ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΣΤΑΘΜΕΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

1. Με την έναρξη εφαρμογής ενός συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης προχωρούν οι κυκλοφοριακές επεμβάσεις στο Ηράκλειο! Το θέμα θα έλθει προς συζήτηση στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο , ώστε να νομιμοποιηθεί με την λήψη αντίστοιχης απόφασης.

Όπως ανακοίνωσε ο υπεύθυνος των κυκλοφοριακών μελετών καθηγητής –συγκοινωνιολόγος κ. Ε. Ματσούκης:

(ι) η ελεγχόμενη στάθμευση προτείνεται να ξεκινήσει πιλοτικά, από την οδό Μαρίνου Αντύπα , η οποία παρουσιάζει μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων και καταστημάτων. Η στάθμευση θα γίνεται παράλληλα προς τον άξονα της οδού από την αρχή του δρόμου αυτού (συνάντηση με τις γραμμές των ΗΣΑΠ) μέχρι το ύψος της Λ. Κύμης.

(ii) θα προχωρήσει σταδιακά η διαγράμμιση όλων των (νόμιμων) θέσεων στάθμευσης σε μέρος της κεντρικής περιοχής Ηρακλείου(εμπορικό κέντρο και Ευρύτερη περιοχή).
Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση όσον αφορά στη στάθμευση σε μεγάλο βαθμό, καθώς όπως έχει αποδειχθεί στην πράξη, μετά τις διαγραμμίσεις οι σταθμεύοντες αποφεύγουν σε ένα μεγάλο βαθμό την παράνομη στάθμευση.

Σαν χρώμα της διαγράμμισης προτείνεται το μπλέ.
Η διαγράμμιση αυτή δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι υπονοείται ότι όλες οι αντίστοιχες θέσεις προορίζονται για την ελεγχόμενη στάθμευση , γιατί αυτονόητα θα ληφθεί μέριμνα πρώτα από όλα για την εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτητών-κατοίκων.

Σημειώνεται ότι η στάθμευση στις διαγραμμιζόμενες θέσεις στην παρούσα φάση υλοποίησης θα είναι δωρεάν.

Σύμφωνα με διερεύνηση που έγινε από την ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Πατρών , οι νόμιμες θέσεις στάθμευσης στην περιοχή την περικλειόμενη από τις οδούς Αγάπης, Μ. Μερκούρη, Κουντουριώτου και Ηλέκτρας Αποστόλου φθάνουν στις 1077 θέσεις.

2.Ταυτόχρονα θα συνεχιστούν οι κυκλοφοριακές επεμβάσεις για διαγραμμίσεις, απελευθέρωση στροφών που καταλαμβάνονται από οχήματα, «μάτια γάτας» στις μεσαίες διαχωριστικές γραμμές, επισήμανση με πληροφοριακές πινακίδες διαδρομών παράκαμψης-- διαδρομών που ήδη υπάρχουν, ή και θέσεων γενικού ενδιαφέροντος, όπως Αστυνομικό Τμήμα, ΔΟΥ, ΙΚΑ, Δημοτικό Κατάστημα κλπ, βελτίωση θέσεων επικίνδυνων διασταυρώσεων , όπως είναι οι διασταυρώσεις Πρασίνου Λόφου και Χρυσανθέμων, Πρασίνου Λόφου και Μπιζανίου και άλλες.

Αλλά και χάραξη θέσεων διαβάσεων πεζών-οι τελευταίες ελλείπουν παντελώς σήμερα από το Ηράκλειο!

Από πλευράς Δήμου αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι : Όλα τα παραπάνω δεν χρειάζονται αποφάσεις δημοτικών συμβουλίων για να υλοποιηθούν, αλλά είναι εργασίες που θα έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και αρκετά χρόνια - και αυτοί που δεν έχουν πράξει τίποτε απολύτως προς την κατεύθυνση αυτή δεν νομιμοποιούνται σε καμία περίπτωση να κατηγορούν την σημερινή Δημοτική Αρχή επειδή δραστηριοποιείται .

3. Τέλος σε επόμενο δημοτικό συμβούλιο αναμένεται να οριστικοποιηθούν ρυθμίσεις σχετικές με

1) τις οδούς Μουσών και Ηλ. Αποστόλου .Εδώ έγιναν ορισμένες προσωρινές δοκιμές προκειμένου να μετρηθούν οι κυκλοφοριακές κινήσεις και να δοκιμαστούν στην πράξη ορισμένοι σχεδιασμοί, ώστε οι προτάσεις που θα έρθουν τελικά στο Δημοτικό Συμβούλιο προς ψήφιση να είναι οι καλύτερες δυνατές και να μην χρειάζονται περαιτέρω τροποποιήσεις.

2) την ανάπλαση της πλατείας Γκόβα και

3) τις μονοδρομήσεις των οδών Κίτσου Τζαβέλλα, Νικηταρά και Μ. Μπότσαρη

4. Σε γενικές γραμμές οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις γίνονται προς όφελος των πολύ περισσοτέρων , των διερχόμενων και των καθημερινών χρηστών του δρόμου .Από την άλλη μεριά κάποιοι, πολύ λιγότεροι, θεωρούν ότι ζημιώνουν .

Οι πρώτοι που μπορεί να είναι και χιλιάδες, δεν έχουν κάποιο σύλλογο ή φορέα που να τους εκφράζει.
Αντίθετα οι δεύτεροι που θεωρούν ότι ζημιώνουν συγκροτούν ομάδες πίεσης και συλλόγους και προσπαθούν να πιέσουν συμβούλους αλλά και τη Δημοτική Αρχή, ώστε οι ρυθμίσεις να ακυρώνονται.

Εδώ έγκειται η ευθύνη των πολιτικών προσώπων , που πρέπει να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων και να κοιτάξουν το όφελος της πόλης και των πολύ περισσότερων-και όχι να υιοθετούν άκριτα τα αιτήματα των λίγων για λόγους προφανείς και ..προεκλογικούς.

Απο το www.zonews.gr