ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ Π. ΓΟΝΑΤΑ

Το πρόβλημα με την καταβολή μισθοδοσίας των συμβασιούχων καθαριστριών και των εξόδων κίνησης των εθελοντών σχολικών τροχονόμων εξαρτάται από τη χρηματοδότηση του ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ για τις καθαρίστριες και του Υπουργείου Εσωτερικών για τους εθελοντές σχολικούς τροχονόμους. Οι σχολικές επιτροπές έχουν διαχειριστικό ρόλο, ο οποίος εξαρτάται άμεσα από την τακτική χρηματοδότηση των αρμόδιων φορέων.

Η χρηματοδότηση προς τις σχολικές επιτροπές κάθε άλλο παρά τακτική είναι. Ανέκαθεν υπήρχε σοβαρό θέμα με την τήρηση του πλαισίου της χρηματοδότησης των εν λόγω οργανισμών απέναντι στο δήμο.

Γνωρίζοντας τον κίνδυνο εξακολούθησης του προβλήματος είχα κάνει συνάντηση στην αρχή της χρονιάς τόσο με τις καθαρίστριες σύμβασης έργου όσο και με τις εθελοντές σχολικές τροχονόμους για να τις ενημερώσω για την κατάσταση. Σε αυτή τη συνάντηση όλοι οι εργαζόμενοι αποδέχτηκαν το ενδεχόμενο καταβολής των αμοιβών τους, σύμφωνα με τους χρόνους απόδοσης από τους αρμόδιους φορείς.

Όσον αφορά τα κυλικεία, σύμφωνα με το Ν. 3852/2010 όλες οι σχολικές επιτροπές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συγχωνεύονται σε δύο Ν.Π.Δ.Δ. αντίστοιχα, τα οποία καθίστανται καθολικοί διάδοχοι σε όλα τα δικαιώματα και υποχρεώσεις των συγχωνευθέντων Σχολικών Επιτροπών. Περαιτέρω με την Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών 8440/2011 ορίζεται σαφώς ότι όλα τα έσοδα αφορούν στα σχολεία (επιχορηγήσεις, μισθώματα, δωρεές κ.λπ.) εισπράττονται από την Σχολική Επιτροπή και κατανέμονται στα σχολεία με απόφαση ΔΣ του Ν.Π.Δ.Δ.

Είναι σαφές ότι ο νομοθέτης με αυτό τον τρόπο επιζητεί την εφαρμογή μιας συνολικής πολιτικής που θα καλύπτει τις βασικές ανάγκες κατ αρχήν όλων των σχολείων και παράλληλα εναποθέτει στο αρμόδιο όργανο (ΔΣ του Ν.Π.Δ.Δ.) την ευθύνη για τον συνολικό προγραμματισμό που αφορά στη λειτουργία των σχολικών μονάδων του δήμου. Στο πνεύμα λοιπόν αυτό, η Σχολική Επιτροπή κινήθηκε με πρώτο και κύριο άξονα να καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες και των 28 σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και να μην έχουμε φαινόμενα όπου κάποια σχολεία δεν έχουν πετρέλαιο, φυσικό αέριο κλπ ενώ άλλα έχουν αποθεματικό στα ταμεία τους. Αυτό άλλωστε επιβάλλουν τόσο οι κανόνες χρηστής διαχείρισης όσο και η κοινωνική ευθύνη που πρέπει να έχουμε απέναντι σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές της πόλης μας.

Θεωρούμε αδιανόητο, ιδίως όταν προέρχεται από ανθρώπους που έχουν διατελέσει Αντιδήμαρχοι Παιδείας, να ισοπεδώνουν το έργο που παράγεται για όλα τα σχολεία του Ηρακλείου Αττικής αποκλειστικά και μόνο για μικροπολιτικές σκοπιμότητες. Εάν πραγματικά ενδιαφέρονται για την παιδεία ας σταθούν πλάι μας στον αγώνα που κάνουμε για να διεκδικήσουμε την απόδοση των θεσμοθετημένων πόρων, την αναβάθμιση της παιδείας, την βελτίωση των σχολικών υποδομών και την ενεργοποίηση της τοπικής κοινωνίας για να γίνουν τα σχολεία τόποι παραγωγής πολιτισμού, κέντρα δια βίου μάθησης, ζωντανά κύτταρα, σε μια πολυσυλλεκτική προσπάθεια, που όλοι οι δημότες συσστρατεύονται για να αντιμετωπίσουμε από κοινού την πρωτοφανή κρίση που διαλύει την κοινωνία μας.

Πασχάλης Γονατάς
Πρόεδρος Σχολικής Επιτροπής
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Δήμου Ηρακλείου Αττικής (ΝΠΔΔ)