ΨΗΦΙΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΕΛΕΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Εγκρίθηκε, κατά πλειοψηφία, από το Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Ηρακλείου στη συνεδρίαση του Σώματος που έγινε την Παρασκευή η Κυκλοφοριακή Μελέτη της Καναπίτσας.
Η εισήγηση του θέματος έγινε από τον επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας του Πανεπιστημίου Πατρών, κ. Ευάγγελο Ματσούκη, ο οποίος τόνισε πως κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης κατατέθηκαν αρκετές προτάσεις και παρατηρήσεις από Δημοτικούς Συμβούλους που έγιναν δεκτές. Επιπλέον, ο κ. Ματσούκης προανήγγειλε πως η επόμενη περιοχή της πόλης στην οποία θα γίνει παρέμβαση είναι το Παλαιό Ηράκλειο.


Από την πλευρά της αντιπολίτευσης επίθεση στη δημοτική αρχή εξαπέλυσε ο Δημοτικός Σύμβουλος της αντιπολίτευσης, κ. Κυριάκος Κουτρούλης για τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις που κάνει το τελευταίο διάστημα στην πόλη χωρίς να ενημερώνει κανέναν και χωρίς να υπάρχουν αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου. Σαν ένα νέο παράδειγμα έφερε τα κολωνάκια που έβαλε ο Δήμος μεταξύ της Λ. Ηρακλείου και της οδού Κουντουριώτου ζητώντας μάλιστα να βγουν άμεσα.

Σχετικά με τις ρυθμίσεις στην Καναπίτσα παρατήρησε πως δεν ελήφθη υπόψη η περίπτωση της οδού Αγίου Νεκταρίου όπου υπάρχει πρόβλημα με τη ασφαλή διέλευση μαθητών ενώ ταθηκε υπέρ μόνο για εκείνες τις προτάσεις που αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής όπως τις πεζοδρομήσεις οδών. 

Ο Δήμαρχος κ. Γεωργόπουλος αλλά και ο κ. Ματσούκης απάντησαν στον κ. Κουτρούλη πως για τις παρεμβάσεις που γίνονται όπως οι διαγραμμίσεις και η τοποθέτηση πινακιδών που κατευθύνουν την κυκλοφορία προς κεντρικούς οδικούς άξονες δεν απαιτείται απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. “Το Ηράκλειο έχει αρχίσει να λαμβάνει καλύτερη μορφή από αυτή που είχε χθες” είπε ο Δήμαρχος που είπε σχετικά με τα κολωνάκια στην Κουντουριώτου πως σε εκείνο το σημείο γίνονταν πολλά ατυχήματα και πρόσθεσε πως χρειάζεται να γίνει κάποιο έργο εκεί.   Για την Καναπίτσα ο Δήμαρχος υποστήριξε ότι έχει μιλήσει προσωπικά με κατοίκους και υπάρχουν αρκετές σύμφωνες γνώμες με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις. Αναγνώρισε δε ότι στη συγκεκριμένη γειτονιά υπάρχουν πολλά προβλήματα στην διέλευση των πεζών.   

Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις για την περιοχή της Καναπίτσας ψηφίστηκαν από την πλειοψηφία του Σώματος με τους κ.κ. Κουτρούλη, Παντερή, Λυκούρα και Κατέχη να δηλώνουν παρόντες και την Ιγγλέση να απέχει της ψηφοφορίας διαμαρτυρόμενη για το γεγονός πως η εισήγηση δόθηκε στους Δημοτικούς Συμβούλους λίγο πριν την έναρξη της συνεδρίασης.


Οι παρεμβάσεις που θα γίνουν στην Καναπίτσα 
Οι ρυθμίσεις που ψηφίστηκαν για την περιοχή της Καναπίτσας, με στόχο την καλύτερη διευθέτηση της κυκλοφορίας, τη μείωση των καθυστερήσεων και την αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων είναι οι ακόλουθες:  

1. Μονοδρόμηση  οδού Μενελάου
από οδό Αντιγόνης προς και μέχρι την οδό Βάκχου.
2. Παρέμβαση –διαμόρφωση στο τρίγωνο στη συνάντηση των οδών Ιφιγενείας και Μενελάου3. Μονοδρόμηση  οδού Μιαούλη από οδό Βάκχου προς και μέχρι την  οδό Αντιγόνης.
4. Μονοδρόμηση οδού Δεκελείας  α) από συνάντησή της με την οδό Βάκχου προς και  μέχρι την οδό Αχαιών(στο ύψος του πάρκου) και β) από την οδό Δρυάδων προς και μέχρι την οδό Τεμπών
5. Μονοδρόμηση οδού Αχαιών από την οδό Δεκελείας προς και μέχρι τη  συνάντησή της με την  οδό Δρυάδων
6. Μονοδρόμηση οδού Βοιωτίας από συνάντησή της με οδό Δάφνιδος προς και μέχρι την Λ. Ηρακλείου
7. Μονοδρόμηση οδού Παναθηναίων από την οδό Δεκελείας προς και μέχρι την οδό Δρυάδων (ως αντίδρομος θα χρησιμεύει η ήδη μονοδρομημένη οδός Ελευσινίων) 
8. Πεζοδρόμηση οδού Ισμήνης στο τμήμα της το μεταξύ των οδών Ιφιγενείας και Αγίας Θηρεσίας
9. Βελτίωση οδικών χαρακτηριστικών (ηπιοποίηση)  της οδού Δάφνιδος στο τμήμα της το μεταξύ των οδών Ιφιγενείας και Αριστοτέλους
10. Εναλλάξ πεζοδρόμηση των οδών Θριάμβου (ήδη μονοδρομημένη με κατεύθυνση προς την οδό Μενελάου) και στη συνέχεια Πινδάρου, Ζεφύρου, Τερτσέτη, Ευριπίδου, Αριστοτέλους, Πλάτωνος μεταξύ των οδών Μιαούλη και Μενελάου. Ειδικά η οδός Ζεφύρου μονοδρομείται από την οδό Μιαούλη προς και μέχρι την οδό Αττικής
11. Εγκατάσταση φωτεινού σηματοδότη στη διασταύρωση των οδών Αγ. Νεκταρίου-Αττικής-Σολωμού
12. Αισθητική αναβάθμιση πεζοδρόμου οδού Ζεφύρου- Προστατευτικά μέτρα για την μη είσοδο(παράνομα) από την Λ. Ηρακλείου προς την οδό αυτή π.χ. τις Παρασκευές που λειτουργεί λαική αγορά στο κεντρικό Ηράκλειο
13. Αισθητική αναβάθμιση πεζοδρόμου οδού Πλάτωνος.14. Αισθητική αναβάθμιση πεζοδρόμου οδού Ολυμπίας.15. Oδός Χλόης: ηπιοποίηση ή μονοδρόμηση.
16.Κατασκευή πεζοδρομίων κατά προτεραιότητα   στις οδούς Ευριπίδου και  Κιθαιρώνος. Τοποθέτηση προστατευτικών στυλίσκων στα πεζοδρόμια , ώστε να  μην παρκάρουν τα αυτοκίνητα
17. Ομοίως όπως στην προηγούμενη παράγραφο για τις οδούς Κανάρη, Μενελάου, Βάκχου.18. Βελτίωση οδικών χαρακτηριστικών στην οδό Σωκράτους (ηπιοποίηση/ πεζοδρόμηση).  Διαπλάτυνση των πεζοδρομίων

Τέλος απαιτείται η διαμόρφωση ισόπεδων κόμβων  στις παρακάτω περιπτώσεις:
19. ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΟΜΒΟΥ στη διασταύρωση των οδών Αττικής/Αγίας Θηρεσίας (μάντρα Χιώτη)
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΟΜΒΟΥ στη διασταύρωση των οδών Αττικής/ΕυριπίδουΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΟΜΒΟΥ στη διασταύρωση των οδών Αττικής/Ζεφύρου
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΟΜΒΟΥ στη διασταύρωση των οδών Σαλαμίνος /Βάκχου/Δεκελείας/ΠαναθηναίωνΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΟΜΒΟΥ στη διασταύρωση των οδών Ιφιγενείας/ Αγ. ΝεκταρίουΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΟΜΒΟΥ στη διασταύρωση των οδών Τεμπών/Δεκελείας/Παναθηναίων/Μηκηνών 
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΟΜΒΟΥ Ιφιγενείας/Λ. Ηρακλείου/Μ. Μερκούρη

Άλλα μέτρα

26.Επέκταση δημοτικής συγκοινωνίας μέχρι τα σύνορα με τη Μεταμόρφωση
27.Ανάπλαση περιοχής ρέματος Λύτρα και διαμόρφωσή  του σε χώρο αναψυχής,  πρασίνου, κινήσεων πεζών
28.Μονοδρόμηση οδού Αντιγόνης από την οδό Μιαούλη προς και μέχρι την οδό    Κανάρη
Αντιδρόμηση οδού Τεμπών
Το τμήμα της οδού Δεκελείας το μεταξύ της οδού Τεμπών και της οδού Αχαιών(στην αρχή του πάρκου) κλείνει και γίνεται αντίστοιχη επέκταση του πάρκου
Δεκτή έγινε η πρόταση του Δημοτικού Συμβούλου κ. Βασίλη Λυκούρα, σύμφωνα με την οποία το τμήμα της οδού Μενελάου το μεταξύ των οδών Ζεφύρου και Βάκχου  μετατρέπεται σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας
Τέλος πρόταση  του ιδίου συμβούλου ήταν το τμήμα της οδού Δεκελείας, μεταξύ των οδών Βάκχου και Τεμπών, αντί να μονοδρομηθεί, να παραμείνει διπλής κατεύθυνσης, να μπει μεσαία νησίδα και να απαγορευθεί τελείως η στάθμευση. Ο κ. Ματσούκης ανέφερε ότι η πρόταση αυτή  θα αξιολογηθεί στη φάση εφαρμογής  των σχετικών ρυθμίσεων.

Από το www.xtypos.gr