Ο ΝΕΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΑΝΤΑ ΜΕ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ ΣΕ 25 ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Ο νέος Δήμαρχος του Ηρακλείου Αττικής, που επικράτησε με άνεση στο δεύτερο γύρο των  εκλογών, εισπράττοντας έτσι την εμπιστοσύνη των συμπολιτών του, αποδεικνύει με αυτή τη συνέντευξη ότι απέχει κατά πολύ από την κλασική και αποδοκιμασμένη «εικόνα» του πολιτικού.



Ποιο ιστορικό πρόσωπο θαυμάζεις και γιατί;
Τον Αριστείδη τον Δίκαιο, ιδιαίτερα από τη στιγμή που οι συμπολίτες μου με εξέλεξαν Δήμαρχο, χωρίς βέβαια να ξεχνώ ότι εκείνον οι συμπολίτες του τον εξοστράκισαν.

Τι ήταν αυτό που σε συμβούλεψαν οι γονείς σου και το ακολουθείς μέχρι σήμερα;
Να ακούω πρώτα και μετά να μιλώ.

Τι δεν συγχωρείς στους άλλους;
Να μην αξιοποιούν τη δεύτερη ευκαιρία που πάντα δίνω.

Νοιώθεις περήφανος για κάτι που έχεις κάνει;
Ναι, αλλά δεν μου αρέσει να μιλάω για αυτά.

Λαμβάνεις υπόψη τη γνώμη των άλλων;
Σίγουρα γι’ αυτό πρώτα ακούω, και μετά μιλάω και πράττω. Αλλά αφού ακούσεις τη γνώμη των άλλων, πρέπει να καταλήξεις μόνος σου στην απόφαση.

Ποιος είναι ο ιδανικός προορισμός για διακοπές;
Οπουδήποτε είναι όμορφα όταν έχεις καλή παρέα.

Ποια δουλειά δεν θα έκανες ποτέ και γιατί; 
Νομίζω δικηγόρος. Μου είναι αδύνατο να υπερασπιστώ κάποιον που ξέρω πως έχει άδικο, ακόμη και αν είναι ο πιο αδελφικός μου φίλος.

Συμβιβάζεσαι με κάτι που σε ενοχλεί;  
Συμβιβάζομαι  με κάτι που με ενοχλεί, όταν είναι για καλό σκοπό. Δεν συμβιβάζομαι σε θέματα αρχών.

Δέχεσαι τις κακές κριτικές;  
Όταν είναι καλόπιστες τις ακούω και μάλιστα με μεγάλη προσοχή.

Έχεις όνειρα;
Ποιος δεν έχει;

Σε ποια ιστορική φωτογραφία θα ήθελες να είσαι παρόν;
Στις ιστορικές εποχές που έχω σκεφτεί ότι θα ήθελα να ζήσω δεν υπήρχαν φωτογραφίες. 

Φοβάσαι το θάνατο;
Όχι, γιατί ξέρω ότι είναι αναπόφευκτος.

Ευτυχία είναι…
Να πέφτεις για ύπνο γνωρίζοντας ότι μέσα στην ημέρα έχεις δώσει τον καλύτερο σου εαυτό.

Δυστυχία είναι…
Το ακριβώς αντίθετο.

Ποια φωτογραφία υπάρχει πάντα στο πορτοφόλι σου;
Τα αγαπημένα μου πρόσωπα τα έχω στην καρδιά μου και όχι στο πορτοφόλι μου.

Ο χρόνος σε φοβίζει; 
Δεν με φοβίζει, αλλά με προβληματίζει γιατί είναι πιεστικός σε ότι αφορά αυτά που θέλουμε να κάνουμε στο Δήμο. Αλλά πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε.

Πες μου τρία πράγματα που θα άλλαζες στην πόλη που ζεις.
Μακάρι να ήταν μόνο τρία, τότε η δουλειά μου ως Δήμαρχος θα ήταν πολύ πιο εύκολη. Εργαζόμαστε για ένα Δήμο Πράσινο, Δίκαιο και Αποτελεσματικό. Τα πράγματα όμως που πρέπει να αλλάξουμε είναι πολύ περισσότερα από τρία. Κατέλαβαν 30 σελίδες στο προεκλογικό μας πρόγραμμα.

Θα ήθελες να ξέρεις το μέλλον σου;

Το δικό μου όχι. Θα ήθελα να ξέρω με ακρίβεια το μέλλον της πόλης μου γιατί αυτό θα με διευκόλυνε να πάρω τις σωστές αποφάσεις. Ξέρω όμως ότι αυτό δεν είναι εφικτό.

Ο ιδανικός φίλος είναι…
Αυτός που σου λέει την αλήθεια.

Έκανες ποτέ κοπάνα από τη δουλειά σου; 
Θα σας πω την αλήθεια, παρότι γνωρίζω ότι τη συνέντευξη θα την διαβάσουν και οι εργαζόμενοι στο Δήμο. Έχω κάνει κοπάνα και από το σχολείο και από τη δουλειά όταν ήμουν νέος. Ευτυχώς που το έκανα τότε γιατί σήμερα η ευθύνη που έχω αναλάβει δεν μου επιτρέπει να κάνω κοπάνα από το Δήμο.

Από ποιον θα ήθελες να πάρεις συνέντευξη;
Από κάποιον που έχει πει ότι δεν θα δώσει ποτέ συνέντευξη. Αλλά σας παρακαλώ προσθέστε στα επαγγέλματα που δεν θα έκανα ποτέ και αυτό του δημοσιογράφου.

Σε ποια εποχή θα ήθελες να βρισκόσουν για μία στιγμή; 
Στην Αρχαία Αθήνα, πρώτον για να είμαι παρών στη γέννηση της Δημοκρατίας και δεύτερον για να δω το Ηράκλειο καταπράσινο, όπως ήταν τότε.

Ζητάς εύκολα συγγνώμη;
Αν έχω διαπιστώσει ότι έκανα λάθος, δεν έχω κανένα πρόβλημα να ζητήσω συγγνώμη.

Ποιά θα ήθελες να είναι η υστεροφημία σου;
Σίγουρα θα ήθελα να με θυμούνται ως έναν επιτυχημένο Δήμαρχο, αλλά νομίζω ότι αυτοί που έχουν συνέχεια στο μυαλό τους την υστεροφημία τους, καταλήγουν να κάνουν είτε ελάχιστα είτε πολλά, αλλά ανούσια.

Τι τίτλο θα έβαζες σε αυτή τη συνέντευξη;
Αυτό είναι προνόμιο του δημοσιογράφου…

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Γεννήθηκε το 1961 στο Ηράκλειο, όπου ζει μέχρι σήμερα με τη σύζυγό του Φωτεινή και τα τρία τους παιδιά. Εργάστηκε στην Εμπορική Τράπεζα από μικρή ηλικία, από όπου συνταξιοδοτήθηκε πρόσφατα. Συμμετείχε στο συνδικαλιστικό τραπεζικό κίνημα ως Γενικός Γραμματέας στο Σύλλογο Εργαζομένων της Εμπορικής Τράπεζας, και διετέλεσε εκπρόσωπός της στην ΟΤΟΕ και στο Εργατικό Κέντρο Αθηνών. Για 3 θητείες υπήρξε Δημοτικός  Σύμβουλος  και έχει διατελέσει  Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου  Το  Μάρτη του 2009 μαζί με πολλούς ενεργούς πολίτες του Ηρακλείου από όλους τους πολιτικούς χώρους ιδρύουν την Αδέσμευτη Κίνηση Ενεργών Πολιτών (ΑΚΕΠ). Τον Ιούνιο του 2010 η Κίνησή τους και ο Δημοτικός Συνδυασμός «ΗΡΑΚΛΕΙΟ Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ», με επικεφαλή τον Γιώργο Βλαντή, αποφασίζουν να ενώσουν τις δυνάμεις τους. Λίγους μήνες αργότερα θριαμβεύουν στις δημοτικές εκλογές και από το ξεκίνημα του έτους διοικούν  το Δήμο Ηρακλείου Αττικής.

Από το www.xtypos.gr