Τετάρτη, Μαρτίου 16, 2016

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΕΡΜΑΧΟΥΣ ΤΟΥ «ΔΕΝ»… ΔΕΝ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ



Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Τετάρτης 13 Απριλίου συζητήθηκε και εγκρίθηκε, κατά πλειοψηφία, η ανάθεση μελέτης για την υπογειοποίηση της οδού Μελίνας Μερκούρη. Η προβλεπόμενη δαπάνη για τη μελέτη είναι € 615.000…..ναι ΕΞΑΚΟΣΙΕΣ ΔΕΚΑ ΠΕΝΤΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ (!).
Όπως συνηθίζει ο κ. Μπάμπαλος ούτε αυτό το κορυφαίο ζήτημα το έθεσε σε κανενός είδους διαβούλευση με τους κατοίκους αυτής της Πόλης και, κυρίως, με τους κατοίκους των γειτονιών που πλήττονται από το έργο. Και το έλλειμμα ενημέρωσης δεν εμφανίζεται μόνο στη σχέση του κ. Μπάμπαλου με τον Ηρακλειώτικο λαό αλλά ενημέρωσε ψευδώς το Περιφερειακό Συμβούλιο ότι η εισήγηση του Δημοτικού μας Συμβουλίου ήταν ομόφωνη, ενώ είχε υπερψηφιστεί από 17 Δημοτικούς Συμβούλους σε σύνολο 33 (24 παρόντων).
Σύμφωνα λοιπόν με την απόφαση που ελήφθη η διακήρυξη για τους ενδιαφερόμενους υποψήφιους αναδόχους θα διαρκέσει ένα έτος, το λιγότερο. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η σύνταξη της μελέτης για την οποία δίνεται χρόνος ολοκλήρωσης 4 ετών. Δηλαδή αν όλα κυλήσουν ομαλά δίχως ενστάσεις (φαινόμενο σύνηθες σε παρόμοιες περιπτώσεις), η προκήρυξη κατασκευής θα γίνει σε 5 έτη. Και αν υπολογίσουμε και ένα εύλογο κατασκευαστικό χρόνο 3 ετών φτάνουμε αισίως στο 2024.
Προϋπόθεση βεβαίως είναι να συμφωνεί με το έργο η Δημοτική Αρχή που θα εκλεγεί το 2019 αλλά και οι επικεφαλής της Περιφέρειας που θα έχουν εκλεγεί τότε να δεχθούν τη χρηματοδότηση του έργου με ποσό που θα υπερβαίνει τα € 10 εκ. Προϋπόθεση επίσης είναι να υπάρχουν:
– Έγκριση περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων
– Έγκριση και ανάληψη κόστους από ΗΣΑΠ για μεταφορά του σταθμού και, ενδεχομένως, διακοπή κυκλοφορίας της γραμμής καθόδου
– Έγκριση και ανάληψη κόστους από τις ΔΕΚΟ (Δ.Ε.Η., Ε.Υ.Δ.Α.Π., Ο.Τ.Ε.) για τη μεταφορά των δικτύων που υπάρχουν στον άξονα της οδού Μελίνας Μερκούρη.
Αναρωτιόμαστε λοιπόν γιατί εξαγγέλθηκε ένα έργο τόσο μεγαλόπνοο, με τεράστιες επιπτώσεις αλλά ταυτόχρονα τόσο δύσκολο, στα όρια του αδύνατου, να πραγματοποιηθεί. Στην άποψή μας αυτή συνηγορεί και το γεγονός ότι ένα μήνα αργότερα το Δημοτικό Συμβούλιο ψήφισε έργα ανάπλασης της κεντρικής πλατείας. Δηλαδή θα πλακοστρωθεί και θα γίνουν έργα ανάπλασης σε μια πλατεία που αναμένεται, με βάση την απόφαση, να αρχίσουν τα έργα υπογειοποίησης.
Παραθέτουμε τις πιθανές εξηγήσεις:
– Ενδεχομένως ο κ. Μπάμπαλος να νοιώθει ‘’τύψεις’’ καθώς το έργο της πλατείας είναι, σε σημαντικό βαθμό, δικό του αφού υπήρξε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος την περίοδο μελέτης και κατασκευής του. Συνεπώς είναι, εν πολλοίς, υπεύθυνος και για τις δυσμενείς κυκλοφοριακές επιπτώσεις. Όμως, κ. Μπάμπαλε, είναι πολλά τα λεφτά που πρέπει να ξοδέψει το Ελληνικό Δημόσιο για να διορθωθεί το λάθος σας. Και μεγάλη η ταλαιπωρία των κατοίκων.
– Προσπαθεί ο κ. Μπάμπαλος να δείξει, χωρίς έργο αλλά με μελέτες και μακέτες, ότι υλοποιήσει την προεκλογική του δέσμευση προς τους κατοίκους της οδού Πολυτεχνείου. Παράλληλα θα έχει σε ιδιότυπη ‘’ομηρία’’, και για τις εκλογές του 2019, τους κατοίκους των περιοχών που πλήττονται από το σημερινό κυκλοφοριακό, το οποίο βέβαια δημιούργησε ο ίδιος.
Και ας υποθέσουμε ότι όλες αυτές οι δυσκολίες ξεπερνιούνται και το έργο είναι δυνατόν να υλοποιηθεί (υπόθεση κάνουμε) είναι η προτεινόμενη λύση η ενδεδειγμένη? Κατά την άποψη μας όχι αφού πρόκειται για έργο το οποίο θα διευκολύνει τη διατοπική κίνηση από δύση προς ανατολή, θα αποφορτίσει ενδεχομένως 4-5 γειτονικούς Δήμους αλλά για το Ηράκλειο τα θετικά αποτελέσματα, όσον αφορά το κυκλοφοριακό, δε θα είναι τα αναμενόμενα. Δηλαδή η είσοδος του τούνελ θα είναι στη Μ. Μερκούρη και η έξοδος κάπου στην προέκταση της οδού Ελπίδος.
Συνεπώς όλο το κυκλοφοριακό φορτίο θα βγαίνει στη Μαρίνου Αντύπα και θα επιβαρύνει σημαντικά το Κάτω Ψαλίδι. Είναι ορατός ο κίνδυνος να αποφορτισθεί μια γειτονιά της Πόλης μας και να επιβαρυνθεί κάποια άλλη. Και μάλιστα η επιβάρυνση θα είναι μεγαλύτερη αφού ένα τέτοιο έργο που καθιστά τη διέλευση ευκολότερη θα προσελκύσει περισσότερα αυτοκίνητα. Γεγονός που θα δημιουργήσει κυκλοφοριακή ένταση και στη δυτική είσοδο της πόλης (Ιφιγενείας, Μ. Μερκούρη). Επισημαίνουμε ακόμα ότι αυτό το έργο ελάχιστα θα συνεισφέρει στην τοπική κίνηση καθώς εξυπηρετεί μικρό μέρος της τοπικής κυκλοφορίας.
Εκτός αυτού και καθώς η ολοκλήρωση του έργου, όπως προείπαμε, αναμένεται να χρειαστεί μια τριετία περίπου κατά την οποία η αγορά της πόλης και κυρίως οι επιχειρήσεις εστίασης θα υποστούν καίριο πλήγμα. Αν μάλιστα συνυπολογίσουμε την οικονομική κρίση, αλλά και την πρόσφατη απόφασή σας για τους στεγασμένους χώρους, τότε ίσως το πλήγμα να είναι θανάσιμο τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τις εκατοντάδες εργαζόμενους.
Εν κατακλείδι κ. Μπάμπαλε δεν προτιθέμεθα να συναινέσουμε στο εμπόριο ελπίδας στους κατοίκους των περιοχών που σήμερα πλήττονται από το κυκλοφοριακό, με δική σας ευθύνη επαναλαμβάνουμε. Ίσως αυτή μας η στάση να μη μας κάνει αρεστούς στους κατοίκους των περιοχών αυτών αλλά με τον καιρό θα κατανοήσουν ποιοι τους νοιάζονται πραγματικά. Ως γνωστόν κ. Μπάμπαλε ‘’το ψέμα έχει κοντά ποδάρια’’.
Δε θα συμφωνήσουμε στο βωμό της ενδεχόμενης αποσυμφόρησης μιας περιοχής να επιβαρυνθεί μια άλλη. Πολύ περισσότερο όμως δε θα ρίξουμε ‘’λάδι στη φωτιά’’ στην αντίθεση μεταξύ των κατοίκων του Κάτω Ψαλιδίου και Πολυτεχνείου, όπως άλλωστε διαφάνηκε και στην αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου. Ο ρόλος μας είναι να ενώνουμε και όχι να διχάζουμε τους συμπολίτες μας. Και με τις πράξεις μας και τις αποφάσεις μας.

ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ Web Developer

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου