ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ Ή ΤΣΑΝΤΙΡ ΜΑΧΑΛΑΣ

Ηράκλειο Αττικής ή τσαντίρ μαχαλάς
Μια πόλη της αυθαιρεσίας
Στην αρχαία Αθήνα υπήρχε ο δήμος Ηφαιστιαδών ή Ιφιστιαδών όπου εκεί ευρίσκοντο τα κτήματα του Πλάτωνος. Και τοποθετείται στο σημερινό Ηράκλειο.  Οι κάτοικοι του δήμου αυτού ανήκαν στην Ακαμαντίδα φυλή που πήρε το όνομα από τον Ακάμαντο τον γιο του Θησέα. Επίσης στην Ακαμαντίδα φυλή άνηκε και ο δήμος Χολαργού από τον οποίον καταγόταν και ο Περικλής.

Το κέντρο κάθε πόλης, αποτυπώνει κυρίως, το σκεπτικό του κόσμου, την ψυχοσύνθεσή του και την νοοτροπία του. Είναι επίσης το σημείο αναφοράς των δημοτών και η βιτρίνα της αναπτυξιακής πολιτικής του δήμου  Είναι αυτό που θέλεις να δείξεις σε κάθε επισκέπτη και αυτό που χαρακτηρίζει την πόλη. Αν το δεις με ένα πρίσμα παιδείας, ανάλογα με τον κόσμο  είναι και το κέντρο της πόλεως του, ή αν το θέλετε καλύτερα, το κέντρο εξαρτάται από την πολιτική της ηγεσίας του.

Ή πολιτική αυτή εκπορευόμενη εκ των άνω, επηρεάζει σε μέγιστο βαθμό, τους εκούσια απαίδευτους, υπηκόους της. Διότι ο κόσμος και η ηγεσία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη που δεν αφήνει σημάδια αμφισβήτησης.

Φανταστείτε λοιπόν την ηγεσία με τα λίγα κολλυβογράμματα που γνωρίζει και η οποία προκύπτει αναξιοκρατικά από κομματικές επιρροές και συμφέροντα,  καθώς και με την χρηματιστηριακή και τεχνοκρατική αντίληψή της, τι δήμος θα προκύψει. τι κέντρο θα παρουσιαστεί.
Η εξυπηρέτηση ατομικών συμφερόντων σε βάρος των γενικών έχει σαν αποτέλεσμα μία ηγεσία να αναμασά και προηγούμενα πολιτιστικά επιτεύγματα, και να μην παράγει πολιτισμό διότι θα αναιρεθεί, και να μην προωθεί καινούργιους καλλιτέχνες και τέλος να καταστρέφει στο όνομα της τεχνοκρατικής αντίληψης, της ψηφοθηρίας και του οικονομικού κέρδους ότι απέμεινε από την δροσιά της πόλης. Δροσιά και καθαρό αέρα που εύρισκαν στο  Ηράκλειο οι κάτοικοι των διπλανών προαστίων από τις άναρχα δομημένες συνοικίες τους.

Έτσι και το κέντρο του Ηρακλείου είναι ανάλογο της παιδείας και  των μεν αλλά και των δε. Διότι η παραγωγή ηλιθίων και ανελεύθερων ατόμων εκ μέρους των σχολείων δεν είναι δυνατό, παρά ελάχιστοι, να ξεφύγουν απ’ αυτήν την μαθησιακή μαλθακότητα.
Η έλλειψη  φρόνησης , μέτρου και λογικής διαχείρισης των αρετών του Ηρακλείου κατακλύζουν και τους Δημοτικούς άρχοντες και τους περισσότερους κατοίκους.
Και αυτό φαίνεται και από την κεντρική πλατεία του, αλλά και από τους γύρω δρόμους που την περικλείουν.

Έτσι βλέπουμε σήμερα την υπερεκμετάλλευση της δροσιάς και του καθαρού αέρα. Την υπερεκμετάλλευση του ανοίγματος (ξέφωτου) του δάσους των πολυκατοικιών  που προέκυψε από τις διάφορες συγκυρίες. Συγκυρίες  οι οποίες είναι γνωστές στους Ηρακλειώτες και οι οποίες  αν δεν υπήρχαν θα είχε οικοδομηθεί και αυτό.

Όμως αλίμονο το ξέφωτο αυτό έχει γίνει μεζές για τον ουρανίσκο των τοπικών επιχειρηματιών και όχι μόνο. Έχει πιαστεί από τα δόντια του καταναλωτισμού.  
Δυστυχώς οι έμποροι, της ψυχαγωγίας των δημοτών, μέσω των ηγεσιών που υποστηρίζουν και στηρίζουν, πέρασαν την γραμμή τους, πέρασαν την ντιρεκτίβα τους. Και κάνουν ότι θέλουν προφανώς με κάποιο τίμημα.

Δυστυχώς όλοι οι δημοτικοί άρχοντες ενδιαφερόμενοι για την καρέκλα τους έκαναν και κάνουν τα στραβά μάτια στην υποβάθμισή της, θεωρώντας τον λαό ευμετάβλητη μάζα, προσφέροντας την εύκολη λύση της υποκουλτούρας  . Αποτέλεσμα αυτής της άφρονος πολιτικής των είναι να  πετυχαίνουν να είναι πάντα στην εξουσία Να καταφέρνουν να επικρατούν ως μονόφθαλμοι στους τυφλούς και απαίδευτους δημότες .

Ορισμένοι όμως  πολίτες όπως ήταν λογικό δεν έκαναν αποδεκτή αυτήν την νοοτροπία γιατί είχαν και νου και μία ενστικτώδη σωφροσύνη. Όμως φευ οι περισσότεροι δημότες ανέχονται αυτήν την αυθαιρεσία και πολλοί δυστυχώς την υποστηρίζουν διότι τα καλύτερα, όπως παρουσιαζόντουσαν, ήταν σε στρεβλή μορφή. Επίσης η καλλιεργούμενη  ατομικότητα έχει διεισδύσει και έχει καταλάβει όλο το νοητικό μέρος της ψυχής τους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την ρήση σε πράξη του, και τι με νοιάζει εμένα, αρκεί να με αφήσουνε  να κάνω και εγώ τις μικρο παρανομίες μου.

Φανατικά βοηθούς και σπόνσορες, σ’ αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση που θα περιγράψουμε έχουν και όλους αυτούς τους κερδοσκόπους πωλητές της διασκέδασης. Χμ Διασκέδαση! Διαβάζουμε στα λεξικά ότι η λέξη διασκεδάζω προέρχεται εκ του αρχαίου διασκεδάννυμι που σημαίνει διασκορπίζω, διαλύω.

Αλλά εκτός από πωλητές της διασκόρπισής μας, έχουν αποθρασυνθεί και έχουν γίνει και καταπατητές του οξυγόνου μας. Και να πως Βλέπουν, οι λίγοι εναπομείναντες, από την αλλοτρίωση,  πολίτες, εμβρόντητοι την  καταπάτηση των ελεύθερων χώρων της πλατείας και των πεζοδρομίων  των γύρο δρόμων, από τσαντίρια. Βλέπουν καταστήματα άθλιας διασκέδασης να έχουν διπλασιάσει, τριπλασιάσει ή πολλαπλασιάσει τα τετραγωνικά τους με τις προσθήκες πάνω στην πλατεία . Να έχουν μαντρώσει τα πεζοδρόμια των γύρω από την πλατεία δρόμων.  Καταπάτηση των πεζοδρομίων όχι μόνο από τραπαζοκαθίσματα αλλά και από φτηνές κατασκευές που εμποδίζουν την διέλευση των πεζών.

Στους δε δρόμους που οδηγούν στην πλατεία επικρατεί μία κατάσταση φρενοκομείου.
Βλέπεις  μεγάλου κυβισμού μηχανές να κάνουν κόντρες αλλά και να ανεβαίνουν πάνω στην πλατεία. Επίσης επιδειξιμανείς νεαροί τριγυρνούν τους δρόμους με τα μοδίτικα αυτοκίνητα τους, για να πουλήσουν μούρη. Ακόμα με την αφαίρεση της εξάτμισης των, με τα κορναρίσματα, με τα στην διαπασών ηχεία τους, μετατρέπουν το βεβαρημένο περιβάλλον σε εφιαλτικό. Και  προσπαθούν να παραβγούν σε ένταση με αποτέλεσμα το σπάσιμο νεύρων, των παθητικών και χωρίς την παραμικρή διαμαρτυρία φουκαράδων  δημοτών. Διότι γεγονός είναι πως η απόγνωση φέρνει και την παθητικότητα και την σκλαβιά. Έτσι για να φτάσεις  στη πλατεία για την δήθεν αναψυχή σου θα πρέπει να γίνεις ακροβάτης.

Επίσης δίπλα στην πλατεία είναι και ο σταθμός του ηλεκτρικού. Αναβαθμισμένος και αυτός από τον καιρό των Ολυμπιακών games. Αναβαθμισμένος  εξ αιτίας των λίγων «εκλεκτών», σε στυλ σερίφηδων και μπρατσαράδων Αγγλοαμερικάνων, που μας επισκέφθηκαν τον καιρό των games.
Το σκηνικό γίνεται έτι κολασμένο όταν μεταξύ του σταθμού και της πλατείας υπάρχει ένας στενός δρόμος όπου εδράζεται εκεί όλο το χάος του εμφράγματος της πόλης. Σ’ αυτόν τον δρόμο έχουν την έδρα τους τα Ταξί, περνούνε λεωφορεία, παρκάρουν οι ασυνείδητοι, με αποτέλεσμα ένα τριτοκοσμικό κομφούζιο

Διαπίστωση: Αν μία μάνα με το παιδί στο καρότσι, αν ένα άτομο με ειδικές ανάγκες,  αν ένας ηλικιωμένος, θελήσουν να ξεσκάσουν από τα καθημερινά προβλήματα, θελήσουν το καλοκαίρι  να βγουν στο ξέφωτο για να πάρουν καθαρό αέρα, θελήσουν να πάνε στον σταθμό, κ.α.  τους είναι αδύνατον. Ναι είναι αδύνατον, διότι δεν υπάρχει πρόσβαση. Και αν τα καταφέρουν θα πρέπει να έχουν περάσει αυτά τα χίλια μύρια εμπόδια Κινδυνεύει  όντος η σωματική τους ακεραιότητα με όλα αυτά που συμβαίνουν . Αλλά και που να κάτσει, ο κάθε νοικοκύρης , αφού οι τιμές των εμπόρων είναι απαγορευτικές;

Παλαιότερα υπήρχαν παγκάκια τα οποία ξηλώθηκαν μάλλον σκόπιμα. Και όμως ο εκάστοτε Δήμαρχος έρχεται στην πλατεία και πίνει αναίσθητος το καφεδάκι του έχοντας παρέα την αυλή του και δημιουργώντας μία επιδεικτική επιβολή. Και το οξύμωρο της κατάστασης είναι ότι ψοφάει για χαιρετούρα, τα δίνει όλα για ένα ζήτω από τους δήθεν υποστηρικτές του.

Έτσι μετατρέψανε την πλατεία και τους γύρω δρόμους σε μία μικρή διασκεδαστούπολη και μία παραγκούπολη για την αλητεία και για τους μίζερους ανθρώπους.
Εκεί έχει καταντήσει την ψυχαγωγία , το κέφι, το γλέντι, η μαζικοποίηση του καπιταλισμού. Εμπορεύεται την αναψυχή σου και μετατρέπει την δημιουργική χαρά σου σε αυτοδιάλυση. Μία αυτοδιάλυση στην διαλυμένη πλατεία.  

«Να παίζει το τραντσίστορ τ’ Αμερικάνικα», λέει ένα λαϊκό άσμα με ερμηνεύτρια την Μαρινέλα και αυτό ακριβώς συμβαίνει . Μόνο που δεν υπάρχει τραντσίστορ  αλλά μεγάλα ηχεία και στερεοφωνικά με μουσική χαζοαμερικάνικη εσχάτης διαλογής.
Η δε αποχαύνωση συντελείτε με τις γιγαντοοθόνες για τους ποδοσφαιρικούς αγώνες.
Με συνέπεια το βρισίδι και οι συμπλοκές μεταξύ των οπαδών. «Δύο γαϊδάροι εμάλωναν για ξένο αχυρώνα» λέει μία παροιμία. Αλλά μήπως οι σημερινοί πλατειόβιοι « γάιδαροι» τσακώνονται για να αποδείξουν τον αντρισμό τους; Ή καυγαδίζουν για το ποιος μεγαλομέτοχος θα πάρει πρωτάθλημα;
Αλλά αυτό δεν είναι τίποτα μπρος στο ανατολίτικο χουλιγουντιανό νυφοπάζαρο που διενεργείτε στους στενούς διαδρόμους της πλατείας. Βλάκες, fassion victims νεαροί δείχνουν τα γυμνασμένα σώματά τους και ημίγυμνες κοπέλες χαριεντίζονται στα πειράγματά των. (Σημ: Δεν λέμε όχι στο κάλλος, ούτε και στο γυμνό. Ίσα, ίσα αυτά απετέλεσαν την πεμπτουσία του πολιτισμού των Ελλήνων.

Αλλά το κάλλος δεν επιδεικνύεται, δεν χρειάζεται καμία μόδα για να αναδειχτεί και επίσης εμπεριέχει και την ομορφιά της σωστής παιδείας και της μόρφωσης. Με λίγα λόγια άλλο νταής και άλλο παλικάρι και λεβέντης. Άλλο πρωταθλητισμός και άλλο αθλητισμός. Άλλο να σμιλεύεις το σώμα σου παράλληλα με την ψυχή σου και άλλο να γυμνάζεις μόνο το σώμα χωρίς ουσία και περιεχόμενο  Άλλο σεξ και άλλο έρωτας. Άλλο διασκέδαση και άλλο ψυχαγωγία. Άλλο σωφροσύνη και υπερηφάνεια και άλλο τσαμπουκάς και εγωπάθεια. Δηλαδή αλλά τα μάτια του λαγού και άλλα της κουκουβάγιας. Αυτή η λαϊκή παροιμία και ταιριάζει μ’ αυτά που αναλύουμε και με παραπέμπει στην ιερά γλαύκα της Αθηνάς που είναι το σύμβολο της σοφίας.)

Δυστυχώς έχει επικρατήσει ένας μαζισμός και μία απομίμηση στρεβλών προτύπων. Προτύπων αλλοτριωμένων των Ελλήνων που πέρασαν από την μέγγενη της Αμερικάνικης υποκουλτούρας και επανεισάγονται ως κακέκτυπα. Παρουσιάζονται ως κακοφτιαγμένη απομίμηση των αξιών των Ελλήνων.

Ως γνωστό το Ηράκλειο πήρε τ’ όνομα του από το ιερό του Ηρακλή που βρέθηκε εντός των ορίων του. Ακόμα και επί τουρκοκρατίας στην συνείδηση του κόσμου τα χωράφια αυτά, που είναι το σημερινό Ηράκλειο, λεγόντουσαν Αράκλι.  Όμως  τώρα σε χρειαζόμαστε Μεγάλε Ημίθεε Ηρακλή να καθαρίσεις τον κόπρο της αφιερωμένης σε εσέ πόλη σου. Και να ξαναδιαλέξεις πάλι την Αρετή ενάντια στον ξενόφερτο εξανδραποδισμό.

Με τιμή
Επίκουρος

Από το www.epikoyros.gr