Δευτέρα, Ιανουαρίου 16, 2012

ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΥΤΕ ΠΤΥΧΙΑ



Η επωνυμία εξασφαλίζει εγκυρότητα ή υπευθυνότητα?
Σίγουρα όχι, όλοι μας έχουμε γίνει μάρτυρες και θύματα αυτής της ψευδαίσθησης.
Δεν χρειάζεται κάποιος να πει ή να γράψει κάτι επώνυμα για να έχει ουσία, ενδιαφέρον, να είναι έγκυρο ή οτιδήποτε άλλο.

Να σας θυμίσω ένα παράδειγμα που συνέβη προεκλογικά με πρωταγωνιστές τον πρώην δήμαρχο Γ . Μαστοράκο και τον Κ. Κουτρούλη.

Ο μεν πρώτος μέχρι κάποια στιγμή διαβεβαίωνε ότι θα κατέβει επικεφαλής και μάλιστα είχε δημοσιοποιήσει και 25 ονόματα υποψηφίων. Ο δε Κ. Κουτρούλης είχε δημιουργήσει μία παράταξη και ενώ διαβεβαίωνε μέχρι τελευταία στιγμή ότι δε θα κάνει πίσω στην επιλογή του να ηγηθεί μιας εναλλακτικής παράταξης, τα γύρισε και αυτός.

Παρόλα αυτά και ο Κος Μαστοράκος και ο Κος Κουτρούλης έχουν ακόμα υποστηριχτές, ενώ δεν ήταν συνεπής σε αυτά που δημοσιοποιούσαν και που τελικά εκτέθηκαν.
Η σοβαρότητα και η υπευθυνότητα σε αυτά που λέγονται ή που γράφονται δεν έχουν να κάνουν με το αν είναι επώνυμα ή ανώνυμα. Σίγουρα η ανωνυμία δημιουργεί επιφυλάξεις, αλλά ένα ανώνυμο κείμενο ή σχόλιο μπορεί να πει μεγάλες αλήθειες, όπως και ένα επώνυμο κείμενο ή σχόλιο μπορεί να μην λέει όλη την αλήθεια ή ακόμα και να αποπροσανατολίσει.
Αυτό είναι ένα στερεότυπο που δεν εξασφαλίζει τίποτα και το έχουμε δει όλοι μας, το έχουμε αντιμετωπίσει στην καθημερινότητα μας.

Ένα άλλο στερεότυπο είναι η διαστρεβλωμένη έννοια του «μορφωμένου».
Μορφωμένος είναι εκείνος που έχει τελειώσει πανεπιστήμιο ή έχει ανώτερη μόρφωση?
Ο μορφωμένος κρίνεται από την επαγγελματική του ιδιότητα ή από την εξειδίκευση?
και σε αυτή την περίπτωση έχουμε δει πόσο πολιτισμένοι, σοβαροί και υπεύθυνοι μπορεί να είναι οι λεγόμενοι «μορφωμένοι».

Ένα μεγάλο ποσοστό από «μορφωμένους» γιατρούς εκμεταλλεύονται τον πόνο και την αγωνία συγγενών ή ασθενών για να γίνουν πλουσιότεροι με τα λεγόμενα φακελάκια.
Δικαστικοί κάνουν τα στραβά μάτια και η δικαιοσύνη είναι διαθέσιμη σε εκείνους που τα έχουν.
Πολιτικοί… μας έχουν ξεπουλήσει, αυτοί και αν είναι «μορφωμένοι».

Προσωπικά δε μου λέει τίποτα η ιδιότητα του άλλου ιδίως όταν αυτή προέρχεται από πανεπιστημιακή εκπαίδευση, περισσότερο με ενδιαφέρει ο τρόπος που σκέφτεται, πόσο καλά δομημένες και ξεκάθαρες είναι οι απόψεις του, πόσο υπεύθυνος είναι στην άσκηση των καθηκόντων του και την εμπλοκή του στα κοινά.

Φυσικά όσο δύσκολο είναι να μπορέσεις να καταλήξεις στο κατά πόσο ένας «μορφωμένος» είναι όντως μορφωμένος, άλλο τόσο δύσκολο είναι και για εκείνους που δεν έχουν τελειώσει κάποιο πανεπιστήμιο ή που δεν ασκούν ένα επάγγελμα που αυτομάτως θα τους δώσει κύρος στην κοινωνία.
Η εποχή μας είναι πονηρή, τα πράγματα έχουν δυσκολέψει και ο απλός κόσμος έχει ανάγκη από «μεσσίες», και όσο υπάρχει αυτή η ανάγκη θα βρίσκονται πολλοί και στην πλειοψηφία τους «μορφωμένοι» που θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν αυτό το στερεότυπο με σκοπό την δόξα και το χρήμα.

Όπως έχετε πλέον διαπιστώσει τα μέσα μαζικής ενημέρωσης με ονοματεπώνυμο δεν εξασφαλίζουν καμία ενημέρωση εκτός από εκείνη που θέλουν. Θα έχετε διαπιστώσει ότι ο τοπικός τύπος είναι πάντοτε βελούδινος στην όποια δημοτική αρχή διοικεί, μπορεί να κρατάει πισινές για κάποιους που ποντάρει ότι μελλοντικά μπορεί να γίνουν δήμαρχοι κτλ…
Η κριτική δεν έχει απαραίτητα εχθρικό χαρακτήρα, μπορεί να βοηθήσει και να «ισιώσει» στραβοπατήματα της όποιας διοίκησης, αρκεί η κριτική να έχει λόγο και επιχειρήματα και να τάσσεται με το κοινό συμφέρον. Ποίος δε θέλει κάτι τέτοιο, ακόμα και από τους διοικούντες, εκτός φυσικά αν η κριτική μπορεί να σταθεί εμπόδιο στην εκπλήρωση συγκεκριμένων συμφερόντων.

Όλοι οι εμπλεκόμενοι με τα κοινά έχουν τρωτά σημεία ή εκτροχιάζονται, για τον καθένα μπορείς να πεις οτιδήποτε, να τονίσεις αδυναμίες του, να τον στήσεις στον τοίχο και να τον πετροβολάς. Τι νόημα όμως έχει να κάνεις κάτι τέτοιο όταν αυτό δε θα έχει αντίκτυπο στο κοινό συμφέρον?
Σε αυτή την περίπτωση ή κοιτάς την πάρτι σου και τα μικροσυμφέροντα, ή είσαι εμπαθής με κάποιους ή τρέφεις κάποιο σύμπλεγμα σου, που δεν ωφελεί την κοινωνία παρά μόνο το «ελαττωματικό» σου είναι.

Η δουλειά των στερεότυπων είναι να μη μας αφήνουν να ψάχνουμε πίσω από αυτό που φαίνεται, διευκολύνουν μόνο τους πονηρούς τους κόλακες, τους καιροσκόπους.
Σαν μικρή κοινωνία που είμαστε στο Ηράκλειο, που λίγο ή πολύ γνωρίζουμε τι καπνό φουμάρει ο καθένας που θα μας ζητήσει να τον στηρίξουμε, ας έχουμε περισσότερη εμπιστοσύνη στην γνώμη μας, ας κοιτάξουμε πέρα από το προσωπικό συμφέρον μας, εξάλλου αν επικρατήσει η λογική που θέλει ικανοποιημένο το κοινό συμφέρον τότε έχουμε τεράστιες πιθανότητες να το απολαύσουμε.

Η κοινωνία μας εξελίσσεται, παρόλα αυτά παραμένουν κάποια απαρχαιωμένα στερεότυπα, έχουμε παραδείγματα, έχουμε δώσει εξουσίες σε «μορφωμένους» ως επί το πλείστον, και τελικά μας κρέμασαν, μέχρι πότε θα επαναλαμβάνεται η ίδια ιστορία?

Μας ενδιαφέρει να κατακρίνουμε ή να έχουμε αυτά που ζητάμε?
Μας ενδιαφέρει να ταχθούμε σε κάποιο στρατόπεδο ή να απαιτούμε καλύτερες συνθήκες?
Μας ενδιαφέρει να επιλέγουμε σοβαρά και υπεύθυνα πρόσωπα ή πρόσωπα που θα μας ανταμείψουν προσωπικά?

Δεν υπάρχει πιο αντικοινωνική λογική από αυτή.
Δεν υπάρχει κοινωνία με αυτό το σκεπτικό, όσοι σκέφτονται έτσι κάνουν κακό στους συμπολίτες τους, είναι απαράδεχτοί και ακατάλληλοι να ζουν σε ένα κοινωνικό περιβάλλον.

Ξέρω ότι αυτό ακούγεται πολύ σκληρό, αλλά δυστυχώς είναι η μοναδική ελπίδα που έχουμε σαν κοινωνία να απομονώσουμε όλους αυτούς και να βασιστούμε σε μια λογική που θα επιδιώκει το συνολικό συμφέρον, την μικρή μας κοινωνία που είναι το Ηράκλειο.

Έχω δει στα σχόλια του μπλοκ, μουτζαχεντίν, να βρίζουν να λασπώνουν και στην ουσία να μην λένε τίποτα, μόνο να θέλουν να δημιουργήσουν αρνητικές εντυπώσεις για τους αντιπάλους τους.
Γιατί να κάνουν αυτό και όχι να τονίσουν τα προτερήματα και τις ενέργειες εκείνων που υποστηρίζουν?

Τι ωφελεί η λάσπη, που ακόμα και αν έχει βάση, όταν δεν υπάρχει εναλλακτική πρόταση?
Πως μπορεί αυτή η τακτική να ωφελήσει το κοινό συμφέρον?
Πάντα είχα την αίσθηση ότι ο δήμος μας έχει μια δική του ενέργεια, ίσως να κάνω και λάθος επειδή μου αρέσει που γεννήθηκα και κατοικώ στο Ηράκλειο, μπορεί οι συνθήκες να έχουν αλλάξει, αλλά αυτή η ενέργεια σα να παραμένει.

Ας εκμεταλλευτούμε λοιπόν τις δυσκολίες και τα παραδείγματα που έχουμε, ας ξεφύγουμε από τα στερεότυπα που τελικά δεν εξασφαλίζουν τίποτα απολύτως, μήπως και τελικά βελτιωθούμε σαν κοινωνία και σαν άνθρωποι.

ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ Web Developer

15 σχόλια:

  1. Κύριε Blogger, αποτελεί μεθοδολογικό σφάλμα η προσπάθεια σου να στηρίξεις τα ¨συν¨ της ¨ανωνυμίας¨ συγκρίνοντας τα με τις χειρότερες στιγμές της πολιτικής αναξιοπιστίας των ¨επωνύμων¨ δηλώσεων, όπως αυτές περί αυτονόμου καθόδου στις εκλογές και ανακοίνωσης υποψηφίων που αναφέρεις στο άρθρο σου.

    Η ¨επωνυμία¨ των δηλώσεων και η αξιοπιστία αυτών έχει γνωρίσει και καλύτερες στιγμές από εκείνες τις περιβοήτες και βαρύγδουπες ανακοινώσεις των Μαστοράκου - Κουτρούλη περί αυτονόμου καθόδου (και των δύο) στις δημοτικές εκλογές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η επιχειρηματολογία του blogger αναφορικά με τους «μορφωμένους» πολιτικούς δεν είναι καθόλου πειστική και πάσχει από επικίνδυνο ισοπεδωτικό λαϊκισμό, ο οποίος, όπως έχει πει ο Μάνος Χατζιδάκις, είναι μαζί με τον ελιτισμό εχθρός της πολιτικής και του πολιτισμού.
    Ο blogger ταυτίζει αυθαίρετα τον κακό πολιτικό με το «μορφωμένο» πολιτικό, αγνοώντας αυτό που έχει πει ο Μαχάτμα Γκάντι, ότι, δηλαδή, η πολιτική χωρίς αρχές αποτελεί θανάσιμο αμάρτημα για οποιαδήποτε κοινωνία. Κατά συνέπεια, κύριε blogger, ναι μεν αναζητούμε εναγωνίως πολιτικούς με αρχές (και «αρχίδια», προσθέτω εγώ), αλλά από πουθενά δεν προκύπτει ούτε ότι ο «μορφωμένος» πολιτικός στερείται υποχρεωτικά κάτι από αυτά τα δύο ούτε ότι ο παραβατικός άνθρωπος και πολιτικός μαθαίνει μόνο στο Πανεπιστήμιο να αυθαιρετεί, να λαδώνεται και να εγκληματεί σε βάρος του κοινωνικού συνόλου. Δυστυχώς για την πατρίδα μας, η λαμογιά είναι ιδιότητα ανοιχτού κώδικα, κάτι σαν το Linux, προσιτή σε όλους, μια φονική επιδημία, από την οποία είναι καταρχήν δυνατό να προσβληθούμε όλοι, εκτός αν ο χαρακτήρας μας διαθέτει επαρκή αντισώματα.
    Ας συζητήσουμε τώρα τον ορισμό του «μορφωμένου»! Προτείνω τον εξής: «Μορφωμένος» είναι αυτός, ο οποίος διαθέτει αποδεδειγμένα γνώση, πείρα και καλλιέργεια ψυχής και πνεύματος, έστω και αν δε διαθέτει τίτλους σπουδών. Από το σημείο αυτό έως τον παραλογισμό να αποτελεί η «μόρφωση» αιτία δυσπιστίας ή μειονέκτημα των πολιτικών η απόσταση είναι τεράστια.
    Γιατί χρειαζόμαστε «μορφωμένους» πολιτικούς; Πολύ απλά διότι αυτοί μπορούν, αν θέλουν, να ορίζουν το πρόβλημα πιο σωστά και πιο γρήγορα και να δίνουν, αν θέλουν, τη λύση του πιο σωστά και πιο γρήγορα. Η πολιτική, κύριε blogger, δεν ασκείται σωστά από τα απλώς καλά παιδιά, αλλά από τα και καλά και ικανά παιδιά, τα οποία μπορούν να διαβάσουν, ακόμα και ανάμεσα στις γραμμές τους, και να κατανοήσουν ένα νόμο ή έναν ισολογισμό, και δεν επαφίενται άκριτα μόνο σε αυτά που τους λένε οι σύμβουλοί τους.
    Κλείνω συγχαίροντάς σας για την επιτυχημένη προσπάθειά σας να διαχειρίζεστε αυτόν εδώ το χώρο ελεύθερου διαλόγου και να βάζετε καλή μουσική στο ραδιόφωνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 1. ΤΟ “ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ” ΜΕ ΤΟ “ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΟΣ “ ΕΧΟΥΝ ΤΟΣΗ ΣΧΕΣΗ ΟΣΟ “Η ΛΟΥΤΣΑ” ΜΕ ΤΗΝ “ΒΟΥΡΤΣΑ” ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΜΙΑ. Πχ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ = ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ‘ΝΑΙ ΑΜΟΡΦΩΤΟΣ (ΜΟΡΦΩΣΗ =ΑΠΟΚΤΑ ΚΑΤΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΜΟΡΦΗ Ή ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΚΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ κλπ) ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΑΤ ΑΝΑΓΚΗ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΒΓΑΛΕΙ Ο ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ (ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΟΣ) . ΜΠΟΡΕΙ πχ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΑΤΑΠΙΑΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΣΤΟΣ. Ο ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (= ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΓΡΑΦΗ κλπ ) ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΚΑΛΟΣ ΓΝΩΣΤΗΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΑΤΑΠΙΑΝΕΤΑΙ. ΟΙ ΜΙΣΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΜΟΡΦΩΤΟΙ (ΕΚΤΟΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΠΟΥ ΕΧΩ ΓΡΑΨΕΙ)
    2. “Έχω δει στα σχόλια του μπλοκ, μουτζαχεντίν, να βρίζουν να λασπώνουν και στην ουσία να μην λένε τίποτα,”
    ΟΤΙ ΕΙΧΑ ΝΑ ΠΩ ΤΟ ΕΙΠΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ 2011. Ο ΒΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ Η ΠΑΡΕΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΝ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ (ΒΑΣΙΚΑ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ) πχ ΑΦΑΙΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ 50.000 ΕΥΡΩ ΜΕ ΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ . “Θυμίζω ότι οι περισσότεροι από εσάς θητεύσατε επί πολλά χρόνια στο Δήμο και είχατε θέσεις και αμοιβές” (ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΒΛΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΣΕ ΠΡΩΗΝ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥΣ)
    ΑΡΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Ο ΒΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ Η ΠΑΡΕΑ ΤΟΥ ΜΑΛΛΟΝ ΓΙΑ ΤΑΛΙΜΠΑΝ ΜΟΙΑΖΟΥΝ ΠΑΡΑ ΓΙΑ ΔΗΜΑΡΧΟΣ-ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΙ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟ ΤΟΜΕΑ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΙΔΕΙΑ.
    ΝΑ ΜΗΝ ΠΟΥΜΕ ΑΚΟΜΑ ΓΙΑ ΤΑ 800.000 ΕΥΡΩ ΠΟΥ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ 350.000 ΕΥΡΩ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΟΙ ΑΙΡΕΤΟΙ.
    ΜΗΝ ΧΡΥΣΩΝΕΙΣ ΤΟ ΧΑΠΙ κ BLOGER.

    “Τι ωφελεί η λάσπη, που ακόμα και αν έχει βάση, όταν δεν υπάρχει εναλλακτική πρόταση?
    Πως μπορεί αυτή η τακτική να ωφελήσει το κοινό συμφέρον?”
    ΑΝ ΚΑΙ ΕΔΩΣΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΑΡΑ ΠΑΝΩ ΘΑ ΠΩ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΑ:
    ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΧΩΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΩ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΠΙΣΤΕΥΑΜΕ ΟΤΙ Ο ΒΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ-ΒΛΑΝΤΗΣ ΘΑ ΗΤΑΝ Η ΑΛΛΑΓΗ Ή ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ (ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΕΝ ΖΗΤΗΣΑΜΕ ΟΥΤΕ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΑΣ ΟΥΤΕ ΤΙΣ ΦΙΛΕΝΑΔΕΣ ΜΑΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕΤΑΤΑΞΗ ΑΠΟ ΤΑ ΜΜΜ) ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΒΓΗΚΑΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΤΙ ΘΑ ΤΟΝ ΣΩΣΟΥΜΕ (ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΥΝΕΒΗ ΜΕ ΤΟΝ ΒΛΑΣΟΠΟΥΛΟ (ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΥΠΛΗΘΗ ΠΑΡΕΑ ΤΟΥ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΒΟΛΕΨΕΙ) ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΟΤΙ ΠΑΝΤΡΕΥΤΗΚΕΣ ΤΟΟΟΟΝ ΑΝΤΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΟΥ ΒΓΕΙ ΗΗΗΗΗΗΗΗ ΛΟΥΓΚΡΑ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΠΑΘΑΜΕ

    ΤΕΛΟΣ ΜΗΝ ΤΟ ΠΑΙΖΕΙΣ ΓΑΛΑΚΤΟΠΟΥΛΟΥ “ΠΕΙΤΕ ΜΑΣ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΘΟΥΜΕ” KAI ΚΑΝΟΥΝ TOY ΚΕΦΑΛΙΟΥ ΤΟΥΣ ΤΕΛΙΚΑ.

    Γ&Δ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Να συγχαρώ τον ανώνυμο 16 Ιανουαρίου 2012 5:37 μ.μ. και να προσυπογράψω τα γραφόμενά του..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Έχω την αίσθηση ότι η ανάρτηση βγάζει, μονομερώς ίσως, την άμυνα και την αγανάκτηση των περισσότερων από μας απέναντι στη δικατορία των καθηγητών, οι οποίοι περισσότερο εμφανίζονται στα μέσα και λιγότερο, έως καθόλου, διδάσκουν. Κατά την άποψή μου ουδεμία σημασία έχουν οι τίτλοι σπουδών προκειμένου να ασχοληθεί κανείς με τα κοινά. Από τότε που καταργήθηκε η ακαδημαϊκή παιδεία και περάσαμε στην εξειδίκευση η σχέση πτυχιούχου και μορφωμένου έχει κλονισθεί. Συνεπώς η θεοποίηση ή η απαξίωση των πτυχιούχων ουδεμία σημασία έχει και μπορεί να χρησιμοποιείται ανάλογα με το τι διαθέτει αυτός που στηρίζουμε ή μας ενδιαφέρει. Δυσκολεύομαι να ξεχωρίσω ποιος από τους Μακρυγιάννη ή Σημίτη ήταν πιο μορφωμένος. Όσο για το παράδειγμα είναι μεν επιτυχές αλλά ευτυχώς όχι αντιπροσωπευτικό. Αφορά ένα πανέξυπνο πολιτικό που χρησιμοποίησε λάθος τα προσόντα του (Μαστοράκος) και ένα μωροφιλόδοξο, μαιτρ της κωλοτούμπας που έχει πουλήσει όλους όσους έχει συνεργαστεί (Κουτρούλης).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Έχω την εντύπωση ότι κάποιοι διαβάζετε βιαστικά έως καθόλου κάποια κείμενα.
    Αναφέρθηκα σε στερεότυπα που αυτόματα εξαγνίζουν ή δαιμονοποιούν.
    Αυτά τα στερεότυπα περιορίζουν την ελεύθερη σκέψη και μας ομαδοποιούν, έχει κανένας αντίρρηση ότι συμβαίνει κάτι τέτοιο?
    Εφόσον υπάρχουν στερεότυπα, έτοιμες συνταγές δηλαδή, κάποιοι μπορούν να τις ακολουθήσουν για να πετύχουν τον σκοπό τους, χωρίς ιδιαίτερο κόπο σε σχέση με κάποιους άλλους, έχουν ας πούμε το πλεονέκτημα.
    Δεν καταλαβαίνω λοιπόν, που είδατε κάτι το περίεργο στο κείμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. 16 Ιανουαρίου 2012 5:37 μ.μ.

    Φίλε μου κάτι που έχει να κάνει με δεδομένες «συνήθειες» του λαού, δεν είναι λαϊκισμός όταν τις εντοπίζεις και τις καταδεικνύεις, λαϊκισμός όπως προσπαθείς να μου χρεώσεις, είναι κατά την γνώμη μου να αγνοείς την πραγματικότητα και να προσπαθείς να δημιουργήσεις μια αρμονική πλασματική εικόνα του τύπου (ναι μεν υπάρχουν αλλά είναι μεμονωμένα περιστατικά, δεν είναι όλοι ίδιοι κτλ…)
    Εξάλλου αυτό που επικρατεί στον λαϊκό αίσθημα είναι το μεσοβέζικο και είναι λογικό καθώς δεν έχουν όλοι άποψη, αλλά κάτι θέλουν να πουν.
    Συνεπώς σου υπογράφω ότι δεν έχω καμία διάθεση να λαϊκίσω, όπως λάθος αντιλήφθηκες (αν διάβασες το κείμενο μου, γιατί τα ίδια γράφεις περίπου αφού μου τα «χώνεις» πρώτα!) εξάλλου όταν κάποιος λαϊκίζει αποφεύγει τις αλήθειες ή αναφέρεται σε αοριστολογίες από τις οποίες δεν δεσμεύεται αλλά και δε πρόκειται να στενοχωρήσει το κοινό αίσθημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το κοινό συμφέρον εξυπηρετείται από τους κατάλληλους και γνώστες των αντικειμένων, από τότε που ήταν πρωτόγονες οι συνθήκες. Πολύ περισσότερο σήμερα που η ταχύτητα των εξελίξεων είναι τρομακτική όπως και ο διεθνής ανταγωνισμός. Είναι δύσκολο ένας χαμηλού επιπέδου γνώσης να διοικήσει ανθρώπους υψηλού επιπέδου.
    Η διαφορά μεταξύ μορφωμένου και αγράμματου είναι γνωστή σε όλους και προφανής. Γι’ αυτό και όλοι προσπαθούν να μορφώσουν τα παιδιά τους. Άλλωστε τη διαφορά μεταξύ ενός αγράμματου (ακόμη και αν διαθέτει τυπικά εκπαιδευτικούς τίτλους ιδίως από ένα υποβαθμισμένο εκπαιδευτικό σύστημα ) και ενός μορφωμένου μπορεί να τη διακρίνει κανείς με την πρώτη ματιά .
    Πολλές φορές η «αγραμματοσύνη» συνδέεται και με τη Δημοκρατικότητα ( σκόπιμα ; ).
    Η γνώση είναι καθοριστική σήμερα για την ανάπτυξη και την κοινωνική και ατομική επιβίωση . Εμείς διώχνουμε τα μορφωμένα παιδιά μας στο εξωτερικό , και έχουμε διαμορφώσει ένα σύστημα που μορφωμένοι και μη το ίδιο. Και θέλουμε να είμαστε και ανταγωνιστικοί .
    Δεν θα αντιστρέψουμε τα παραπάνω αυτονόητα για να προσαρμοσθεί η κατάσταση στα προσόντα κάποιων Διοικήσεων. Σε λίγο θα προτείνουμε να καταργήσουμε και τα πανεπιστήμια που και αυτά τα τελευταία χρόνια προσαρμόσθηκαν …αρκετά σε ανάλογες νοοτροπίες . Ο μορφωμένος σε λίγο θα πρέπει να ζητάει και συγνώμη που πήγε στο Πανεπιστήμιο.
    Και βεβαίως, ανήκει στα μεγάλα κοινωνικά προβλήματα το να διορίζονται οι υποψήφιοι Δήμαρχοι από κεντρικά κομματικά γραφεία και να συμφωνούν με τις επιλογές αυτές οι άλλοι υποψήφιοι που είναι και μορφωμένοι και μας αναβαθμίζουν για χρόνια. Είναι ένδειξη της ανεξάρτητης τοπικής αυτοδιοίκησης που υπάρχει, και που οι πολίτες κάνουν ότι δεν ξέρουν για τους δικούς τους λόγους ο καθένας. Και τις επικροτούν με την ψήφο τους , αφού ο υποψήφιος που διορίστηκε άλλωστε κόντεψε να κερδίσει τις εκλογές .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κρατάω από το άρθρο το εξής: " Παρόλα αυτά και ο Κος Μαστοράκος και ο Κος Κουτρούλης έχουν ακόμα υποστηριχτές, ενώ δεν ήταν συνεπής σε αυτά που δημοσιοποιούσαν και που τελικά εκτέθηκαν."

    Αφήστε τα τοπικά... ξεχάστε τα...
    Αυτό όμως που συμβαίνει εδώ στο Ηράκλειο, δηλαδή το γεγονός ότι αυτοί οι δύο, μετά από τέτοια κωλοτούμπα, τέτοια υποτίμηση της νοημοσύνης των πολιτών, τους οποίους την μια μέρα διαβεβαίωναν σε υψηλούς τόνους και με κάθε κατηγορηματικότητα ότι κατεβαίνουν ανεξάρτητοι και κατακεραύνωναν όποιον τολμούσε να ισχυριστεί το αντίθετο ή να εκφράσει τις επιφυλάξεις του, εξακολουθούν να έχουν (έστω και λίγους πλέον) υποστηριχτές, καταδεικνύει πολύ χαρακτηριστικά γιατί ως λαός είμαστε άξιοι της μοίρας μας και βρισκόμαστε ως χώρα σε αυτό το σημείο...

    Αν ήμασταν στοιχειωδώς σοβαροί και αν τους δημάρχους και τους δημοτικούς συμβούλους δεν τους έβγαζαν τα καφενεία και αν δεν ψηφίζαμε με κριτήρια το ποιος μας χτυπάει πιο ωραία την πλάτη, ή το ποιος μας κλείνει το μάτι ότι θα μας βολέψει, αν είχαμε στοιχειώδη αξιοπρέπεια ώστε τουλάχιστον τέτοιες τεράστιες κωλοτούμπες και τέτοια προσβλητική υποτίμηση της νοημοσύνης μας να μην την ανεχόμαστε, κάτι τέτοιους θα έπρεπε ήδη να τους έχουμε στείλει σπίτι τους (ή και ακόμα παραπέρα)...

    Αλλά..., όπως εύστοχα στο σημείο αυτό παρατηρεί και ο blogger, το γεγονός ότι ακόμα και αυτούς βρίσκονται κάποιοι να τους υποστηρίξουν, ουδόλως αποθαρρύνει τον όποιο μελλοντικό κωλοτούμπα - τυχοδιώκτη - Ο.Φ.Α. (όπου φυσάει ο άνεμος) ή οτιδήποτε άλλο παρεμφερές να διεκδικήσει - και να πάρει - την ψήφο μας...

    Για τις χρεοκοπίες μας λοιπόν ας κοιτάξουμε πρώτα τον καθρέφτη μας γιατί δεν φταίνε μόνο οι πολιτικοί μας ή όπως πάντα, κάποιοι άλλοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φίλε blogger, καταρχάς σας ευχαριστώ για την απάντησή σας.
    Με τη σειρά μου, σας διαβεβαιώνω ότι δεν είχα καμία πρόσθεση να σας «τα χώσω». Εξάλλου, μου είστε πολύ συμπαθής, έτσι όπως σας έχω γνωρίσει μέσα από τη δραστηριότητά σας στο Διαδίκτυο και το ραδιόφωνο.
    Ένιωσα απλώς την ανάγκη να σχολιάσω την ανάρτησή σας και να κρίνω αυτό που μπόρεσα να καταλάβω ως λιγότερο ή περισσότερο «μορφωμένος»/ «αμόρφωτος» άνθρωπος.
    Κοντολογίς, το ζητούμενο είναι ο πολιτικός να θέλει και να μπορεί να φέρνει σε πέρας το έργο, για το οποίο εξελέγη. «Άσπρη γάτα, μαύρη γάτα, μου είναι αδιάφορο. Αρκεί να πιάνει ποντίκια.» είναι η γνωστή ρήση του Κινέζου πολιτικού Ντενγκ Χσιάο Πινγκ. Δυστυχώς, εδώ που έχουμε φτάσει ως κοινωνία οι συμπάθειες, οι καλές προθέσεις και οι δικαιολογίες δεν ικανοποιούν τους πολίτες, οι οποίοι απαιτούν λύσεις. Οπότε η αναπαραγωγή στερεοτύπων όπως «οι μορφωμένοι είναι και διεφθαρμένοι (οι γιατροί παίρνουν φακελάκια, οι δικαστές είναι πουλημένοι κ.λπ.)» ευνοεί το να έχουν τα ηνία της κοινωνίας μας, στην καλύτερη περίπτωση, άνθρωποι, οι οποίοι, και αν ακόμα θέλουν, δεν μπορούν.
    Ας αμφισβητήσουμε, λοιπόν, τις αυθεντίες! Κι εγώ μαζί σας. Αλλά όλες τις αυθεντίες: και των δικών μας παιδιών και των παιδιών των μπαμπάδων τους και των παιδιών των κομματικών σωλήνων και των καλών παιδιών! Και ας ψηφίζουμε μόνον αυτούς που θα βάζαμε στο σπίτι μας και θα προσλαμβάναμε στη δουλειά μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Διακρίνω έναν Νεποτισμό στο blog η κάνω λάθος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. νεποτισμός = η παροχή θέσεων ή ευνοιών από ένα αξιωματούχο στον στενό συγγενικό του κύκλο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΑΓΑΠΗΤΕ ΒΑΘΥΣΤΟΧΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΗ ΤΡΑΠΕΖΟ ΥΠΑΛΛΗΛΕ Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΟΥ ΘΑ ΗΤΑΝ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΣΩΣΤΗ ΑΝ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΙΚΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΜΠΕΘΕΙΑΣ. ΘΑ ΣΟΥ ΠΕΡΑΣΕΙ ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. προς 19 Ιανουαρίου 2012 9:54 π.μ.

    το ίδιο στραβό με την εμπάθεια είναι η τυφλή συμπάθεια, όλοι έχουν τα ελαττώματα τους δε πειράζει

    θα σας περάσει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ευτυχώς που κάποιος εξήγησε τι σημαίνει νεποτισμός. Εγώ απλώς θα υπενθυμίσω, χωρίς να είμαι αυτός που έκανε τη σχετική ανάρτηση (17/1 2.30), ότι στο νεποτισμό δεν υπάρχει συμπάθεια αλλά αγάπη προς συγγενικό πρόσωπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή