ΦΙΛΟΔΟΞΑ ΣΧΕΔΙΑ... ΣΕ ΧΑΛΕΠΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ

Η διάνοιξη και παράλληλα η υπογειοποίηση της Λ. Κύμης, η απόκτηση του Κτήματος Φιξ, η διάνοιξη της Μ. Μερκούρη, η ανάδειξη του Αδριάνειου Υδραγωγείου, η ένταξη του Λ. Ηρακλείου στους δευτερεύοντες δρόμους για να προχωρήσει η ανάπλασή της, η χωροθέτηση νεκροταφείου στην ευρύτερη περιοχή και η αντιμετώπιση της ηχορύπανσης από την Αττική οδό ήταν ο κοινός τόπος όλων των Παρατάξεων στην πρόσφατη συζήτηση που έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου Αττικής αναφορικά με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας / Αττικής. (ΡΣΑ)
Είμαστε στο χρονικό διάστημα που το ΡΣΑ έχει τεθεί προς διαβούλευση και στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου κατατέθηκαν οι προτάσεις του Δήμου Ηρακλείου Αττικής γύρω από αυτό.

Η εισήγηση του Γιώργου Βλαντή
Πρώτος τον λόγο πήρε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, κ. Γιώργος Βλαντής, ο οποίος, αφού έκανε μία εκτενή αναφορά γύρω από το ΡΣΑ, στη συνέχεια επικεντρώθηκε στην πόλη του Ηρακλείου, όπου τόνισε: “Η διάνοιξη της Λ. Κύμης είναι το σημαντικότερο έργο που αναφέρεται για την περιοχή μας στο ΡΣΑ. Μας ενημέρωσαν ότι οι μελέτες ολοκληρώθηκαν και το έργο θα προχωρήσει. Παράλληλα με την διάνοιξη της Κύμης θα ζητήσουμε και τη σύνδεσή της με την Λ. Πλαπούτα. Παράλληλα, θα διεκδικήσουμε και την κατασκευή εισόδου στην Αττική οδό από την Κύμης στην κατεύθυνση προς Ελευσίνα που σήμερα δεν υπάρχει ενώ αρχικά είχε προβλεφθεί. Μετά σημαντικό είναι και η αξιοποίηση του χώρου που θα δημιουργηθεί από την υπογειοποίηση, ο οποίος θα είναι πολλών στρεμμάτων. Επίσης, θα μπορούσαμε να προτείνουμε η γραμμή 4 του μετρό μετά από τον σταθμό του Αμαρουσίου να πηγαίνει και στην Ειρήνη. 

Στο Σχέδιο προβλέπεται η δημιουργία δύο ποδηλατοδρόμων, Πειραιάς - Κηφισιά και Φάληρο - Χαλάνδρι, οι οποίοι θα περνάνε από την πόλη μας. Πρόκειται για ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο. Επειδή γίνεται αναφορά στο Αδριάνειο Υδραγωγείο, καλό είναι κι εμείς να προτείνουμε την αναβάθμισή του. Στο ΡΣΑ αναφέρεται ότι θα δημιουργηθεί Κέντρο Υγείας Αστικού Τύπου στο Δήμο Λυκόβρυσης - Πεύκης, εδώ έχουμε ένα σημείο διεκδίκησης από την πλευρά μας. Ακόμη θα μπορούσαμε να ζητήσουμε την ένταξη της Λ. Ηρακλείου στους δευτερεύοντες δρόμους, ώστε να προχωρήσει έτσι η ανάπλασή της, και την αντιμετώπιση της ηχορύπανσης από την Αττική οδό. Τέλος παρατηρούμε ότι δε γίνεται κάποια πρόβλεψη για την δημιουργία νεκροταφείου και θα έπρεπε να επιστήσουμε την προσοχή και για αυτό το θέμα”.

Καινοτόμος πρόταση του Γ. Μαστοράκου
Την κατάρτιση κοινού Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου από τους Δήμους Ηρακλείου, Μεταμόρφωσης και Λυκόβρυσης - Πεύκης, πρότεινε κατά την τοποθέτησή του ο πρώην Δήμαρχος της πόλης και νυν Δημοτικός Σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας, κ. Γιώργος Μαστοράκος, ο οποίος τοποθετήθηκε για λογαριασμό της Παράταξης της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, καθώς απουσίαζε ο επικεφαλής του Συνδυασμού κ. Νώντας Σπυρόπουλος. Ο λόγος που ο κ. Μαστοράκος έκανε αυτήν την πρόταση ήταν επειδή, όπως είπε, με αυτόν τον τρόπο θα έχουν οι Δήμοι περισσότερες πιθανότητες να υλοποιήσουν τις διεκδικήσεις τους, όπως η απόκτηση του Κτήματος Φιξ, που απασχολεί το Ηράκλειο. Από εκεί και πέρα, ο πρώην Δήμαρχος υπογράμμισε τα εξής: “Το ΡΣΑ είναι ένα καλό εργαλείο που θα πρέπει να το αξιοποιήσουμε. 

Η διάνοιξη της Λ. Κύμης είναι μεγάλη λύτρωση για την πόλη μας. Βέβαια, δεν θα πρέπει να εφησυχάσουμε επειδή προβλέπεται στο Σχέδιο αλλά να συνεχίζουμε να πιέζουμε και να πάρει απόφαση το Σώμα για επίσπευσή της. Για την Γραμμή 4 του Μετρό, καλό είναι να φτάσει και στην Ειρήνη, καλύτερο όμως θα ήταν να έρθει μέσα στο Ηράκλειο. Για την κατασκευή των ποδηλατοδρόμων, αν δεν διέρχονται σε αυτούς αυτοκίνητα τότε είναι ευπρόσδεκτοι. Συμφωνώ, βεβαίως με την ανάδειξη του Αδριάνειου Υδραγωγείου. Όσον αφορά στο Κέντρο Υγείας Αστικού Τύπου θα πρέπει να πάρουμε μία δύσκολη απόφαση. Θα πρέπει να το διεκδικήσουμε και ένα κεντρικό μας επιχείρημα είναι ότι η Λυκόβρυση και η Πεύκη είναι πολύ πιο κοντά στις μεγάλες νοσοκομειακές μονάδες των Βορείων προαστίων, ενώ εμείς είμαστε κοντά μόνο με το Αγία Όλγα.” Ο κ. Μαστοράκος ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του κάνοντας αναφορά στο ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων και συγκεκριμένα στο θέμα των Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ), όπου επεσήμανε το τραγελαφικό γεγονός να έχουν χωροθετηθεί ΣΜΑ σε όλο το Λεκανοπέδιο, εκ των οποίων έχει δημιουργηθεί μόνο ένας στο Σχιστό, καθώς στα υπόλοιπα σημεία για κάποιον λόγο δεν μπορεί να κατασκευαστεί ΣΜΑ (Στην Κηφισιά λόγω του ότι βρίσκεται στη ζώνη προστασίας του ποταμού Κηφισού, στο Γουδή επειδή έχει κατασκευαστεί εκεί το στάδιο του Μπάντμιντον, στο Αιγάλεω επειδή βρίσκεται σε ένα σημείο διεκδίκησης με τον Δήμο Αθηναίων και την ΔΕΗ και για λόγους περιβαλλοντικούς δεν δόθηκε άδεια από το ΣτΕ, στον Άλιμο βρίσκεται εντός ζώνης αρχαιολογικής προστασίας).

Ευρύτερο διάλογο με τους φορείς της πόλης ζήτησε ο κ. Μπάμπαλος
Στη συνέχεια τοποθετήθηκε ο επικεφαλής της Παράταξης “Ηράκλειο - Ανθρώπινη Πόλη”, κ. Νίκος Μπάμπαλος, ο οποίος αφού ανέφερε τους σημαντικότερους λόγους, για τους οποίους το ΡΣΑ θα είναι δύσκολο να υλοποιηθεί (η οικονομική συγκυρία, η έλλειψη στέρεης Κυβέρνησης και η αδυναμία δημιουργίας ευρύτερων συνεργασιών μεταξύ των Δήμων) στάθηκε στους τρεις άξονες πάνω στους οποίους θα έπρεπε να κινείται το νέο ΡΣΑ. Αυτοί, σύμφωνα με τον κ. Μπάμπαλο είναι α) η βελτίωση της ζωής των κατοίκων, β) η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και η προστασία της κατοικίας και γ) η προστασία του περιβάλλοντος, ο ενεργειακός προγραμματισμός και η οικονομική ανάπτυξη της τοπικής αγοράς 

 Ο κ. Μπάμπαλος, ακολούθως κατέθεσε τις θέσεις της Παράταξής του στα θέματα που τέθηκαν στη συζήτηση: “-Να προχωρήσουμε στην απόκτηση Κτήματος Φιξ -Διαβούλευση για την 4η Γραμμή του Μετρό, αν θα πρέπει να έρθει στην πόλη μας και που -Μετά την διάνοιξη της Λ. Κύμης και την υπογειοποίησή της να προβλεφθεί η δημιουργία αθλητικών χώρων και χώρων πρασίνου στην έκταση που θα δημιουργηθεί -Αίτημα για την διάνοιξη της Μ. Μερκούρη, ώστε να επιτευχθεί η διαμπερής κυκλοφορία -Συμφωνούμε για την αναβάθμιση του Αδριάνειου Υδραγωγείου -Έχει “κλείσει”, και καλώς, το θέμα του Κέντρου Υγείας. Θα ήταν περισσότερα τα προβλήματα που θα έφερνε, παρά αυτά που θα έλυνε. -Ο Βόρειος Τομέας να πάρει αποφάσεις ώστε να λυθεί το τεράστιο πρόβλημα με τα νεκροταφεία.” Ο κ. Μπάμπαλος, ολοκλήρωσε την ομιλία του προτείνοντας να τεθεί στην Επιτροπή Διαβούλευσης να υπάρξει συζήτηση με φορείς της πόλης και να διοργανωθούν ημερίδες με αντικείμενο αυτά τα θέματα, ώστε η τελική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου να είναι ολοκληρωμένη και εμπεριστατωμένη.

Σ. Γεωργόπουλος: “Βερμπαλιστικό το Ρυθμιστικό Σχέδιο”
Ο πρώην Δήμαρχος της πόλης, κ. Σταύρος Γεωργόπουλος ήταν αυτός που κατέθεσε τις σκέψεις του στη συνέχεια της συζήτησης. Ο κ. Γεωργόπουλος ανέφερε, μεταξύ άλλων: “Η Διοίκηση στην Ελλάδα περιγράφει τις καταστάσεις και δεν τις λύνει. Πρόκειται για ένα βερμπαλιστικό ΡΣΑ, που μόνο μέσω της πίεσης ίσως καταφέρουμε να πετύχουμε κάτι. Συμφωνώ με τον κ. Μπάμπαλο για το θέμα της διαβούλευσης, δεν ξέρω αν χρειάζονται ημερίδες, όπως ανέφερε, αλλά διαβούλευση σίγουρα χρειάζεται. Άκουσα όσα είπατε για την Κύμης. Να σας θυμίσω ότι μετά τη συνάντησή μου με τον κ. Σουφλιά, όντας Δήμαρχος, και τα όσα μου είπε είχα τη βεβαιότητα ότι το έργο θα γίνει. Είδατε τι έγινε τελικά.
Για το θέμα των ποδηλατοδρόμων, δε νομίζω ότι υπάρχει τέτοια δυνατότητα στην πόλη μας. Συμφωνούμε για την ανάδειξη του Αδριάνειου Υδραγωγείου. Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι για το θέμα του νεκροταφείου υπάρχει πρόταση από το Σύνδεσμο των 21 ΟΤΑ. Η Διάνοιξη της Μ. Μερκούρη θα ήταν ένα τεράστιο έργο, το οποίο θα πρέπει να διεκδικήσουμε από τον ΗΣΑΠ, καθώς είναι στην δική του ιδιοκτησία.” Ο πρώην Δήμαρχος, τελείωσε κάνοντας αναφορά στο Κέντρο Υγείας, για το οποίο είπε ότι το χρειάζεται η πόλη και θα πρέπει ο Δήμος να το διεκδικήσει σθεναρά.

«Ρυθμιστικό Σχέδιο: Οι βλέψεις του μεγάλου κεφαλαίου στην Αθήνα»
Στον μεσότιτλο που μόλις διαβάσατε συμπυκνώνεται η τοποθέτηση του κ. Κωνσταντίνου Κοκκινίδη για το ΡΣΑ. Πιο συγκεκριμένα, ο νεαρός Δημοτικός Σύμβουλος της “Λαϊκής Συσπείρωσης” που τοποθετήθηκε για λογαριασμό της Παράταξης, ανέφερε, ανάμεσα σε άλλα τα παρακάτω: “Δημιουργήθηκε μία εντύπωση ότι στη συζήτηση για το ΡΣΑ θα πρέπει να σταθούμε σε σχέση με το Ηράκλειο, εμείς δε συμφωνούμε σε αυτό και από γεωγραφικής πλευράς και από πολιτικής. Θα πρέπει να δούμε το πολιτικό πλαίσιο που ζούμε για να καταλάβουμε τι θέλει να κάνει το ΡΣΑ. Το ΡΣΑ είναι ένα εργαλείο, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, είναι ένα εργαλείο για να γίνουν επενδύσεις για καπιταλιστικό κέρδος. 

Είναι διαφορετικό ένας εργαζόμενος να εργάζεται στην κατασκευή ενός δρόμου και να είναι ασφαλισμένος και να παίρνει τον μισθό που δικαιούται και διαφορετικό να παίρνει με σύμβαση 400 ευρώ. Εμείς δεν είμαστε ενάντια σε όλα τα έργα που προτείνονται. Πιστεύουμε ότι χρειάζονται αλλά όχι σε αυτήν την κατεύθυνση. Χαρακτηριστικά να σας αναφέρω σχετικά με τη συζήτηση που έγινε για την Γραμμή 4 του Μετρό. Αυτή θα περάσει από το Κλειστό Γυμναστήριο στο Γαλάτσι, το οποίο έχουν θέσει στόχο να το κάνουν εμπορικό κέντρο και ευτυχώς αντιδρά δυναμικά ο λαός. Ε, δεν είναι λογικό να μας μοιάζει ίδια ιστορία με το Mall στην Νερατζιώτισσα;” Ο κ. Κοκκινίδης, αφού ενημέρωσε οτι η στάση της ΛΑΣ στην ψηφοφορία ότι θα ψηφίσει “παρούσα” αναρωτήθηκε: “Δεν χρειαζόταν να είναι αντικείμενο του ΡΣΑ, αν θα έπρεπε να είναι δωρεάν η Αττική Οδός;”

Ε. Κατσινοπούλου: “Συμφωνούμε με τα έργα αλλά δεν θα γίνουν λόγω έλλειψης χρημάτων”
Αποκλειστικά, σχεδόν, με τα ζητήματα της τρέχουσας πολιτικής επικαιρότητας ασχολήθηκε στην παρέμβασή της η επικεφαλής του “Δικτύου Πολιτών”, κα Ειρήνη Κατσινοπούλου, καθώς η συγκεκριμένη συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε την επόμενη της ημέρας που το Ελληνικό Κοινοβούλιο υπερψήφισε το δεύτερο μνημόνιο. Έτσι, η επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας ανέφερε σχετικά: “Σήμερα (σ.σ.: 21 Φεβρουαρίου 2011) , που είναι μία ιστορική ημέρα όπως μας ανακοίνωσε ο μη εκλεγμένος Πρωθυπουργός, θα έπρεπε να αποτυπωθεί στην απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου η αγανάκτηση για το μέλλον που επιφυλάσσουν στους εργαζόμενους το οποίο θα είναι καταστροφικό. 

Είναι βέβαιο ότι δεν θα υπάρξει η παραμικρή χρηματοδότηση του ΡΣΑ, καθώς όλα τα χρήματα θα πηγαίνουν για την αποπληρωμή του χρέους.” Η κα Κατσινοπούλου σε ότι αφορά το ΡΣΑ τόνισε ότι τα όσα δρομολογούνται να γίνουν σε Ελληνικό, Ελαιώνα και Πεντέλη είναι ενδεικτικά των προθέσεών της Κυβέρνησης, όπως και το γεγονός ότι έχει σε προτεραιότητα το αυτοκίνητο και όχι τις συγκοινωνίες. Ενώ συγκεκριμένα, για το Ηράκλειο, δήλωσε ότι δε διαφωνεί με τις προτάσεις της Διοίκησης αλλά έτσι κι αλλιώς το ΡΣΑ είναι από την αρχή υπονομευμένο από την Κυβέρνηση.

Από το www.xtypos.gr