ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ...

Τα κυκλοφοριακά ζητήματα κυριάρχησαν στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου που πραγματοποιήθηκε στις 6 Ιουλίου, καθώς η Δημοτική Αρχή και το Σώμα έγιναν αποδέκτες διαμαρτυριών κατοίκων για κυκλοφοριακά προβλήματα στην περιοχή τους.

Αρχικά, τέθηκε το θέμα των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο Κάτω Ηράκλειο και συγκεκριμένα στις οδούς Ασπασίας, Ουρανίας και Αθηνάς από τον Δημοτικό Σύμβουλο της παράταξης “Ηράκλειο-Ανθρώπινη Πόλη”, κ. Δημήτρη Τσεκούρα.  Ο Σύμβουλος, εκπροσωπώντας κατοίκους της γειτονιάς, είπε πως με τη ρύθμιση που επιβλήθηκε από το Δήμο στην οδό Ασπασίας έπεσε μεγάλο μέρος της τοπικής κίνησης στις οδούς Ουρανίας, Αθηνάς και Ερμού αλλά και στην οδό Ιωαν. Ζερβού. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην οδό Ουρανίας καθώς υπάρχει αίτημα κατοίκων για μονοδρόμηση της οδού από Αδριανού έως Ωραιοπούλου με κατεύθυνση την οδό Ωραιοπούλου.

Όπως είπε τόσο ο κ. Τσεκούρας όσο και κάτοικοι η γειτονιά τους έχει μετατραπεί σε “θορυβώδη και ρυπογόνο” το τελευταίο διάστημα. Ο Δήμαρχος, κ. Σταύρος Γεωργόπουλος απάντησε πως οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Κάτω Ηράκλειο έχουν εφαρμοστεί πιλοτικά για να προσθέσει πως η επιστημονική ομάδα του Πολυτεχνείου Πατρών είναι έτοιμη να κάνει όποιες αλλαγές χρειαστούν. Ο κ. Γεωργόπουλος, πάντως, φάνηκε να είναι θετικά διακείμενος στην πρόταση για μονοδρόμηση της Ουρανίας και κάλεσε τους κατοίκους για συζήτηση.

Για μεγάλο πρόβλημα που δημιουργείται στην οδό Ασπασίας έκανε λόγο και ο επικεφαλής της “Δημοκρατικής Συνεργασίας”, κ. Γιώργος Μαστοράκος. Ο πρώην Δήμαρχος παρατήρησε πως η περίοδος λίγο πριν τις εκλογές δεν είναι η καλύτερη δυνατή για την υλοποίηση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. Παράλληλα, έριξε και καρφιά για τον κ. Τσεκούρα τονίζοντας πως και ο ίδιος έχει γίνει αποδέκτης διαμαρτυριών κατοίκων, αλλά δεν τους έφερε στο Δημοτικό Συμβούλιο.  Να σημειωθεί ότι τελικά, η οδός Ουρανίας μονοδρομήθηκε, με κατεύθυνση προς την οδό Ωραιοπούλου. 




Μπάρα για να “συγκρατούνται” τα φορτηγά  στην οδό 25ης Μαρτίου
Το άλλο κυκλοφοριακό θέμα που απασχόλησε το Δημοτικό Συμβούλιο ήταν η επιβάρυνση της οδού 25ης Μαρτίου στο Παλαιό Ηράκλειο από τη συνεχή διέλευση φορτηγών και βαρέων οχημάτων. Ο συγκεκριμένος δρόμος συνδέει δύο κεντρικούς οδικούς άξονες της περιοχής την οδό Πλαπούτα και την Λ. Ειρήνης, ως άνοδος με κατεύθυνση την Λ. Ειρήνης, και αποτελεί (όπως έχουμε καταδείξει και σε παλαιότερο ρεπορτάζ) “θύμα” της μη κατασκευής της επέκτασης της Λ. Κύμης προς την Εθνική Οδό.

Το αδιέξοδο που βρίσκουν οι οδηγοί που κατευθύνονται προς Λυκόβρυση, Μεταμόρφωση και Κάτω Κηφισιά στην Λ. Κύμης τους οδηγεί να στρίψουν αριστερά στην Πλαπούτα και έπειτα δεξιά στην 25ης Μαρτίου. Και, βέβαια, πολλά είναι τα φορτηγά που επιλέγουν αυτή τη διαδρομή, παρά την ύπαρξη απαγορευτικών πινακίδων. Αυτό που επιβαρύνει την κατάσταση είναι το γεγονός πως ο δρόμος έχει μεγάλη κλίση και τα φορτηγά ζορίζονται για να την ανέβουν, προκαλώντας θόρυβο και καυσαέρια.

Η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Ηρακλείου παρουσίασε στο Δημοτικό Συμβούλιο μια μάλλον πρωτοποριακή (για τα ελληνικά δεδομένα) πρόταση για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Συγκεκριμένα, πρότεινε να τοποθετηθεί στην είσοδο της 25ης Μαρτίου (στη συμβολή της με την Πλαπούτα) μια οριζόντια μπάρα που θα εμποδίζει τη διέλευση οχημάτων άνω των 2.20 μέτρων (θα στηθεί μια κατασκευή που θα θυμίζει πύλη). Όπως ειπώθηκε από τη Διοίκηση υπάρχει πρόβλεψη για παροχή κλειδιού, ώστε να ανοίγει η πύλη για οχήματα έκτακτης ανάγκης.

Παρόντες ήταν στο Δημοτικό Συμβούλιο κάτοικοι του δρόμου που εξήγησαν στη Διοίκηση πως το πάγιο αίτημα τους είναι η αντιδρόμηση της οδού, να γίνει δηλαδή κάθοδος προς την Πλαπούτα. “Η μόλυνση είναι αυξημένη, η ηχορύπανση τρομερή και τα νεύρα μας έχουν γίνει τσατάλια,” είπε ένας εξ αυτών ο κ. Λιανάκης. Ακολούθησε μια εκτεταμένη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο με την κοινή παραδοχή να είναι πως το κυκλοφοριακό πρόβλημα του Παλαιού Ηρακλείου θα αντιμετωπιστεί, μόνο όταν προχωρήσει η διάνοιξη της Λ. Κύμης. 

Ο Δήμαρχος αναγνώρισε πως η προτεινόμενη ρύθμιση είναι ένα αποσπασματικό μέτρο, που στόχο έχει να απαλύνει ένα γνωστό και δεδομένο πρόβλημα της περιοχής. Σχετικά με το έργο επέκτασης της Λ. Κύμης, ο κ. Γεωργόπουλος αρχικά παρουσιάστηκε αισιόδοξος για την υλοποίησή του, αλλά αργότερα απηύθυνε έκκληση για “σταυροφορία,” προειδοποιώντας πως υπάρχει κίνδυνος να δοθούν τα διαθέσιμα κονδύλια σε άλλους δρόμους. Μάλιστα, ο Δήμαρχος ζήτησε να εκδοθεί ψήφισμα διαμαρτυρίας από το Δημοτικό Συμβούλιο για τη Λ. Κύμης. 

Τελικά, το Σώμα υπερψήφισε την πρόταση για την τοποθέτηση της μπάρας στην οδό 25ης Μαρτίου, με τον κ. Μπάμπαλο να ζητάει να λειτουργήσει πιλοτικά για ένα διάστημα, αλλά και να εξεταστεί η πρόταση για αντιδρόμηση της οδού στο πλαίσιο κυκλοφοριακής μελέτης για την περιοχή του Παλαιού Ηρακλείου.  Ο Δήμαρχος απάντησε πως το μέτρο εφαρμόζεται πιλοτικά και πως η Δημοτική Αρχή είναι ανοιχτή στο διάλογο πάνω στην κυκλοφοριακή μελέτη.   

Από το www.xtypos.gr