Σάββατο, Μαρτίου 05, 2016

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ Δ. ΤΑΒΟΥΛΑΡΗ ΣΤΟ PENNADELFUOCO.COM



Ο υποστηριζόμενος από την ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α συνδυασμός, κέρδισε την είσοδο του στο Δημοτικό Συμβούλιο στις εκλογές του Μαϊου 2014. Μέσα από τα δικά σου μάτια πώς ιεραρχείς τα κυριότερα προβλήματα του Ηρακλείου Αττικής;
«Είμαστε ένας νέος συνδυασμός. Στηριχτήκαμε στη βάση μας από την ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α αλλά δεν ταυτιζόμαστε αναγκαστικά με το συγκεκριμένο πολιτικό χώρο. Και αυτό έχει επιτευχθεί γιατί το πρόγραμμα που έχουμε ως «Ρήξη & Ανατροπή» δεν σχετίζεται απόλυτα με όσα διακηρύσσονται από τον πολιτικό φορέα. Άλλωστε έχουμε συναγωνιστές που συμμετέχουν στο σχήμα, χωρίς να είναι μέλη της ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α. Είμαστε Αριστερή Αντικαπιταλιστική Κίνηση, αλλά αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι εφαρμόζουμε κατά γράμμα όσα υποστηρίζει ο φορέας.  Τα κυριότερα προβλήματα του Ηρακλείου έχουν άμεση σχέση με τη γενικότερη πολιτική κατάσταση. Για εμάς είναι τελείως μηχανιστικό να τα ξεχωρίζουμε. Γιατί ειδικά στη σημερινή εποχή τα τοπικά προβλήματα συνδέονται και επηρεάζονται από τη γενική κατάσταση που επικρατεί στη χώρα. Γενικότερα οι υπηρεσίες του Δήμου πάσχουν. Από τον τρόπο λειτουργίας, ως τα απτά αποτελέσματα στους δημότες. Αν πρέπει να γίνει ιεράρχηση θα μπορούσα να πω: Καθαριότητα, κοινωνική πολιτική, λειτουργικές δομές. Ραδιοφωνία. Κτήμα Φιξ. Όλα αυτά δεν είναι ασύνδετα με τη γενικότερη κυβερνητική πολιτική για τους Ο.Τ.Α. Δεν μπορεί να λειτουργούν ανεπηρέαστα από την περικοπή των κονδυλίων και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και τη διακοπή της χρηματοδότησης προς τους Δήμους. Οι ΚΑΠ είναι μειωμένοι κατά 60-65%. Η ΣΑΤΑ στο 85%. Ο Δήμος περιέρχεται σε οικονομική ασφυξία. Αυτή είναι η πραγματικότητα και έχει μια σειρά επιπτώσεις προς τους δημότες του Ηρακλείου».
Οι δημότες Ηρακλείου, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση, πληρώνουν πολύ υψηλά δημοτικά τέλη. Ωστόσο μετά από την τελευταία τετραετία Μαστοράκου, έχουν αλλάξει τρεις δήμαρχοι και η Καθαριότητα δεν είναι στο σημείο που πρέπει με βάση την ανταποδοτικότητα των υπηρεσιών προς τους δημότες. Ποια είναι η γνώμη σου;
«Δεν εξαιρούνται οι ευθύνες της εκάστοτε δημοτικής αρχής, ούτε έρχονται σε δεύτερη μοίρα.  Το θέμα της καθαριότητας για μένα έχει δύο σκέλη. Το πρώτο έχει να κάνει με την απαγόρευση προσλήψεων μόνιμου προσωπικού. Δεν ξέω τι θα γίνει στο μέλλον. Αυτή τη στιγμή είναι υπό συζήτηση κάποια προγράμματα για πρόσληψή προσωπικού σε τομείς με ανταποδοτικότητα. Αυτή τη στιγμή οι υπάλληλοι που εξυπηρετούν τις ανάγκες του Ηρακλείου στην καθαριότητα και σε επίπεδο πρώτης γραμμής είναι ελάχιστοί. Εκτός αυτού ο οργανισμός έχει και πενιχρά τεχνικά μέσα. Οι λίγοι αυτοί εργαζόμενοι δουλεύουν σκληρά αλλά οπωσδήποτε αυτό δεν αρκεί. Όλα αυτά είναι σε τεράστια αναντιστοιχία με τα δημοτικά τέλη. Όντως είμαστε από τους ακριβότερους δήμους. Η μεγάλη μας διαφορά είναι στο δημοτικό φόρο. Στο ΦΗΧ. Αυτός ο φόρος σε αντίθεση με τα άλλα δημοτικά τέλη που είναι ανταποδοτικά, είναι δυνητικός.  Είναι στο χέρι της κάθε δημοτικής αρχής να τον επιβάλει ή όχι. Θα μπορούσε η διοίκηση του Δήμου με μια και μόνη απόφαση της να απαλλάξει τους δημότες από την επιβολή του ΦΗΧ, χωρίς να δεσμεύεται από το κεντρικό κράτος. Αυτό συνιστά καίρια ευθύνη της».
Ο σημερινός Δήμαρχος κατηγορούσε τον προηγούμενο επανειλημμένως για τον ΦΗΧ, αλλά αυτή η κατηγορία φόρου παραμένει..
«Και όχι μόνο παραμένει. Αρνούνται πεισματικά να τον μειώσουν. Ως δυνητικός φόρος μπορεί να καταργηθεί με μια και μόνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Μπορεί να μειωθεί αποφασιστικά έτσι ώστε να μειωθεί η επιβάρυνση για τους δημότες. Το κυριότερο είναι ότι τα έσοδα από τον ΦΗΧ χρησιμοποιούνται για να καλύψουν πάγιες ανάγκες του Δήμου που δεν καλύπτονται από την Κεντρική Διοίκηση. Αυτό είναι το κύριο επιχείρημά της διοίκησης. Αυτό δεν μπορεί να προβάλλεται συνεχώς ως δικαιολογία. Το κόστος της ανεπαρκέστατης κεντρικής πολιτικής δεν μπορεί να μετακυλήσετέ συνεχώς στους δημότες. Η Δημοτική Αρχή είναι υποχρεωμένη να συντονίσει τις ενέργειες της και να αγωνιστεί για την διεκδίκηση των πόρων που δικαιούμαστε διαχρονικά και δεν έχουν αποδοθεί εξαιτίας των γνωστών ακολουθούμενων πολιτικών. Αυτό είναι και το βασικό σημείο διαφοράς που έχουμε με τη σημερινή διοίκηση. Ενώ τα αναγνωρίζει όλα αυτά δεν κάνει τον αγώνα που πρέπει προς όλα τα μέτωπα για να υπάρξει λίγο φως. Περιορίζεται σε ανακοινώσεις και δεν έχει καμία συνάφεια με τις πραγματικές ανάγκες του λαού».
Εμένα πάντως δεν μου λέει τίποτα αν ο Δήμαρχος ή ο κάθε ένας που βρίσκεται στη θέση του, θα δει κάποιον υπουργό της Κυβέρνησης ή κάποια μέλη του κοινοβουλίου…
«Δεν έχεις μόνο εσύ αυτή την εικόνα. Την έχουν πολλοί. Όντως δεν λέει τίποτα. Αυτό το λέμε από το ξεκίνημα της κίνησης και σε κάθε ευκαιρία μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο.  Τα προβλήματα δεν λύνονται ούτε με παραστάσεις σε υπουργεία, ούτε με γραπτές αναφορές. Χρειάζεται μαζικότητα, αγωνιστικότητα και πριν από όλα συνεννόηση με τον κόσμο. Αυτό διαφεύγει τελείως από την αντίληψη και τη φιλοσοφία της σημερινής δημοτικής αρχής. Ουσιαστικά δεν έρχεται σε καμία στοιχειώδη αντιπαράθεση με την κατάσταση που επικρατεί σήμερα».
Το Ηράκλειο δεν είναι αυτό που πρέπει στην Καθαριότητα εδώ και χρόνια λόγω των ελλείψεων σε ανθρώπινο δυναμικό και υλικούς πόρους ή δεν έχει την εικόνα που του αρμόζει επειδή οι πολιτικοί προϊστάμενοι του Τομέα δεν φρόντισαν να πάρουν από τους εργαζόμενους αυτά που πρέπει;
«Η ελλειμματική εικόνα στην καθαριότητα της πόλης οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι ο Δήμος δεν διαθέτει το απαραίτητο σε όγκο και κατάρτιση προσωπικό αλλά δεν έχει ούτε τα τεχνικά μέσα για να λειτουργήσει όπως πρέπει ο οργανισμός. Από εκεί και πέρα οι δημότες ξέρουν και κρίνουν. Και παραλείψεις σε πολιτικό επίπεδο έχουν υπάρξει και λάθος πολιτικές έχουν ακολουθηθεί, αλλά είναι σαφές ότι υπήρχε και εξακολουθεί να υπάρχει ανεπαρκής έλεγχος στην εποπτεία του Οργανισμού. Για μένα οι εργαζόμενοι έχουν το μικρότερο μερίδιο ευθύνης σε σχέση με ότι συνέβαινε και εξακολουθεί να συμβαίνει στο συγκεκριμένο τομέα. Με βάση αυτή την εικόνα αν η δημοτική αρχή ήθελε να είναι συνεπής με τον εαυτό της θα έπρεπε να είχε πάει σε οριζόντια μείωση των δημοτικών τελών και του δημοτικού φόρου και όχι επιλεκτικά και κατά το δοκούν. Πραγματικά οι δημότες πληρώνουν υψηλό τίμημα και δεν απολαμβάνουν την καθαριότητα που θα έπρεπε να έχουν σύμφωνα με αυτά τα οποία καλούνται να δώσουν».
Παραδοσιακά το Ηράκλειο ανεξάρτητα από το κόμμα, το χρώμα και τη σύνθεση της κάθε διοίκησης, πρωτοστατούσε στις κοινωνικές δομές. Είμαστε από τους πρώτους δήμους που λειτούργησε κοινωνικό παντοπωλείο. Ο Κυριάκος Κουτρούλης μου μίλησε για «εμπόριο φτώχειας» από την πλευρά όσων διαχειρίζονται την εξουσία. Η δική σου θέση ποια είναι; Τι βήματά πρέπει να γίνουν για ουσιαστική κοινωνική πολιτική;
«Για εμάς η κοινωνική πολιτική πρέπει να εφαρμόζεται από το ίδιο το κεντρικό κράτος και να περνάει και μέσα από τις δομές των Δήμων. Πάλι θα καταλήξουμε στο θέμα της χρηματοδότησης. Όταν το κράτος ακολουθεί μια συγκεκριμένη γραμμή στον τομέα αυτό, αυτή υποχρεωτικά θα πρέπει να περνάει μέσα από τις δημοτικές δομές με την εξασφάλιση των απαραίτητων χρηματικών πόρων. Σήμερα δεν υπάρχει καμία κρατική μέριμνα. Σήμερα πραγματικά η κοινωνική πολιτική είναι εμπόριο φτώχειας. Είναι απολύτως σωστή η έκφραση αυτή. Γιατί σήμερα αυτό το οποίο είναι κυρίαρχη υποχρέωση του Κράτους και του Δήμου τείνει να αντικατασταθεί από άλλες δομές και φορείς. Με Μ.Κ.Ο, με διάφορα προγράμματα, με προσωρινές και ελαστικές σχέσεις εργασίας. Είμαστε τελείως αντίθετοι με αυτή την κατεύθυνση. Τείνουν να αντικατασταθούν όλα αυτά από τη φιλανθρωπία της εκκλησίας. Ιδιαίτερα στα όρια της Ιωνίας – Φιλαδελφείας και Ηρακλείου ο Μητροπολίτης Γαβριήλ έχει ενεργοποιηθεί πάρα πολύ σε αυτό τον κρίσιμο τομέα. Για εμάς είναι τελείως λάθος αυτή η πορεία. Δεν μπορεί η εκκλησία να αντικαθιστά τις κοινωνικές δομές, ούτε του Δήμου, ούτε του Κράτους».
Εκπροσωπείς ένα χώρο που παραδοσιακά δεν είχε καλές σχέσεις με τον Κλήρο. Δεν μπορώ να κατηγορήσω το νέο Μητροπολίτη. Είναι νέος, βαθιά μορφωμένος, δραστήριος και στα δικά μου μάτια, ως ιερωμένος κάνει ότι μπορεί για την εξομάλυνση της κατάστασης…
«Το πρόβλημα δεν είναι ο Μητροπολίτης. Ούτε έχει προσωπική χροιά σε καμία περίπτωση. Το πρόβλημα έχει σαφέστατη πολιτική κατεύθυνση. Σήμερα ο διακριτός ρόλος Κράτους – Εκκλησίας παραβιάζεται ποικιλοτρόπως. Δεν μπορεί τις κοινωνικές δημοτικές και κρατικές δομές να τις υποκαθιστά καμία Μ.Κ.Ο και καμία Μητρόπολη. Είναι κυρίαρχη υποχρέωση του ελληνικού Κράτους και των Δήμων. Για αυτό πρέπει να παλεύουμε και αυτό είναι το σωστό».
Συγνώμη αλλά το κοινωνικό παντοπωλείο του Δήμου σύμφωνα με στοιχεία της κοινωνικής υπηρεσίας εξυπηρετεί περίπου 500 οικογένειες οι οποίες χρήζουν αντικειμενικής ανάγκης. Και εγώ ως άνεργος αν δεν έχω χρήματα να πάω στο super – market θα πάω σε τέτοιες δομές…
«Δεν σημαίνει ότι η Δομή που υπάρχει σήμερα δεν εξυπηρετεί. Σημαίνει όμως ότι με βάση τέτοιου είδους δομές δεν ακολουθεί κανένας Δήμος τη σωστή κατεύθυνση. Θα έπρεπε να υπάρχουν αυτές οι δομές, αλλά να λειτουργούν αποκλειστικά σε υποστηρικτικό επίπεδο και όχι να είναι οι μοναδικές δομές για την άσκηση μιας υποτυπώδους κοινωνικής πολιτικής. Αυτό είναι λάθος και εκεί είναι όλη η ουσία. Το να εξυπηρετούνται σήμερα 300 οικογένειες από το Παντοπωλείο του Δήμου και άλλες 200 από το αντίστοιχο της Μητρόπολης δεν είναι κακό. Αλλά αν φτάσουμε στο σημείο με 1,5 εκατ. Ανέργους να έχουμε μόνο τέτοιες δομές, τότε αυτό θα είναι τραγικό. Τότε θα γίνεται πραγματικά διαχείριση και εμπόριο φτώχειας».
Πάμε λίγο στο οικόπεδο που βρίσκεται στην Πρασίνου Λόφου και τη χρήση του οποίου άλλαξε η δημοτική αρχή. Εσείς ως Κίνηση αναδείξατε πρώτοι το θέμα τόσο τον Ιούλιο, όσο και το Φλεβάρη που επανήλθε στο Δημοτικό Συμβούλιο. Υπάρχει στην κοινωνία μια στρεβλή εικόνα για τις θέσεις που έχει η «Ρήξη&Ανατροπή». Γιατί συμβαίνει αυτό αφενός και αφετέρου υπάρχει συμφωνία ανάμεσα στη διοίκηση του Δήμου και τη Μητρόπολη για το συγκεκριμένο ακίνητο, που σημειωτέων δεν είναι στα Ηπειρώτικα;  
«Δεν καταλαβαίνω πιά στρεβλή εντύπωση έχει δημιουργηθεί από τις θέσεις μας στην κοινωνία του Ηρακλείου. Είμαστε οι μόνοι οι οποίοι τόσο τον Ιούλιο, όσο και το Φεβρουάριο καταψηφίσαμε αυτό το θέμα. Έχουμε καθαρή θέση, Για εμάς είναι απαράδεκτό όλο αυτό που συμβαίνει και αγκαλιάζει σταδιακά ολοένα και περισσότερες δομές. Θα πρέπει να κάνω μια παρένθεση. Ζητήθηκε άδεια από το υπουργείο παιδείας για να παρακολουθούν κληρικοί το μάθημα των θρησκευτικών στα σχολεία. Αυτό μας γυρίζει πολλές δεκαετίες πίσω. Ξεπερνάει τα όρια του διακριτού ρόλου ανάμεσα στην πολιτεία και την εκκλησία. Επεμβαίνει σε θέματα λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος και ανεξιθρησκείας. Κλείνω την παρένθεση. Αναφορικά με το οικόπεδο είχαμε ξεκάθαρη θέση από την αρχή. Μιλάμε για ένα αίτημα κατοίκων από τα Ηπειρώτικά το οποίο χρονολογείται από το 1995. Μας είπαν ότι έχουν στην κατοχή τους 1000 υπογραφές από κατοίκους της περιοχής για ανέγερση Ιερού Ναού. Σύμφωνα με νεότερα στοιχεία βλέπουμε ότι αυτές οι υπογραφές δεν αφορούν μόνο σε Ηρακλειώτες αλλά είναι και κάτοικοι από τη Νέα Ιωνία, τη Νέα Φιλαδέλφεια, τη Μεταμόρφωση και αλλού. Εδώ υπάρχει μια προεκλογική δέσμευση τόσο του Νίκου Μπάμπαλου προσωπικά, όσο και της σημερινής διοίκησης και εδώ είναι που γεννάται μεγάλο θέμα. Κατά τη διοίκηση του Δήμου το μοναδικό οικόπεδο που μπορούσε εύκολα να παραχωρηθεί ήταν το Ο.Τ 437Β. Αυτό ήταν χαρακτηρισμένο ως χώρος αθλοπαιδιών. Υπάρχουν 5 ιδιοκτήτες. Ένα κομμάτι ανήκε από παλιά στη δικαιοδοσία του Δήμου και ένα άλλο κομμάτι απαλλοτριώθηκε επί των ημερών της προηγούμενης διοίκησης του Δήμου. Αυτό είχε στοιχίσει στο Δήμο 107.000 Ευρώ. Υπάρχουν και άλλα τρία κομμάτια το ένα εκ των οποίων σύμφωνα με προσωρινή απόφαση του Κτηματολογίου έχει περιέλθει στην ιδιοκτησία του Δήμου. Τα άλλα δύο που είναι μπροστά στην Πρασίνου Λόφου ο Δήμος είχε σκοπό να τα αγοράσει. Στον τελευταίο προϋπολογισμό ήρθε το ποσό των 328.000 Ευρώ για την αγορά των δύο μπροστινών κομματιών τα οποία θα παρέμεναν ως χώρος αθλοπαιδιών. Η συνολική έκταση του Ο.Τ 437Β είναι περίπου1200τ.μ. Με μελέτη της Τεχνικής υπηρεσίας έρχεται τώρα ο Δήμος και παραχωρεί τα 600 τ.μ στην εκκλησία και η υπόλοιπη έκταση θα παραμείνει ως χώρος αθλοπαιδιών».
Άρα έχουμε μια προεκλογική δέσμευση του Δημάρχου προς τους κατοίκους για ανέγερση Ιερού Ναού στα Ηπειρώτικά. Και έχουμε μια συμφωνία του Δήμου με τη Μητρόπολη αλλά όχι για την περιοχή των Ηπειρώτικών. Αυτό έχουμε;
«Σχεδόν αυτό έχουμε αλλά θα μου επιτρέψεις να το θέσω διαφορετικά. Πρώτον έχουμε μια παραχώρηση χρήσης η οποία στερείται περιεχομένου. Γιατί παραχώρηση χρήσης γίνεται για έκτακτες ανάγκες και για συγκεκριμένο χρονικό όριο. Όταν γίνεται παραχώρηση χώρου για να κτιστεί Ναός τότε δεν πρόκειται ούτε για έκτακτη, ούτε για περιορισμένου χρόνου ανάγκη. Πρόκειται για Δωρεά. Επειδή όμως Δωρεά για νομικούς λόγους δεν μπορούσε να σταθεί το ονομάσανε ως παραχώρηση χρήσης. Ουσιαστικά πρόκειται για χάρισμα στη Μητρόπολη για να γίνει Ιερός Ναός εκεί. Δεύτερον η Μητρόπολη δεν απαίτησε συγκεκριμένο χώρο. Η Μητρόπολη βασιζόμενοι στις υπογραφές των κατοίκων που ζητούσαν την ανέγερση Ναού, έθεσε το αίτημα της στη δημοτική αρχή. Ο Δήμαρχος από μόνος του πρότεινε στη Μητρόπολη το συγκεκριμένο χώρο γιατί έκρινε ότι από νομικής πλευράς ήταν ότι πιο εύκολο προς παραχώρηση. Στο συγκεκριμένο σημείο που πάει να γίνει ο Ναός στα 600 μέτρα προς τα πάνω είναι ο Άγιος Γεώργιος και στα 600 μέτρα από την άλλη πλευρά είναι η Παναγίτσα. Άρα εκεί δεν υπάρχει καμία ανάγκη για ανέγερση νέου Ναού».
Αν ο Ναός αυτός γινόταν σε άλλο ακίνητο αλλά στα Ηπειρώτικά εσείς θα είσαστε υπέρ;
«Όχι. Σε καμία περίπτωση. Είμαστε κατά του να χαρίσει ο Δήμος στην Εκκλησία οποιοδήποτε ακίνητο. Και είμαστε τελείως κατά. Εγώ προσωπικά και εμείς ως Κίνηση δεν μπαίνουμε σε λατρευτικά ζητήματα των πιστών. Για εμάς είναι όλοι σεβαστοί. Είτε είναι Χριστιανοί, είτε Καθολικοί, είτε Μουσουλμάνοι, είτε Άθεοι. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να αντιλαμβάνεται όπως εκείνος επιθυμεί τη σχέση του με το θείο στοιχείο. Δεν μπαίνουμε σε αυτό το ζήτημα καθόλου. Για εμάς έγκειται θέμα διακριτού ρόλου μεταξύ Κλήρου και Δήμου και από την άλλη η δημοτική περιουσία ανήκει στους Ηρακλειώτες και μόνο σε αυτούς και δεν είναι ιδιοκτησία καμιάς δημοτικής αρχής. Αν ήθελε η Μητρόπολη πραγματικά να αποκτήσει κάποιο χώρο για να κάνει εκκλησία θα μπορούσε να τον αγοράσει με δικά της περιουσιακά στοιχεία και κεφάλαια».
Σε θυμάμαι στο Δημοτικό Συμβούλιο για πρώτη φορά το Νοέμβριο του 14 να λες στο Δήμαρχο προσωπικά, ότι θα μπείτε σε οποιαδήποτε συζήτηση για τη Ραδιοφωνία, αρκεί να ανακαλέσει όλες τις απολύσεις, αλλιώς ο οποιοσδήποτε διάλογος θα είναι προσχηματικός. Σήμερα η Δημοτική Αρχή με αυτή τη σκληρή τακτική έχει μειώσει το κόστος λειτουργίας του Μέσου περίπου στο 1/3 και αυτή την περίοδο έχει ανοίξει περαιτέρω θέμα περιστολής των ανελαστικών δαπανών. Ποια είναι η θέση σου;
«Και πάλι εδώ είναι θέμα φιλοσοφίας. Θα θυμίσω ότι ο 94.0 μαζί με τον 9.84 είναι τα μοναδικά εναπομείναντα δημοτικά ραδιόφωνα στην Αττική. Για εμάς το θέμα είναι κατεξοχήν πολιτικό. Η συχνότητα και όλη αυτή η κατάκτηση δεν είναι ιδιοκτησία και περιουσία της εκάστοτε διοίκησης. Ο Σταθμός λειτουργεί εδώ και δεκαετίες και ανήκει στους δημότες και μόνο σε αυτούς. Λειτούργησε ως δημοτικός και ως τέτοιος θέλουμε να παραμείνει. Όλα σχετίζονται με το ποια φιλοσοφία έχεις. Πώς το παλεύεις και το τι οικονομικοί πόροι υπάρχουν. Για εμάς το Ραδιόφωνο είναι και πρέπει να είναι, εστία ενημέρωσης και πολιτισμού. Να μην αποκλείει καμία κοινωνική ομάδα. Να προβάλει δημοτικούς και κομματικούς φορείς χωρίς περιορισμούς. Να είναι ανοικτό στην τοπική κοινωνία και στο Λεκανοπέδιο. Κατά καιρούς έχουν γίνει συνειδητές και ασυνείδητές προσπάθειες για να υποβαθμιστεί ο Σταθμός από όλες τις απόψεις. Υπήρχε Τεχνική υποβάθμισή γιατί για μια Λυχνία ο Σταθμός δεν εξέπεμπε κανονικά. Υπήρχε τεχνολογική υποβάθμιση γιατί σοβαρή προσπάθεια ανακαίνισης μόνο τώρα τελευταία έγινε. Υπάρχει σαφής υποβάθμιση του προσωπικού. Με αυτές τις επιλεκτικές απολύσεις που έχουν γίνει ως ένα βαθμό αυτό έγινε. Και αυτοί οι εργαζόμενοι που έχουν απομείνει είναι πολύ λίγοι για να εκπέμψει ο Σταθμός κανονικό και ολοκληρωμένο πρόγραμμα. Και εδώ φαίνεται και η αξία όσων απολύθηκαν. Καθώς οι περισσότεροι από αυτούς και χρήσιμοι ήταν και μπορούσαν να συνδράμουν σε πολλές κατευθύνσεις. Είμαστε κάθετά αντίθετοι σε αυτές τις απολύσεις γιατί ειδικά σε τέτοιες εποχές δεν μπορείς με τίποτα να αυξάνεις την ανεργία».
Έχετε αποκαλέσει το Δήμαρχο με ανακοίνωσή σας ως άλλο Αλέξη Τσίπρα για το συγκεκριμένο θέμα…
«Βεβαίως. Γιατί προσπαθούν να επιβάλουν κοινωνικό αυτοματισμό στην κοινωνία του Ηρακλείου με στόχευση στο Ραδιόφωνο. Τα πράγματα είναι τραγέλαφος. Γιατί φέρνουν σε αντιπαράθεση τους δημοτικούς νηπιακούς σταθμούς σε σχέση με το Ραδιόφωνο. Αντί να μειώσουν δημοτικά τέλη και φόρους φέρνουν σε αντιπαράθεση την κοινή γνώμη και υποστηρίζουν ότι οι δημότες θα μπορούσαν να απολαμβάνουν πολύ υψηλότερα οφέλη τα οποία δεν είχαν εξαιτίας του κόστους λειτουργίας του Ραδιοφώνου. Αυτό είναι τελείως λάθος και είναι ο ορισμός του κοινωνικού αυτοματισμού. Τις ίδιες τακτικές χρησιμοποιεί και η Κυβέρνηση σε μια σειρά από ζητήματα. Για αυτό βγάλαμε και τη συγκεκριμένη ανακοίνωση. Οικονομία σαφώς και δεν γίνεται έτσι. Για παράδειγμα με τις τελευταίες περικοπές που επιβλήθηκαν το κόστος που εξοικονομεί η Δημοτική Αρχή δεν ξεπερνάει τις 20.000 Ευρώ το χρόνο. Και διερωτάται κανείς. Αυτά θα σώσουν το Δήμο όταν την ίδια ώρα καταναλώνονται αφειδώς πόροι για εκδηλώσεις και έργα βιτρίνας».
Υπάρχουν επαναλαμβανόμενες φωνές στην αγορά για ενδιαφέρον για το management του Σταθμού από ιδιωτικό τηλεοπτικό σταθμό. Δεν υπονοώ ότι η Δημοτική Αρχή πάει σε «εν κρυπτώ» συμφωνία γιατί δεν γνωρίζω τίποτα τέτοιο. Ο Δήμαρχος έχει πει επανειλημμένως στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι ένα ανεκτό κόστος λειτουργίας θα ήταν οι 150.000 Ευρώ σε ετήσια βάση. Αυτό φαίνεται να το καταφέρνει ο ίδιος. Αλλά αυτό είναι το ζητούμενο για το Ραδιόφωνο; Που πάει η δουλειά;
«Δεν ξέρω που το πάει ο Δήμαρχος. Μπορώ μόνο να διατηρώ υποψίες. Εμείς κρίνουμε με βάση τα γεγονότα. Η πολιτική που ακολουθεί στη ραδιοφωνία είναι τελείως λάθος. Δεν ξέρω τι έχει στο πίσω μέρος του μυαλού του. Ούτε ξέρω τι σκέφτεται. Κάθε εικασία σε αυτό το επίπεδο μπορεί να γίνει αποδεκτή. Θα μπορούσα να πω ότι αποβλέπει στην ιδιωτικοποίηση του Μέσου. Δεν μπορώ όμως να το ισχυριστώ αυτό. Κρίνω με βάση αυτά που έχει κάνει ως σήμερα. Ο Δήμαρχος συνεχίζει να απαξιώνει το ραδιόφωνο σε επίπεδο ανθρώπινων πόρων τουλάχιστόν. Από τη μία μειώνει τους μισθούς των υπαλλήλων που έχουν απομείνει στη συχνότητα και από την άλλη ανοίγει την πόρτα σε νέους συνεργάτες με μορφές απασχόλησης που είναι υπό γενική και νομική αμφισβήτηση. Αυτό είναι τουλάχιστόν περίεργο για να μην πω επικίνδυνο».
Επειδή στους καιρούς που ζούμε τα πάντα είναι παρεξηγήσιμα ποια είναι η Αριστερά που εκπροσωπείται μέσα από τη δημοτική σας κίνηση; Η έξω κοινοβουλευτική. Η Αριστερά που επιμένει να πιστεύει σε αρχές και αξίες; Ή η Αριστερά που είναι στην Κυβέρνηση; Γιατί αυτή οπωσδήποτε δεν είναι Αριστερά…
«Δεν θέλω να μπλέξω τα πράγματα πολύ. Για αυτό θα περιοριστώ σε μικρή απάντηση. Η βάση μας και η ιδεολογία μας προέρχεται από την πλευρά της επαναστατικής Αριστεράς. Της έξω κοινοβουλευτικής Αριστεράς και όχι αυτής της συστημικής και διαχειριστικής Αριστεράς. Η Αριστερά με τη γενική έννοια του όρου δεν λέει και πολλά πράγματα. Όπως και η έννοια της Δημοκρατίας γενικότερα δεν λέει κάτι συγκεκριμένο. Η Δημοκρατία και η Αριστερά ιστορικά έχουν συγκεκριμένο περιεχόμενο κάθε φορά. Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς και να μιλήσουμε για αυτό το οποίο όλοι μιλάνε θα πρέπει να διακρίνουμε σαφώς τα πράγματα ανάμεσα στη διαχειριστική και την επαναστατική υφή της Αριστεράς. Διαφέρουνε τόσο ως προς το περιεχόμενο, όσο και από στρατηγική και τακτική άποψη. Είμαστε Αριστερή Αντικαπιταλιστική Δημοτική Κίνηση και έχουμε ξεκάθαρη θέση, στόχευση και πρόγραμμα απέναντι στην ολότητα και το θόλο τοπίο της διαχειριστικής Αριστεράς».
Υπάρχουν περιθώρια διαλόγου της δικής σας κίνησης με τη «ΛΑΣ» και με άλλους δημοτικούς συνδυασμούς;
«Βεβαίως ναι. Ως «Ρήξη & Ανατροπή» ενώ η βάση μας ήταν πραγματικά η ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α δεν είμαστε το ίδιο. Στην πολιτική υπάρχουν διάφορα επίπεδα. Σε επίπεδο δημοτικών συνδυασμών και κινήσεων δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να συνομιλήσουμε και να συνεργαστούμε με οποιοδήποτε συνδυασμό, όταν πραγματικά έχουμε σύμπνοια για ένα θέμα. Στο θέμα του οικοπέδου, η «ΛΑΣ» από την πρώτη στιγμή υποστήριξε την ίδια θέση με εμάς. Θα μπορούσαμε να ταυτιστούμε σε κινητοποιήσεις με την «ΠΝΟΗ», ακόμη και με το «Δίκτυο Πολιτών».  Δεν είμαστε πολιτικό κόμμα. Ούτε κομματική οργάνωση. Είμαστε δημοτική κίνηση με συγκεκριμένες καταβολές και δεν αρνούμαστε το διάλογο και τη συνεργασία με κανέναν».
Ο Παντελής Βλασσόπουλος έχει περιγράψει μια εικόνα που σας θέλει, όλους όσους ανήκετε στην Αντιπολίτευση να αποχωρείτε από τα Δημοτικά Συμβούλια. Τελικά δεν συζητάει η Δημοτική Αρχή με εσάς για καυτά ζητήματα;
«Τα πράγματα είναι και σύνθετα και απλά. Θα μπορούσε να πει κανείς τελείως απλοϊκά ότι αυτή τη στιγμή το Δημοτικό Συμβούλιο είναι Oneman Show. Πιο απλά θα μπορούσε κάποιος να πει ότι ο Δήμαρχος κάνει ότι θέλει. Αποφασίζει ότι θέλει. Και οι δημοτικοί του σύμβουλοί απλά ακολουθούν. Δεν θέλω να χρησιμοποιήσω υποτιμητικούς και απαξιωτικούς όρους για τους υπόλοιπους δημοτικούς συμβούλους. Θέλω όμως να τονίσω την αυταρχικότητα με την οποία κινείται ο Δήμαρχος στη λήψη αποφάσεων. Υπάρχει αυταρχικότητα στις πράξεις του και αυτό το βλέπουν όλοι. Ακόμη και σε θέματά που κάποιοι δημοτικοί σύμβουλοι της συμπολίτευσης μπορεί να έχουν άλλη προσέγγιση, οι όποιες διαφορετικές απόψεις θάβονται. Μια πιο σύνθετη αντιμετώπιση λέει ότι ο Δήμαρχος πραγματικά θα ήθελε να πείθει. Και καταβάλει μεγάλες προσπάθειες για να πείσει. Σημασία έχει πως αντιδρά όταν καταλαβαίνει πως δεν πείθει. Η ουσία της Δημοκρατίας δεν είναι να ζητάς κατ επίφαση τη γνώμη της Αντιπολίτευσης. Δεν μπορείς να καλείς την Αντιπολίτευση να πάρει θέση σε κάτι, όταν εσύ εκ των προτέρων έχεις αποφασίσει και οτιδήποτε άλλο το έχεις γραμμένο και το έχεις πετάξει στο καλάθι των άχρηστών. Η ουσία της Δημοκρατίας επιβάλει να ακούς τις αιτιάσεις της Αντιπολίτευσης και να κάνεις πραγματικό διάλογο μαζί της. Κάτι τέτοιο ο Νίκος Μπάμπαλος δεν το κάνει. Σε σημεία που η αντιπολίτευση διαφωνεί μαζί του, τότε ο Δήμαρχος φέρεται σαν ένας μικρός δικτάτοράς. Με απέραντους μονολόγους σε κάθε του κλείσιμο».

Από το www.pennadelfuoco.com
ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ Web Developer

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου