ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

Ενημερωτικό σημείωμα για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Κάτω Ηράκλειο έδωσε στη δημοσιότητα ο μελετητής που έχει οριστεί από το Δήμο Ηρακλείου, καθηγητής κ.Ε. Ματσούκης. Το σημείωμα έχει ως εξής:
Τις τελευταίες βδομάδες άρχισε να εφαρμόζεται σταδιακά η κυκλοφοριακή μελέτη για το Κάτω Ηράκλειο , η οποία έχει εγκριθεί ομόφωνα (στις περισσότερες των περιπτώσεων) από το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου και στη συνέχεια από την Περιφέρεια.
Με την ολοκλήρωση του πρώτου μέρους της εφαρμογής των ρυθμίσεων αυτών , από πλευράς ερευνητικής ομάδας του Πολυτεχνείου Πατρών ακολουθεί ένας σύντομος απολογισμός.

Τι έγινε μέχρι στιγμής
Α. Επέκταση της πεζοδρόμησης της οδού Μαρίνου Αντύπα μέχρι την οδό Απόλλωνος και δημιουργία ενός ευρύτερου άξονα ηρεμίας και περιπάτου –και ίσως αργότερα και ποδηλατόδρομου
Η οδός Μ. Αντύπα έκλεισε στη διερχόμενη κυκλοφορία στο ύψος της οδού Απόλλωνος(ύστερα από ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου).
Με αυτό τον τρόπο δημιουργήθηκε ένας άξονας ηρεμίας για τους κατοίκους της περιοχής και περιπάτου για τους πεζούς. Ενώ σταμάτησε η όχληση από την διερχόμενη κυκλοφορία .
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ Για τον βαθμό αποδοχής της παραπάνω ρύθμισης έγινε και μία δημοσκόπηση. Αυτή διεξήχθη στο διάστημα από 21-23 Ιουνίου από φοιτητές και συγκεντρώθηκε ένα δείγμα 246 απαντήσεων. Οι ερωτήσεις που τέθηκαν ήσαν:
1. Πιστεύετε ότι αυτή η ρύθμιση είναι σωστή;
2. Πιστεύετε ότι αυτή η ρύθμιση είναι λάθος ;
3. Έχετε κάποιες παρατηρήσεις πάνω στο θέμα αυτό;
4. Πιστεύετε ότι τέτοιου είδους πεζοδρομήσεις είναι απαραίτητες για τη μείωση της κυκλοφορίας οχημάτων και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και πρέπει να εφαρμοστούν και σε άλλες θέσεις στην κεντρική περιοχή του Ηρακλείου ;
Σύμφωνα με την ανάλυση που ακολούθησε:
1. Ένα ποσοστό 89% πιστεύει ότι η ρύθμιση είναι σωστή.
2. Ένα ποσοστό 11% πιστεύει ότι η ρύθμιση είναι λανθασμένη.
3. Παρατηρήσεις που έγιναν: 1) να γίνουν έργα υποδομής πεζοδρόμου στο τμήμα που έκλεισε 2) αυξήθηκε η κίνηση στην οδό Απόλλωνος 3) να κλείσει ο πεζόδρομος με ΠΙ και από την άλλη πλευρά(κοντά στο σταθμό των ΗΣΑΠ) 4) να γίνει καλύτερη ρύθμιση στη γύρω περιοχή
4. Ολοι συμφωνούν να γίνουν και άλλες πεζοδρομήσεις στην κεντρική περιοχή του Δήμου Ηρακλείου, υπό προυποθέσεις.

Β Περιορισμός της κυκλοφορίας στις οδούς Περικλέους και Ασπασίας. Θα ακολουθήσει η ηπιοποίησή τους σε μια προσπάθεια διαμόρφωσης ενός άξονα αναψυχής, περιπάτου και πρασίνου(ζαρντινιέρες κλπ) στο πυκνοδομημένο τμήμα της περιοχής Αγίας Τριάδος
Κατ΄αρχήν έγινε εκτροπή σε ένα βαθμό της κυκλοφορίας από τις οδούς Περικλέους και Ασπασίας , οι οποίες σύμφωνα με την ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. μετατρέπονται σε ήπιας κυκλοφορίας.
Η τοποθέτηση πινακίδων πεζοδρόμησης , αποτελεί ένα πρώτο βήμα .
Θα ακολουθήσει κατασκευή κυβολίθων, τοποθέτηση ζαρντινιερών και πρασίνου.

Γ. Οι διαδρομές που κατευθύνονται από την περιοχή Αγ. Τριάδος προς την Γέφυρα Ρούμελης.
Για τους ανερχόμενους από αριστερά θα γίνεται χρήση της οδού Ι. Ζερβού. Για τους ανερχόμενους από δεξιά χρήση της οδού Αθηνάς.

Δ. Ρύθμιση στην περιοχή της Γέφυρας Ρούμελης και της οδού Ερμού για ομαλοποίηση των κυκλοφοριακών κινήσεων
Το τμήμα της οδού Ερμού το μεταξύ Γέφυρας Ρούμελης και Περικλέους παραμένει αμφίδρομος. Ταυτόχρονα ομαλοποιούνται οι κινήσεις στο τρίγωνο Γ. Ρούμελης-Ερμού-Ομήρου με την πλήρη απαγόρευση στάσης και στάθμευσης.

Ε. Μονοδρόμηση οδού Τερψιχόρης μέχρι Αδριανού.
Μονοδρόμηση και στη συνέχεια ηπιοποίηση οδού Ουρανίας.
Ετσι αποφεύγεται η διερχόμενη, διαμπερής κυκλοφορία.

ΣΤ. Θέσεις στάθμευσης
Σημαντικό είναι το πρόβλημα στάθμευσης που αντιμετωπίζει η περιοχή του Κάτω Ηρακλείου, καθώς μεγάλος αριθμός εργαζομένων σε μεγάλα συγκροτήματα (κέντρο Ολυμπιακών Αγώνων 2004, τράπεζες κλπ) χρησιμοποιούν την περιοχή για τις καθημερινές σταθμεύσεις τους.
H ερευνητική ομάδα υποστηρίζει ότι προτεραιότητα στη στάθμευση πρέπει να έχουν οι κάτοικοι της περιοχής. Προς το σκοπό αυτό εισηγείται στη Δημοτική Αρχή να κατανείμει τις υφιστάμενες (νόμιμες ) θέσεις στάθμευσης στην περιοχή στους κατοίκους της, με ένα σύστημα που θα ανακοινωθεί προσεχώς.

Σημειώνεται τέλος ότι οι ρυθμίσεις θα επαναξιολογηθούν και πάλι δύο μήνες μετά την εφαρμογή τους ώστε να υπάρξουν και περαιτέρω διορθώσεις και τροποποιήσεις, όπου αυτό κριθεί αναγκαίο.