4ο ΛΥΚΕΙΟ - ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΕΝΤΥΠΩΣΕΩΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΑΡΧΗ

Η παράνομη και απαράδεκτη από κάθε άποψη κατάληψη του 4ου ΓΕΛ Ηρακλείου από ελάχιστους γονείς σε σύνολο 640 γονέων και ορισμένους μαθητές σε σύνολο 320 μαθητών, τη Δευτέρα 26-3-2012, η αυθαίρετη κήρυξη στάσης εργασίας από την ΕΛΜΕ χωρίς να γνωρίζει τα δρώμενα στο Λύκειο και δίχως να επικοινωνήσει μαζί μου για να ενημερωθεί, η τρίωρη στάση εργασίας ορισμένων Διδασκόντων, η πορεία και διαμαρτυρία με πανό στο Υπουργείο Παιδείας, η μη πραγματοποίηση μαθημάτων στο Λύκειο ολόκληρη τη μέρα αν και η στάση ήταν τρίωρη, η συνέλευση με όλους τους Δημοτικούς παράγοντες, η κοινοποίηση στον Τύπο και το Διαδίκτυο των κινητοποιήσεών τους, επειδή ένας Διευθυντής δήθεν είναι … αυταρχικός, δεν πείθουν κανένα. Αντίθετα καταδεικνύουν ότι υπάρχουν προσωπικά συμφέροντα και κομματικές σκοπιμότητες, που αποβλέπουν σε συσπείρωση μελών και φίλων συγκεκριμένης κομματικής παράταξης, εν όψει των επικείμενων εκλογών, αλλά και των διεργασιών που αφορούν νομοσχέδιο που αφορά τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Επειδή δεν εκτελούσα απαράδεκτα αιτήματα ορισμένων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων είχα στοχοποιηθεί από νωρίς. Για παράδειγμα, απαιτούσαν –δίχως να ικανοποιείται η απαίτησή τους- να είναι αναμμένο το καλοριφέρ σε όλο το κτήριο ακόμη και μετά τη λήξη των μαθημάτων, επειδή …το βράδυ θα χρησιμοποιούσαν μία μόνο αίθουσα! Ορισμένοι Διδάσκοντες, για κομματικούς λόγους είναι ενάντια σε κάθε Διευθυντή, τον οποίο βλέπουν σαν … «εκφραστή της πολιτικής της κυβέρνησης»! Επίσης, είχα στοχοποιηθεί από ορισμένους Διδάσκοντες, οι οποίοι επιθυμούν να ανακτήσουν χαμένα προνόμια του παλιού καλού καιρού, πριν την ανάληψη των καθηκόντων μου ως Διευθυντής του 4ου ΓΕΛ Ηρακλείου.

Στα πλαίσια σχεδίου δημιουργίας προβλημάτων στο 4ο ΓΕΛ Ηρακλείου, πριν λίγο καιρό, δύο γονείς του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και τέσσερις Διδάσκοντες συνεργάστηκαν, προκειμένου να δημιουργήσουν πρόβλημα στην ομαλή λειτουργία του Λυκείου. Συγκεκριμένα, οι τέσσερις Διδάσκοντες παρουσιάστηκαν σε συγκέντρωση γονέων (Γενική Συνέλευση την ονόμασαν, αφού τα μέλη τους ήταν ελάχιστα) και έθεσαν δήθεν κάποια προβλήματα του Λυκείου, τα οποία όμως ήταν προσωπικά και τα οποία ποτέ δεν είχαν κάνει γνωστά ούτε σε μένα, ούτε στο Σύλλογο Διδασκόντων, ούτε στην υπηρεσία. Ο σκοπός που απευθύνθηκαν στο Σύλλογο Γονέων αντί για την υπηρεσία, φάνηκε στις 26-3-2012, με την αυθαίρετη και έξω από κάθε λογική κατάληψη του Λυκείου από τους ορισμένους γονείς, τη στάση εργασίας από τους Διδάσκοντες και τη μη πραγματοποίηση μαθημάτων ολόκληρη τη μέρα.

Στα πλαίσια της κοινής δράσης συγκεκριμένων μελών του Συλλόγου Γονέων και του Συλλόγου Διδασκόντων, άτομο του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων, συνεπικουρούμενο από συγκεκριμένους Διδάσκοντες, δημιούργησε ιδιαίτερα προβλήματα στη συνεδρίαση του Σχολικού Συμβουλίου της Παρασκευής 23/3/2012 με αποτέλεσμα να διακοπεί η συνεδρίαση.

Το επόμενο βήμα του σχεδίου, έγινε την Κυριακή 25 Μαρτίου 2012, τότε που ο ίδιος συνέτασσα τους μαθητές και τις μαθήτριες του 4ου ΓΕΛ Ηρακλείου προκειμένου να παρελάσουν. Εκεί, εμφανίστηκε το ίδιο συγκεκριμένο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων, το οποίο παρακινούσε τους μαθητές, με στόχο να μην παρελάσουν και σκοπό να απέχουν από τα μαθήματά τους την επομένη ημέρα Δευτέρα 26/3/012. Ο λόγος που προφασιζόταν, ήταν ότι συγκεκριμένος καθηγητής (από τους παραπονούμενους στη συνεδρίαση του Συλλόγου Γονέων), σύμφωνα με την ίδια, είχε πάει την προηγούμενη μέρα στο νοσοκομείο επειδή, πάντοτε κατά την ίδια, του έσπασε κάποιο αγγείο. Επιπλέον, το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων καλούσε τους μαθητές και τους γονείς των μαθητών σε αναιτιολόγητο κλείσιμο του Λυκείου μας κατά τη Δευτέρα 26/3/2012, καθώς και σε δυναμικού τύπου κινητοποιήσεις, πράγμα που έγινε. Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι κανένα εγκεφαλικό επεισόδιο και καμία λιποθυμία δεν έγινε, ούτε κανένα ασθενοφόρο ή άλλο όχημα δεν ήρθε στο Λύκειο την Παρασκευή 23/3/2012 ή άλλη ημέρα, καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του Λυκείου. Όσα λέγονται για λιποθυμίες και εγκεφαλικά είναι σκοπιμότητες, για να καλύψουν ορισμένοι τις έκνομες ενέργειές τους, όπως αυτή του κλεισίματος του Λυκείου μας την Δευτέρα 26/3/2012.

Όσον αφορά τις εις βάρος μου καταγγελίες, θα ήθελα να επισημάνω ότι καθηγητές, γονείς και κάθε ενήλικας γνωρίζουν ότι αν θεωρούν και μόνο ότι έχουν πρόβλημα με κάποιο δημόσιο υπάλληλο ή κάποια δημόσια υπηρεσία, μπορούν να καταθέσουν μία υπογεγραμμένη αίτηση στην Προϊσταμένη Αρχή του υπάλληλου ή της υπηρεσίας. Κανένα υπογεγραμμένο αίτημα που να με αφορά δεν είχε κατατεθεί στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας ή στο 4ο ΓΕΛ Ηρακλείου, μέχρι και την τελευταία εργάσιμη ημέρα πριν από τη Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012, ούτε κάποιο έγγραφο από άτομο ή φορέα μου έχει γνωστοποιηθεί ή έχει περιέλθει μέχρι σήμερα στα χέρια μου, ούτε καν αυτά τα έγγραφα που αναφέρετε στο άρθρο σας ότι έχετε στα χέρια σας.

Αν συγκεκριμένοι γονείς ή εκπαιδευτικοί, θεωρούσαν ότι ο Διευθυντής του 4ου ΓΕΛ Ηρακλείου δεν εκτελεί τα καθήκοντά του κατά σύννομο τρόπο, θα μπορούσαν να ακολουθήσουν την παραπάνω προβλεπόμενη σύννομη διαδικασία της κατάθεσης αιτήματος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αντί γι’ αυτό, προτίμησαν για λόγους πανελλήνιου εντυπωσιασμού να προβούν σε παράνομες ενέργειες, όπως για παράδειγμα το κλείσιμο του Λυκείου, χρησιμοποιώντας και παρασύροντας μερίδα μαθητών. Οι δράσεις αυτές και η εμπλοκή της τοπικής ΕΛΜΕ, καταδεικνύουν ότι η μη λειτουργία είχε προαποφασιστεί για μικροπαραταξιακά και μικροκομματικά οφέλη, σε μια προσπάθεια γενικής τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών με το πρόσχημα ότι δήθεν οι Διευθυντές θα «εξοντώσουν» τους Διδάσκοντες, όποτε ψηφιστεί νομοσχέδιο που αφορά την Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών.

Στο Λύκειό μας, υπήρχαν και υπάρχουν κακώς κείμενα, τα οποία ολοένα μειώνονται, πάντοτε με αντιδράσεις ορισμένων Διδασκόντων που έχουν συγκεκριμένους λόγους να αντιδρούν. Ορισμένα κακώς κείμενα, αφορούν τον τρόπο λειτουργίας του Λυκείου μέχρι το τέλος του προηγούμενου σχολικού έτους, όταν το Λύκειό μας είχε άλλη Διεύθυνση.

Για παράδειγμα, ενώ ο νόμος σαφέστατα αναφέρει ότι οι συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων γίνονται εκτός ωρών διδασκαλίας, όλα αυτά τα χρόνια οι συνεδριάσεις γίνονταν πάντοτε εντός ωρών διδασκαλίας σε βάρος των μαθημάτων και των συμφερόντων των μαθητών. Από φέτος, για πρώτη φορά οι συνεδριάσεις γίνονται εκτός ωρών διδασκαλίας. Συγκεκριμένα, αντί να διακόπτονται τα μαθήματα στις 11.15, προκειμένου να συνεδριάζουμε 11.15-14.15, οπότε τότε όλα θα ήταν μέλι-γάλα, αλλά σε βάρος της εκπαίδευσης των μαθητών μας, όλα τα μαθήματα γίνονται κανονικά και συνεδριάζουμε 14.15-17.15. Αυτό είναι βαρύ για όλους τους Διδάσκοντες, αφού στερούν τις οικογένειές τους σημαντικά από τις υπηρεσίες τους. Για το λόγο αυτό, έχω εκφράσει επανειλημμένα τη λύπη μου για την αναστάτωση που προκαλείται στις οικογένειες των συναδέλφων. Είναι αληθές, ότι αν δεν είμαστε το μοναδικό σχολείο στο οποίο οι συνεδριάσεις γίνονται 14.15-17.15, είμαστε από τα ελάχιστα σχολεία που οι συνεδριάσεις γίνονται εκτός ωρών διδασκαλίας. Για την εφαρμογή του νόμου, ωστόσο, κατηγορούμαι ως …αυταρχικός.

Άλλα κακώς κείμενα, που αφορούν ακόμη και τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών μας, προέρχονται από τη μη εκτέλεση των καθηκόντων ορισμένων Διδασκόντων. Ενδεικτικά θα σας αναφέρω, όπως μου γνωστοποίησαν πρόσφατα μαθητές του Λυκείου μας, ότι δάρθηκαν κατ’ επανάληψη αναίτια και χωρίς να προκαλέσουν κανένα, από μαθητές άλλων τάξεων ή τμημάτων του Λυκείου μας. Οι επιτιθέμενοι μαθητές, σύμφωνα με τους καταγγέλλοντες μαθητές, συγκεντρώνονται στην τάξη τους και σαν ομάδα πηγαίνουν σε άλλες τάξεις κατά τα διαλείμματα και χτυπούνε αναίτια όποιους μαθητές βρουν στην τάξη αυτή (οι μαθητές αναφέρουν «στη γλώσσα τους» για αυτή τη μορφή βίας: «πάμε να κάνουμε ντου»). Ορισμένες φορές, μάλιστα, σύμφωνα με τους καταγγέλλοντες μαθητές, έχουν γίνει συρράξεις μέσα στο Λύκειο, επειδή αντιστέκονται ή έρχονται σε βοήθεια άλλοι συμμαθητές τους. Αντιλαμβάνεστε ότι γίνονται συρράξεις στο Λύκειο και εμείς δεν αντιλαμβανόμαστε το παραμικρό. Μπορείτε να μου πείτε πού είναι οι εφημερεύοντες την ώρα που γίνεται ο ξυλοδαρμός; Αυτό ήταν ένα από τα θέματα της εισήγησής μου της Παρασκευής 23/3/2012, το οποίο ποτέ δεν συζητήθηκε, αφού η συνεδρίαση διακόπηκε, όπως προανέφερα από την προκλητική στάση συγκεκριμένου μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων. Θα ήθελα να σας προτείνω να δείτε τα ακόλουθα βίντεο που αφορούν το Λύκειό μας πριν αναλάβω τη Διεύθυνσή του.

Α) http://youtube/EHJKP34aUfA Στο βίντεο αυτό, θα παρατηρήσετε ότι το έτος 2009, ο μαθητής ο οποίος περπατούσε πάνω στα θρανία και πηδούσε από θρανίο σε θρανίο, όταν έπεσε από κακή εκτίμησή του, δεν σκοτώθηκε από τύχη. Το μέγεθος και τη σοβαρότητα του τραυματισμού του δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω, αφού υπηρετούσα σε άλλο Λύκειο. Πρέπει να συμβούν ανάλογα επικίνδυνα για τη ζωή των μαθητών γεγονότα, επειδή ορισμένοι Διδάσκοντες δεν θέλουν να κάνουν εφημερία ή να κάνουν σωστή εφημερία;

Β) http://youtube/NsJnxslDqjY Στο βίντεο αυτό, θα παρατηρήσετε ότι το έτος 2008, στο Λύκειό μας «έπεφτε ξύλο». Ωστόσο, όπως σας προανέφερα, «έπεφτε ξύλο» και πρόσφατα στο Λύκειό μας. Επειδή έχω τολμήσει να διακόψω το κάπνισμα ορισμένων και να παρακαλέσω να μεταβούν σε εφημερία, γίνομαι …αυταρχικός.

Άλλα κακώς κείμενα, αφορούν παραβάσεις καθήκοντος, όπως για παράδειγμα στις 27-9-2012, όταν ορισμένοι Διδάσκοντες διέκοψαν τα μαθήματά τους και αποχώρησαν ομαδικά από το Λύκειο, γιατί τους το ζήτησαν συγκεκριμένοι μαθητές, επειδή κάποιοι από αυτούς είχαν ψηφίσει να γίνει κατάληψη του Λυκείου. Ήμουν εκ καθήκοντος υποχρεωμένος να συντάξω αναφορά σε βάρος τους για την παράβαση του καθήκοντός τους να μην διδάξουν, να μην εκτελέσουν εφημερία και να εγκαταλείψουν το Λύκειο και να την προωθήσω στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ωστόσο σε καμία αναφορά δεν προέβηκα, αλλά ζήτησα γραπτές εξηγήσεις γι’ αυτή τη συμπεριφορά. Για το λόγο αυτό, με κατηγορούν ως … αυταρχικό, ενώ όσοι έκλεισαν παράνομα το Λύκειό μας στις 26-3-2012 δεν το έκλεισαν αυταρχικά, αλλά …δημοκρατικά.

Γνωρίζετε ότι το κάπνισμα απαγορεύεται όχι μόνο σε όλα τα Σχολεία, αλλά και σε κάθε κλειστό χώρο, όπως καφενεία κλπ. Δεν είναι, συνεπώς, αποδεκτό εκ μέρους μου, σε κάθε διάλειμμα, πολλοί μαθητές καθημερινά να καπνίζουν στο προαύλιο του Λυκείου και ορισμένοι εφημερεύοντες να είναι κοντά τους και να μην παρεμβαίνουν με όποια παιδαγωγική μέθοδο θεωρούν καταλληλότερη. Ούτε είναι αποδεκτό εκ μέρους μου να μην προσεγγίζουν οι εφημερεύοντες τους καπνίζοντες μαθητές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι μαθητές που καπνίζουν ολοένα να πληθαίνουν και ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες. Επειδή η θέση μου είναι να μην τιμωρούνται οι καπνίζοντες μαθητές, αλλά να πείθονται από τους εφημερεύοντες με διαλογική συζήτηση μαζί τους, κατηγορούμαι ως…αυταρχικός. Αυτό το θέμα, ήταν θέμα συζήτησης του Σχολικού Συμβουλίου της 23/3/2012, αλλά σκόπιμα και μεθοδευμένα η συνεδρίαση διακόπηκε.

Κατά την πρώτη ώρα, οι μισοί μαθητές του Λυκείου, έρχονταν στο Λύκειο αργοπορημένοι/ Άλλοι κάθονταν σε παρακείμενη γέφυρα αντί να μπαίνουν στις τάξεις, άλλοι έκαναν την πρωινή τους βόλτα μέχρι κάποιο «καφέ» και έρχονταν με τον καφέ τους στο Λύκειο και έμπαιναν στην τάξη όποτε έκριναν οι ίδιοι, διαταράσσοντας την ομαλή λειτουργία του Λυκείου. Επειδή αυτό το φαινόμενο, για προφανείς λόγους, είναι απαράδεκτο για Σχολείο και αποφάσισα να μην επιτρέπω την είσοδο στις τάξεις των ιδιαίτερα αργοπορημένων μαθητών, κατηγορούμαι ως …αυταρχικός.

Πρόσφατα, μαθητής έπινε την πορτοκαλάδα του την ώρα της προσευχής και παρακείμενος Διδάσκων δεν παρενέβη με οποιαδήποτε παιδαγωγική μέθοδο έκρινε ο ίδιος καταλληλότερη, γιατί, όπως ισχυρίστηκε ο Διδάσκων «δεν είναι αστυνομικός». Επειδή με ενδιαφέρει η τελετουργία της προσευχής να γίνεται κατά τρόπο πλατιά αποδεκτό και χωρίς να παρουσιάζονται ακρότητες, κατηγορούμαι ως…αυταρχικός. Και αυτό το θέμα ήταν θέμα συζήτησης της συνεδρίασης του Σχολικού Συμβουλίου της 23/3/2012 με θέμα «Λειτουργία Σχολείου», αλλά δεν συζητήθηκε αφού η συνεδρίαση διακόπηκε από συγκεκριμένους σκόπιμα.

Πρέπει να γνωρίζετε ότι πάντοτε ήμουν και είμαι στη διάθεση κάθε Διδάσκοντα. Πάντοτε έδειχνα κατανόηση και συμπάθεια σε κάθε συνάδελφό μου, πάντοτε συνέτρεχα όποτε μου ζητείτο αρωγή. Ωστόσο, είναι αλήθεια, ότι (εκ καθήκοντος) είμαι αντίθετος, όποτε αγνοείται η κείμενη νομοθεσία, όπως σε περιπτώσεις υπέρμετρης καθυστέρησης προσέλευσης των Διδασκόντων στο Λύκειο, υπέρμετρης καθυστέρησης εισόδου των Διδασκόντων στην τάξη κατά τις ενδιάμεσες ώρες, μη εκτέλεση εφημεριών κλπ. Όλα τα σοβαρά προβλήματα που συνάντησα από την αρχή του σχολικού έτους, τα έλυνα ενδοσχολικά και ούτε μία φορά δεν συνέταξα αναφορά προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε βάρος των Διδασκόντων. Για τους παραπάνω λόγους, είμαι …αυταρχικός.

Κλείνοντας, θα ήθελα να καταθέσω την μηδενική συμβολή των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και την αδιαφορία τους στην αντιμετώπιση των πολλών προβλημάτων που αφορούν το Λύκειό μας και τα οποία έχω επανειλημμένα γραπτώς κοινοποιήσει στο Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Διδασκόντων. Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι στο Λύκειό μας, όπως μου έχουν γνωστοποιήσει οι μαθητές και όπως ο ίδιος έχω διαπιστώσει, όλα τα προηγούμενα χρόνια υπήρχαν και εξακολουθούν να υπάρχουν πίνακες ακατάλληλοι, αφού δεν φαίνεται το παραμικρό από όσα γράφονται πάνω σε αυτούς και οι μαθητές αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα, αφού δεν είναι σε θέση να δουν το παραμικρό.

Θα ήθελα, ωστόσο, να επαινέσω τη συμβολή συγκεκριμένων γονέων, οι οποίοι με παρακάλεσαν για την τήρηση της ανωνυμίας τους και οι οποίοι προσωπικά έχουν βοηθήσει το Λύκειό μας με συγκεκριμένες ενέργειες ή συγκεκριμένες πράξεις τους, που έχουν ως αποτέλεσμα την παροχή εξοπλισμού και υλικών απαραίτητων για την καλή λειτουργία του Λυκείου μας. Επιφυλάσσομαι σε εύθετο χρόνο να γίνω συγκεκριμένος για τις προσωπικές προσφορές και ενέργειες μεμονωμένων γονέων με δική τους πάντοτε πρωτοβουλία.

Τέλος, όσο και αν προσπαθώ να κατανοήσω το σκεπτικό ορισμένων γονέων και ορισμένων Διδασκόντων, δεν μπορώ να καταλάβω:

ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ Γ Ι Α Τ Ι ΤΟ ΕΚΛΕΙΣΑΝ;

Τι θα άλλαζε και τι λιγότερο θα επιτύγχαναν, αν το Λύκειο ήταν ανοιχτό, αν γίνονταν κανονικά τα μαθήματα και πήγαινε ένας μόνο γονέας και μόνο ένας Διδάσκων στην Προϊσταμένη Αρχή με υπογεγραμμένο έγγραφο; Ο ίδιος νόμος θα εφαρμοστεί σε κάθε περίπτωση.


Με εκτίμηση
Θοδωρής Σταματάκης