ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Στη δημοσιότητα έδωσε ο Δήμος Ηρακλείου Αττικής τις προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, μετά από τροποποίηση του αρχικού σχεδίου, για την περιοχή του κέντρου της πόλης.
Βασικός στόχος είναι η αποτροπή της διαμπερούς κυκλοφορίας οχημάτων μέσα από το κέντρο, με ένα πλέγμα μονοδρομήσεων και πεζοδρομήσεων οδών. Σύμφωνα με τους μελετητές η μείωση του αριθμού των οχημάτων θα αναβαθμίσει την περιοχή από όλες τις απόψεις και θα την καταστήσει πιο ελκυστική για τους πολίτες.

Οι προτεινόμενες ρυθμίσειςΣυγκεκριμένα η μελέτη που έχει εκπονήσει το Πανεπιστήμιο Πατρών περιλαμβάνει τις παρακάτω ρυθμίσεις:
1. Μονοδρόμηση της οδού Πρασίνου Λόφου από την οδό Ηλέκτρας Αποστόλου προς και μέχρι την οδό Πλαπούτα
2.Μονοδρόμηση της οδού Ευτυχίας από την οδό Αγίας Λαύρας προς και μέχρι την οδό Ηλέκτρας Αποστόλου
3. Το τελευταίο τμήμα της οδού Κολοκοτρώνη πριν την έξοδο προς την Λ. Κύμης αμφιδρομείται.
4. Η οδός Φαναρίου μονοδρομείται από την οδό  Κολοκοτρώνη προς και μέχρι την οδό Καλαβρύτων, ώστε να δημιουργηθεί η διαδρομή εισόδου: οδός Κολοκοτρώνη,  δεξιά οδός Φαναρίου,αριστερά οδός Καλαβρύτων , ευθεία οδός Αγίας Λαύρας κοκ
5. Βελτιώνεται η  λειτουργία  των φωτεινών σηματοδοτών στη διασταύρωση των οδών Κολοκοτρώνη  και Κύμης
6. Διαπλάτυνση της οδού Κολοκοτρώνη μετά την οδό Φιλικής Εταιρείας και πριν την έξοδό της στη Λ. Κύμης
7. Μονοδρόμηση της οδού Κίτσου Τζαβέλλα από την οδό Πρασίνου Λόφου προς και μέχρι την οδό Νικηταρά
8. Μονοδρόμηση της οδού Νικηταρά από την οδό Κίτσου Τζαβέλλα προς και μέχρι την οδό Μ. Μπότσαρη
9. Μονοδρόμηση της οδού Μ. Μπότσαρη από την οδό Νικηταρά προς και μέχρι την οδό Πρασίνου Λόφου
10. Η οδός Ελ. Βενιζέλου αντιδρομείται στο τμήμα από την οδό Χελμού μέχρι την οδό Πολυτεχνείου.
11. Η οδός  Πολυτεχνείου κλείνει  στο τμήμα της το μεταξύ των οδών Κουντουριώτου και Ελ. Βενιζέλου. Το τμήμα αυτό πεζοδρομείται.
12. Η οδός Μακρυωνίτου επίσης πεζοδρομείται.
13.Η οδός Φιλύρων πεζοδρομείται.
14. Η οδός Ναρκίσσων πεζοδρομείται από την οδό Ελπίδος μέχρι την οδό Πρασίνου Λόφου
15. Η οδός Χαράς μετατρέπεται σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας από την οδό Πολυτεχνείου μέχρι την οδό Ναρκίσσων
16. Η πιάτσα ταξί μεταφέρεται επί της οδού Μ. Μερκούρη στο προς βορρά τμήμα μεταξύ των οδών Πρασίνου Λόφου και  Πεύκων
17. Η οδός Πολυτεχνείου  μονοδρομείται από την οδό Κοντουριώτου προς και μέχρι την Λ. Ηρακλείου.
18. Η οδός  Κουντουριώτου θα αποτελεί την οριογραμμή των κινήσεων –φόρτων που έρχονται από δυτικά, που δεν θα έχουν την δυνατότητα να εισέλθουν εύκολα στην  προς τα δεξιά της οριογραμμής αυτής περιοχή ,γιατί οι  περισσότεροι κάθετοι δρόμοι θα είναι μονόδρομοι με κατεύθυνση προς την Λεωφ. Ηρακλείου
19. Η πλατεία  Καραισκάκη και η πλατεία  Γκόβα βελτιώνονται με ουσιαστική ανάπλασή τους.     
20. Οριοθετούνται και σημαίνονται  θέσεις στάθμευσης -όσον το δυνατό περισσότερες- οι οποίες διαγραμμίζονται  στην ζώνη την  μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου  και Κουντουριώτου
21. Η  οδός  Χρυσανθέμων μονοδρομείται από την οδό Ελ. Βενιζέλου προς και μέχρι την οδό Πρασίνου Λόφου.
22. Η  οδός  Χρυσανθέμων μονοδρομείται από την οδό Κουντουριώτου προς και μέχρι την Λ. Ηρακλείου.
23. Η οδός Κουντουριώτου μονοδρομείται από την οδό Παλαιολόγου Κωνσταντίνου προς και μέχρι την οδό Χρυσανθέμων.
24. Η οδός  Ηλέκτρας Αποστόλου μονοδρομείται από την οδό Ελ.Βενιζέλου προς και μέχρι την οδό Κουντουριώτου.
25. Η οδός  Χρυσανθέμων  μονοδρομείται από την οδό Ελ.Βενιζέλου προς και μέχρι την οδό Κουντουριώτου



Διαμορφώνεται μία κυκλικοτερή πορεία στη συνάντηση των οδών Χελμού, Ελ. Βενιζέλου, Χρυσανθέμων, Κουντουριώτου , όπου απαγορεύεται πλήρως η στάθμευση οχημάτων .
Ακόμη προτείνεται να  υπάρξει πληροφοριακή σήμανση, η οποία να σημαίνει την διαδρομή εξόδου από το κέντρο της πόλης μέσω των οδών Κουντουριώτου, Χελμού, Ελ. Βενιζέλου, Χρυσανθέμων,  Πρασίνου Λόφου, Κολοκοτρώνη προς την Λ. Κύμης.

Άλλες προτάσειςΠροκειμένου να υλοποιηθούν οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στη μελέτη προτείνεται η μετακίνηση της λαϊκής αγοράς επί της οδού Ελ. Βενιζέλου σε μήκος επίσης 600 μ,  από την οδό Χρυσανθέμων μέχρι την οδό  Μαραθώνος.
Επίσης ενδιαφέρον παρουσιάζει και η πρόταση να καταργηθεί ουσιαστικά το θεατράκι  της κεντρικής πλατείας με τους μελετητές να πρροτείνουν:
1) Τη διεύρυνση (μέσω κάλυψης του «θεάτρου» με ελαφρά μεταλλική κατασκευή) της πλατείας Κολοκοτρώνη, ένα έργο το οποίο θα σηματοδοτήσει μια καλύτερη εποχή για τους πεζούς με την απόκτηση μιας άνετης  και μεγάλης πλατείας
2) Την κατασκευή ενός άξονα κίνησης των πεζών , αλλά  και ποδηλάτων στη διαδρομή των οδών  Μελ. Μερκούρη –Μαρ. Αντύπα.
Ακόμη με έγγραφο προς τους ΗΣΑΠ ζητείται η σύμφωνη γνώμη τους, ώστε η  μεταλλική αυτή κατασκευή να επεκταθεί και να συμπεριλάβει την κατασκευή και πρόσθετης μεταλλικής γέφυρας, πάνω από το σημερινό  κλιμακοστάσιο- ώστε να επιτευχθεί, μέσω αυτής της γέφυρας η διέλευση της διαμπερούς κυκλοφορίας  οχημάτων, συνδέοντας την οδό Μ. Μερκούρη με την οδό Μ. Αντύπα.

Το πλήρες κείμενο της μελέτης βρίσκεται στην ιστοσελίδα του Δήμου Ηρακλείου www.iraklio.gr

Από το www.xtypos.gr