ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ

Διαβούλευση για την αξιοποίηση ιδιωτικών πρωτοβουλιών σε συνεργασία με το δήμο για τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών τους καλοκαιρινούς μήνες (Summer Camp) - Σας καλωσορίζουμε στη Δημόσια Διαβούλευση για την Αξιοποίηση των ιδιωτικών πρωτοβουλιών σε συνεργασία με το Δήμο Ηρακλείου για τη δημιουργία δομών δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών στο χώρο του σχολείου κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Η Δημόσια Διαβούλευση θα ολοκληρωθεί στις 16/09/2011. Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις πολύτιμες απόψεις και τη συμμετοχή σας.

Αιτιολογική έκθεση

Με την προτεινόμενη οργάνωση και αξιοποίηση επιδιώκεται

A. Για τα παιδιά
• Ενεργός συμμετοχή παιδιών σε δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα, οι οποίες αποσκοπούν στην απόκτηση εμπειριών και μπορεί να έχουν τη μορφή παιχνιδιών

• Δημιουργική απασχόληση παιδιών κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, με αποτέλεσμα τη σωστή διαπαιδαγώγησή τους, σε χώρο προστατευμένο και ήδη οικείο στα παιδιά. Το σχολείο έτσι γίνεται και χώρος μάθησης όπως τον έχουν μάθει στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, αλλά και χώρος διασκέδασης το καλοκαίρι.

• Κοινωνικοποίηση των παιδιών με τη συμμετοχή διαφόρων ηλικιών, από 5 έως 12 ετών. Διαφορετικές ηλικιακές ομάδες μαθαίνουν να συνεργάζονται με διαφορετικούς τρόπους και να επικοινωνούν αναπτύσσοντας αφενός την προσωπικότητά τους και αφετέρου τις κοινωνικές τους δεξιότητες.

• Τρόποι εκμάθησης και καλλιέργεια σκέψης των παιδιών, με τη συμβολή έμπειρων καθηγητών και με τη συμβολή παιδοψυχολόγου, με αποτέλεσμα την ανάπτυξη όλων των πτυχών του χαρακτήρα του παιδιού

• Διδασκαλία μέσω δραστηριοτήτων που περιλαμβάνουν θέατρο, μουσική, παραδοσιακούς χορούς, παραδοσιακά παιχνίδια και αθλήματα. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η αναγνώριση από τα παιδιά όλων των ανθρώπινων αξιών, εμπλουτίζονται οι γνώσεις τους και διευρύνεται η προσωπικότητα τους.

• Καλλιέργεια της ομαδικότητας μέσω της συνεργασίας των παιδιών με την καθοδήγηση των υπέυθυνων καθηγητων. Τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να συναγωνίζονται για ένα κοινό σκοπό, αλλά και να ανταγωνίζονται. Υιοθετούν έτσι την αξία του ομαδικού πνεύματος και της επικοινωνίας, και ακόμη καλλιεργούν την εμπιστοσύνη σε άλλους ανθρώπους.

• Σεβασμός στο περιβάλλον και στη φύση, με τη διάχυση γνώσεων για το φυσικό κόσμο. Η διαδικασία αυτή επιτυγχάνεται με την διδασκαλία για τη φύση, αλλά και με την ενημέρωση για την ανακύκλωση και την εφαρμογή της μέσω πρακτικών μεθόδων, που είναι διασκεδαστικές για τα παιδιά.

• Αντίληψη της φύσης και του περιβάλλοντος και καλλιέργεια σεβασμού προς αυτά με την πραγματοποίηση εκδρομών εκτός του χώρου του σχολείου. Τα παιδιά μαθαίνουν και πρακτικά όσα διδάσκονται για τη φύση, σε χώρο εκτός του σχολείου, με τη συνοδεία έμπειρων εκπαιδευτών. Οι εκδρομές γίνονται τόσο σε άλση όσο και σε παραλία.

• Εκμάθηση Ιστορίας μέσω εμπειρικών δραστηριοτήτων και καλλιέργεια της δημιουργικότητας μέσω εύκολων κατασκευών.

Οι κατασκευές ποικίλλουν από τα υλικά μέχρι και τη χρησιμότητά τους. Πολλές φορές οι κατασκευές αντικατοπτρίζουν και τις μικρές καθημερινές ανάγκες, και έτσι αυξάνεται και η εφευρετικότητα των παιδιών

Β. Για τους γονείς:
• Κάλυψη των αναγκών των εργαζόμενων γονέων για τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών. Το καλοκαίρι είναι δύσκολη περίοδος αφού τα παιδιά δεν έχουν σχολείο, οι γονείς όμως έχουν την εργασία τους και ενδεχομένως να μην μπορούν να αφήσουν κάπου τα παιδιά τους.

• Άμεση εξυπηρέτηση από τον οικείο δήμο. Οι γονείς μπορούν να απευθύνονται στην αντίστοιχη υπηρεσία και να ενημερώνονται χωρίς την ταλαιπωρία της έρευνας για κάποια αντίστοιχη αποκλειστικά ιδιωτική υπηρεσία.

• Οικονομικότερη παροχή της υπηρεσίας μέσω δήμου. Οι δημότες, απευθυνόμενοι στον οικείο δήμο για την απασχόληση των παιδιών τους το καλοκαίρι, δε θα έχουν να αντιμετωπίσουν το κόστος κάποιας ιδιωτικής εταιρείας.

• Εξασφάλιση της ασφάλειας των παιδιών, αφού τα προγράμματα πραγματοποιούνται σε οικείο χώρο με φύλαξη, τόσο από τους φύλακες του σχολείου, όσο και από τους ειδικούς του προγράμματος που έχουν σχεδιάσει τις ασφαλείς προδιαγραφές του προγράμματος.

Γ. Για το δήμο:
• Προαγωγή από το δήμο της δημιουργικής απασχόλησης για τα παιδιά. Ο δήμος γίνεται αρωγός στην εκπαιδευτική δράση και ειδικά σε μία περίοδο όπως το καλοκαίρι, που τα παιδιά δεν έχουν σχολείο, να μπορούν να διασκεδάζουν μαθαίνοντας.

• Επέκταση των συνεργασιών του δήμου με ιδιωτικούς φορείς. Έτσι δημιουργούνται επαφές του δήμου με ιδιωτικούς φορείς, αλλά και συνεργασίες που συμβάλλουν στην καλύτερη διαχείριση των δομών παιδείας που διαθέτει ο δήμος.

• Ανταπόκριση του δήμου στις συνθήκες της εποχής και στις ανάγκες των εργαζόμενων γονείς για την απασχόληση των παιδιών τους κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Έτσι ο δήμος προάγει την κοινωνική του υπευθυνότητα απέναντι στους δημότες του.

• Αξιοποίηση των ήδη υπαρχόντων σχολικών κτιρίων. Ο δήμος χρησιμοποιεί τις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις για τα παιδιά. Τους προσφέρει το αίσθημα της ασφάλειας σε ένα χώρο που γνωρίζουν.

• Αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχονται στους δημότες. Ο δήμος θα αποτελέσει άξονα άμεσης επικοινωνίας των δημοτών με τη διοίκηση και θα γνωρίζει καλύτερα όλους τους προβληματισμούς των δημοτών, ενώ θα μπορεί έτσι να καλύψει αμεσότερα και όποιες ελλείψεις.

• Κάλυψη όλων των περιοχών του δήμου. Με τη χρήση των υπάρχοντων σχολείων, τα παιδιά θα μπορούν να απασχολούνται δημιουργικά χωρίς να απομακρύνονται από τον τόπο κατοικίας τους. Εξασφαλίζεται η δημιουργική τους απασχόληση, χωρίς να χρειάζεται να συγκεντρώνονται οι παροχές σε ένα μόνο σημείο του δήμου.

• Ενεργή παρουσία στα θέματα που απασχολούν τους δημότες. Ο δήμος αφουγκράζεται τις ανάγκες των πολιτών αλλά και τις δυσκολίες της σημερινής εποχής. Διευκολύνει τους δημότες προσφέροντας ποιοτικές υπηρεσίες και αναβαθμίζοντας τις συνεχώς.

(η σελίδα αυτή προορίζεται για την κα. Γαλακτοπούλου, με περισσότερες προτάσεις αξιοποίησης της συνεργασίας με ιδιωτικούς φορείς)

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
• Για την καλύτερη απόδοση του προγράμματος, προτείνεται και η αξιοποίηση του υπάρχοντος προσωπικού του δήμου στις περιπτώσεις που καθίσταται αυτό εφικτό.

-Θεατρική ομάδα του δήμου

-Μουσική ομάδα του δήμου

-Προσωπικό Καθαριότητας

-Προσωπικό Φύλαξης

Με τον τρόπο αυτό μειώνεται αφενός το κόστος, και αφετέρου αξιοποιείται το υπάρχον προσωπικό και ο δήμος έχει ενεργή συνεργασία με την ιδιωτική πρωτοβουλία για την περαίωση αντίστοιχων προγραμμάτων.

• Το πρόγραμμα διαρκεί 20 ημέρες και ο δήμος μπορεί να συνεργαστεί για περισσότερες από μία περιόδους κατά τους καλοκαιρινούς μήνες

• Ο δήμος μπορεί να χρησιμοποιήσει τις συνεργασίες με τον ιδιωτικό τομέα σε θέματα παιδείας για να καλύψει και άλλες ανάγκες των παιδιών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, έχοντας επεξεργαστεί τα αποτελέσματα του θερινού προγράμματος.

Περιμένουμε τις προτάσεις σας στην ταχυδρομική διεύθυνση web@iraklio.gr




Από το www.iraklio.gr