ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ!

Συνεχίζει τις παρεμβάσεις του και την κατάθεση προτάσεων για μείζονος σημασία ζητήματα ο πρώην Δήμαρχος Ηρακλείου Αττικής και Δημοτικός Σύμβουλος της παράταξης “Ηράκλειο-Η Πόλη Μας”, κ. Γιώργος Μαστοράκος.

Αυτή τη φορά η πρόταση που καταθέτει αφορά στην εφαρμογή συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στην περιοχή του κέντρου της πόλης.
Το κείμενο του κ. Μαστοράκου με αποδέκτη τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, κ. Γιώργο Φαρμάκη είναι το ακόλουθο:

“Κύριε Πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου
Είναι γνωστό ότι η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει και τις δραστηριότητες στο Δήμο. Η άπνοια που επικρατεί ατυχώς είναι αντιληπτή στην πόλη μας και στους Δημότες.
Είναι βέβαιο όμως ότι ο Δήμος αφήνει ανεκμετάλλευτες δυνατότητες, οι οποίες θα μπορούσαν να αυξήσουν σημαντικά τα έσοδα χωρίς επιβάρυνση των δημοτών, αλλά το ουσιαστικότερο να συμβάλλουν στην πλέον εύρυθμη λειτουργία του Κέντρου της πόλης μας.
Η πρότασή μας αφορά την μελέτη και τοποθέτηση συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης. Το αντίτιμο που προτείνεται είναι 1 ευρώ ανά ώρα και δυνατότητα μέγιστου χρόνου 2 ώρες.
Έτσι θα αποφευχθεί η χρήση του Κέντρου ως σταθμός μετεπιβίβασης από ετεροδημότες κυρίως, με αποτέλεσμα την δημιουργία κυκλοφοριακής ασφυξίας και μείωσης της εμπορικής κίνησης για τα καταστήματα.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το μέτρο είχε λειτουργήσει στο παρελθόν με θετικά αποτελέσματα. Η λειτουργία του διεκόπη λόγω αντισυνταγματικότητας και ασυμβιβάστου της αρμοδιότητας από τους Δήμους.
Η νομική αυτή αδυναμία τακτοποιήθηκε με νεώτερη νομοθετική ρύθμιση και ο Δήμος μπορεί να προχωρήσει χωρίς νομικά προβλήματα.

Κύριε Πρόεδρε
Ελπίζω ότι η πρότασή μας θα τύχει ευνοϊκής αποδοχής. Μάλιστα επειδή υπάρχει και εγκατεστημένος συγκοινωνιολόγος θεωρούμε ότι ο απαιτούμενος χρόνος είναι ελάχιστος. Αντί να συζητάμε περιορισμένης και αμφίσημης αποτελεσματικότητας κυκλοφοριακά μέτρα, πιστεύουμε ότι η προτεραιότητα της πρότασης μας έχει ριζοσπαστικότερο χαρακτήρα και φυσικά θα έχει ουσιαστικότερα αποτελέσματα”.

Από το www.xtypos.gr

Σχόλιο από τον Blogger

Στο κείμενο του ο Γ. Μαστοράκος αναφερόμενος στην περίοδο που λειτουργούσε το σύστημα, γράφει ότι ήταν αποτελεσματικό, άρα συμπεραίνω ότι έφερε έσοδα στον δήμο μας, αλλά έπαιξε και σημαντικό ρόλο στην μείωση της κυκλοφορίας ή της στάθμευσης στο κέντρο της πόλης.
Θυμάστε εσείς να είχε συμβεί κάτι τέτοιο?

Ο δήμος όχι μόνο δεν ωφελήθηκε από αυτό το μέτρο, αλλά πρέπει να του κόστισε πολλαπλάσια για την αγορά και την τοποθέτηση των κερματοδεκτών και εκτυπωτών εισιτηρίων, τα οποία σε κάποια φάση καταστράφηκαν και αργότερα ξηλώθηκαν.

Σε ότι αφορά την κίνηση των οχημάτων στο Ηράκλειο είναι γεγονός ότι μετά το κλείσιμο της Μ. Μερκούρη προς την Μ. Αντύπα σε συνδυασμό με την μονοδρόμηση της Κασταμονής η κίνηση στον δήμο μας πολλαπλασιάστηκε.

Με εντυπωσιάζει ο Γ. Μαστοράκος διότι είναι έμπειρος πολιτικά, αλλά στην προκειμένη περίπτωση βάζει τρικλοποδιά στον εαυτό του. Ο ίδιος δημιούργησε την χαοτική κατάσταση που επικρατεί στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, και σα να προτείνει ένα «μερεμέτι» μήπως και σώσει τίποτα, ή μήπως όλο το σχέδιο της πλατείας έγινε με την προοπτική της ελεγχόμενης στάθμευσης?

Από την μία ήθελε μια πλατεία με εμπορικό ενδιαφέρον, αλλά όχι οικονομικό όφελος για τον δήμο μας εφόσον οι καταστηματάρχες δεν είναι συνεπής στις υποχρεώσεις τους απέναντι στον δήμο, και από την άλλη να μην αυξηθεί η κίνηση στο κέντρο της πόλης. Μήπως το σκεπτικό ήταν ότι κάποιοι θα έρχονται στο Ηράκλειο μόνο με τρένο?
Μήπως τελικά το όλο εγχείρημα δεν προέβλεπε κανένα όφελος για τον δήμο και για τα ταμεία του?
Βέβαια έχω μια υποψία,  έτσι και αλλιώς η κίνηση στους δρόμους και η χρήση Ι.Χ. έχει περιοριστεί μετά το ράλι στην τιμή της βενζίνης, οπότε κάνοντας αυτή την πρόταση ο πρώην δήμαρχος, και είναι πολύ πιθανό να γίνει αποδεκτή, να θεωρηθεί μετά την επαναλειτουργία του μέτρου ότι συντέλεσε δραστικά στην μείωση του μπάχαλου στην κεντρική πλατεία. Βέβαια σε αυτή την περίπτωση το 1 ευρώ το 2ωρο θα το πληρώνουν κυρίως Ηρακλειώτες αφού θα μειωθεί η κίνηση στην πόλη.

Σε περίπτωση που τα έσοδα (σε αυτό επικεντρώνεται η επιστολή του) δεν θα είναι ικανοποιητικά, θα παρουσιαστεί ως αντίποδας η μείωση της κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης. Σήμερα που το ημερομίσθιο είναι 16 ευρώ, και αυτός που σταθμεύει κάπου στην πλατεία για να χρησιμοποιήσει το τρένο του κοστίζει πήγαινε – έλα 3-4 ευρώ, θα πρέπει μετά να πληρώσει άλλα 4 ευρώ για πάρκιν? Αυτή είναι η κοινωνική ευαισθησία του Κου Μαστοράκου, ή μήπως κόπτεται περισσότερο για την εμπορική κίνηση και τους επιχειρηματίες της πλατείας?

Βέβαια στην επιστολή του αναφέρει ότι μέγιστος χρόνος στάθμευσης να είναι δύο ώρες, αλλά και σε αυτή την περίπτωση κάποιος που έχει έρθει στην πλατεία για να πιεί έναν καφέ πρέπει να έχει το νου του ή να πάει στο «μηχανάκι» και να βγάλει νέο εισιτήριο για να ανανεώσει τον χρόνο?

Θα ήθελα να καθησυχάσω τον πρώην δήμαρχο, ότι με την τιμή που κοστολογείτε σήμερα η βενζίνη, η χρήση των οχημάτων θα περιοριστεί σε τέτοιο βαθμό, που μετά θα ψάχνετε να βρείτε κάποιο άλλο εισπρακτικό μέτρο που θα αφορά ίσως ποδήλατα ή πατίνια ή την χρήση πεζοδρομίων (όσα έχουν μείνει) από τους πεζούς.