ΝΩΝΤΑΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 94FM

Ο επικεφαλής του δημοτικού συνδυασμού « Ηράκλειο η Πόλη μας» και υποψήφιος δήμαρχος Ηρακλείου Αττικής με την στήριξη του ΠΑΣΟΚ Νώντας Σπυρόπουλος το απόγευμα του προηγούμενου Σαββάτου μίλησε στον «Επικοινωνία 94.0 fm» στο πλαίσιο της εκπομπής «Η Ζωή στην Πόλη» που επιμελείται και παρουσιάζει ο Κωνσταντίνος Τατούλης. Σας παραθέτουμε ένα απόσπασμα των όσων είπε ο κ. Σπυρόπουλος όπως επίσης και το ηχητικό αρχείο της συνέντευξης.

ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ 
« Είναι γεγονός ότι αυτή τη στιγμή το να διαχειριστείς και να απολογείσαι για έργα και ημέρες του πολιτικού σου φορέα δεν είναι ιδιαίτερα ευχάριστο. Εάν μπορούσα να βάλω ένα πρόσημο στη συνολική πορεία των πραγμάτων από το 1974 έως σήμερα και στο ρόλο του ΠΑΣΟΚ στην ελληνική κοινωνία, τότε μπορώ να πω ότι είναι θετικό αυτό το πρόσημο. Από εκεί και πέρα με το ΠΑΣΟΚ έχω ανοιχτή πολιτική σχέση. Δεν υπήρξα ποτέ διορισμένος. Δεν ήμουν ποτέ μισθωτός και δεν είχα θέση στο δημόσιο ούτε εγώ ούτε τα παιδιά μου. Έτσι μπορώ να κρίνω να μιλάω και να βαθμολογώ. Θεωρώ ότι τα κόμματα είναι σημαντικοί φορείς της δημοκρατίας. Υποστηρίζω την ύπαρξη τους αλλά πρέπει να γίνουν και πάρα πολλές βελτιώσεις. Δεν είμαι όμως από εκείνους που θεωρούν ότι τα κόμματα είναι καταστροφή». 

ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ «ΗΡΑΚΛΕΙΟ Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ» ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΤΟΠΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΚΗΝΙΚΟ
«Κατά την άποψή μου θα πρέπει να υπάρξει εναλλαγή των προσώπων. Αυτή είναι παθογένεια της ελληνικής πολιτικής σκηνής. Δεν μπορώ να διανοηθώ ότι υπάρχουν δήμαρχοι και δημοτικοί σύμβουλοι που είναι είκοσι και τριάντα χρόνια στο προσκήνιο. Έλεος πια. Υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι που μπορούν να προσφέρουν σε αυτό τον τόπο. Δεν αντέχει το σύστημα ανθρώπους που είναι κολλημένοι στην καρέκλα εδώ και δεκαετίες. Από τις πολιτικές δυνάμεις που υπάρχουν στο δήμο οι περισσότεροι βρίσκονται στο προσκήνιο για παραπάνω από 15 χρόνια. Οι προσωπικές διαφορές έχουν μεταβληθεί σε πολιτικές και κομματικές διαφορές. Δεν μπορεί να ξεδιπλωθεί έτσι το υπάρχων κουβάρι. Εγώ σήμερα ως νέο πρόσωπο έρχομαι να περάσω πέρα και πάνω από αυτές τις αντιθέσεις. Πρέπει να δώ πως μπορεί να σχεδιαστεί και να προχωρήσει ο δήμος μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο. Είπα σε όλους μέσα στη δημοτική μας παράταξη ότι πρέπει να είναι για δύο τετραετίες ο δήμαρχος και οι δημοτικοί σύμβουλοι το πολύ για τρείς. Σε αυτό το χρόνο ότι μπορώ να προσφέρω θα το έχω κάνει. Δεν μπορεί ο δήμος Ηρακλείου να αντέξει άλλες μόνιμες καταστάσεις».

ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ Ο ΧΩΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΘΑ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΘΕΙ ΞΑΝΑ ΑΠΟ ΔΥΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ
«Εγώ δεν θα ήμουν εδώ αν δεν εξέφραζα ένα ώριμο αίτημα της τοπικής κοινωνίας που ζητούσε να συνθέσουμε τις δυνάμεις μας και να ξεπεράσουμε τα προσωπικά ζητήματα. Υπήρχε ορατό το δίπολο της ενότητας και της ανανέωσης. Πιστεύω ότι ο πολιτικός φορέας το είδε αυτό και έκανε ένα σχέδιο. Θεωρώ ότι η υποψηφιότητα μου ήταν απαίτηση και αίτημα του Ηρακλειώτικου λαού. Εάν είχα αντιληφθεί ότι δεν είναι έτσι δεν θα υπέκυπτα σε καμία κομματική εντολή. Εάν δεν προϋπήρχαν αυτές οι συνθήκες δεν θα έμπαινα στο παιχνίδι. Δεν είμαι απών από το Ηράκλειο. Είμαι εδώ από το 1964. Όμως δεν ήθελα να είμαι παρών στο πλαίσιο μιας απολιτικής σύγκρουσης που εξελισσόταν στο δήμο. Εγώ και τα αδέρφια μου έχουμε μια διαφορετική λογική. Αν δούμε ότι τα πράγματα δεν προχωράνε δεν πάμε να χύσουμε την κατσαρόλα και να διαλύσουμε τα πάντα. Κάνουμε στην μπάντα. Δεν μας αρέσει να προκαλούμε και δεν θεωρούμε ότι πρέπει να το παίξουμε παράγοντες. Εγώ δεν έχω δώσει ποτέ μέχρι σήμερα στη ζωή μου σταυρωμένο ψηφοδέλτιο. Οι άνθρωποι με τους οποίους συνομιλώ και συναλλάσσομαι ανήκουν σε όλο το πολιτικό φάσμα. Έχω γνωρίσει εξαιρετικούς ανθρώπους που είναι στην ανένταχτη αριστερά και στη ΝΔ και μπορώ να συμφωνήσω κατά 80% μαζί τους. Από την άλλη πλευρά μπορώ να διαφωνήσω κάθετα με ανθρώπους που είναι στο ΠΑΣΟΚ. Έτσι είμαι. Πάντα λειτουργούσα με βάση τη σύνθεση. Έδειχνα το δρόμο και είχα ένα όραμα. Έτσι έκανα, έτσι κάνω και έτσι θα συνεχίσω να κάνω». 

ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙ ΟΛΑ ΟΣΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ Ο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
«Όταν το βράδυ κοιμάμαι και ξυπνάω είμαι ιδρωμένος γιατί σκέφτομαι ότι πρέπει να διαχειριστώ αυτή την καυτή πατάτα χωρίς να χαθούν θέσεις εργασίας. Ο δήμος δεν είναι ιδιωτική επιχείρηση και βεβαίως πρέπει να υπάρχουν κοινωνικές δομές. Όμως δεν μπορώ να δεχθώ ότι θα ξοδεύονται χρήματα χωρίς να υπάρχει έστω η ανάλογη προσφορά. Και ο «Καλλικράτης» να μην είχε γίνει θα έπρεπε να βρούμε ένα τρόπο έτσι ώστε να περιορίσουμε τα 9 Διοικητικά Συμβούλια σε 1 ή 2. Το πώς θα αξιοποιήσουμε το προσωπικό έχει να κάνει με στοιχειώδης αρχές που σχετίζονται με το management προσωπικού. Όταν μπήκα στο δήμο και τα νομικά πρόσωπα είδα ανθρώπους στα πρόθυρα της κατάθλιψής. Εάν δεν μπορέσουμε να προωθήσουμε τα ταλέντα αυτών των 800 εργαζομένων, να τους δώσουμε στόχους και να προχωρήσουμε μαζί η όλη ιστορία είναι τελειωμένη. Έχω την τόλμη και την αποφασιστικότητα να βάλω τάξη σε αυτό. Δεν έχω υπογράψει με κανέναν γραμμάτια. Εγώ είπα στους δημοτικούς συμβούλους της παράταξης μου ότι θα κάνουμε ένα πλαίσιο ηθικής και διαφάνειας και αν βγει οποιοσδήποτε έξω από αυτό το πλαίσιο είτε εγώ είτε αυτοί τότε θα μείνουμε οριστικά απέξω».

ΓΙΑ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
«Θα κάνω νοικοκύρεμα στα οικονομικά. Ξέρω οικογένειες που έχουν ετήσιο εισόδημα 100.000 Ευρώ και χρωστάνε στο μπακάλη. Ξέρω και οικογένειες που έχουν 20.000 Ευρώ εισόδημα και σε όλες τις υποχρεώσεις τους είναι εντάξει. Το μπάχαλο που υπάρχει αυτή τη στιγμή θα σταματήσει. Και για μένα είναι ένα μεγάλο ερώτημα και δεν μπορούμε να σχεδιάσουμε τίποτα αν δεν μάθουμε σε χρόνο μηδέν ποια είναι τα έσοδα και ποια είναι τα έξοδα. Αυτά τα πράγματα που συμβαίνουν με τα οικονομικά του δήμου είναι πρωτόγνωρα και έχουν όλοι ευθύνες. Από τον Κουτρούλη και τον Μαστοράκο που είναι φίλοι μου μέχρι τον Νίκο Μπάμπαλο.  Ο  Νίκος Μπάμπαλος δεν μπορεί να μου πει ότι δεν έχει ευθύνες όταν επί σειρά ετών ήταν το ίδιο νόμισμα με διαφορετικές όψεις με το Μαστοράκο. Τι  να μου πει τώρα; Ότι δεν ήξερε τι γινόταν στην πόλη; Και έρχεται τώρα σαν άγγελος με ρομφαία να μας πει ότι όλοι οι άλλοι φταίνε και αυτός είναι απέξω».

ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΣΠ. ΓΟΥΡΝΑΣ ΚΑΙ ΣΤ. ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟΥ
«Εγώ νομίζω ότι ο καθένας μας έχει μια προσφορά στο δήμο. Εγώ στέκομαι με πολύ μεγάλο σεβασμό απέναντι στους ανθρώπους και την πορεία τους. Όλα ήταν κάτω από ένα κοινό αίτημα για ανανέωση και ο καθένας παίρνει τις ευθύνες του για όσα κάνει ή δεν κάνει ή για όσα λέει και δεν λέει. Αν πάμε πίσω θα δείτε ότι το 80% των δημοτικών συμβούλων εκλέγονται και επανεκλέγονται. Αφήνοντας ένα πολύ μικρό περιθώριο σε άλλους που ενδεχομένως να ήθελαν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους. Τα καινούργια πρόσωπα δεν είχαν καμία τύχη και αυτό δεν είναι δημοκρατική διαδικασία. Είναι σαν να παίζουμε χαρτιά και εγώ να έχω σημαδέψει την τράπουλα».

Ακούστε την συνέντευξη:
 

Από το www.94fm.gr