ΤΟΠΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ "Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ"

Όταν «έφεραν» το Ολοήμερο, το είπαν «παιδαγωγική επανάσταση» και «καινοτομία». Το είπαν «κοινωνική ανάγκη» κι «απαίτηση των καιρών». Υποσχέθηκαν ότι «τα ολοήμερα θα λειτουργήσουν με όλα τα … κομφόρ». Το διαφήμισε στην τηλεόραση ο πρωθυπουργός τους αυτοπροσώπως. Στα ΜΜΕ μιλούσαν τι για τραπεζαρίες, τι για κρεββατοκάμαρες, τι για παιδιά που θα πηγαίνουν διαβασμένα στο σπίτι. Κι όσοι αντιδρούσαν εκφράζονας επιφυλάξεις και για το αν θα γίνουν αυτά και για το αν είναι παιδαγωγικά σωστό ένα παιδί να μένει στο σχολείο τόσες ώρες, μας έλεγαν «οπισθοδρομικούς», «αναχρονιστές» κλπ. Έφτασαν στο σημείο να προτείνουν κάποτε, να γίνει υποχρεωτικό το ολοήμερο γιά όλα τα παιδιά.

Από τότε πέρασε καιρός.

• Το ολοήμερο «άνοιξε» το ωράριο των εκπαιδευτικών και το έκανε «λάστιχο».

• Το ολοήμερο έσπασε το «status» των εργασιακών σχέσεων κι έφερε μέσα στα σχολεία εργαζόμενους συναδέλφους χωρίς μονιμότητα, με εργασιακές σχέσεις «γαλέρας» (αναπληρωτές, ωρομίσθιοι, ΕΣΠΑ κ.ό.κ.)

• Το ολοήμερο καθιέρωσε σαν «ρόλο του σχολείου» τη «φύλαξη». Έκανε το σχολείο παιδοφυλακτήριο όπως έλεγε και κάποιος πολιτικός. Κι έμαθε πλήθος μαθητών να μένουν στο σχολείο, χωρίς λόγο, απ΄ τις 7 μέχρι τις 4 το απόγευμα.

Τώρα; Τώρα όλα αυτά τα μεγάλα λόγια ξεχάστηκαν. Απ΄ όλες τις μεριές ακούγαμε φήμες για το ολοήμερο, μέχρι που βγήκε σήμερα εγκύκλιος του Υπουργείου με θέμα «Οδηγίες σχετικά με την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία & νηπιαγωγεία». (Αρ. Πρωτοκόλλου : 125334/Γ1, 9/9/13). Μ΄ αυτή την εγκύκλιο … η πολιτική της ΕΕ, του ΔΝΤ και των μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων, όπως συγκεκριμενοποιείται με το «Νέο Σχολείο», δείχνει ακόμα μια φορά, το πιο αποκρουστικό της πρόσωπο.

• Αυξάνει τον αριθμό των μαθητών μέσα στις τάξεις. 27 ή και 28 παιδιά στην τάξη, ακόμα και στο νηπιαγωγείο ή στην Α΄ και Β΄ Δημοτικού. Η «παιδαγωγική του τελάρου» … θριαμβεύει.

• «Παίρνει» το δάσκαλο απ΄ το ολοήμερο των ΕΑΕΠ, στέλνοντας χιλιάδες ακόμα εκπαιδευτικούς στην «υπεραριθμία», στην υποχρεωτική μετακίνηση και ποιος ξέρει πού αλλού.

• Αλλά και για τα σχολεία που δεν είναι ΕΑΕΠ, λέει ότι τοποθετείται «ένας εκπαιδευτικός, εφόσον υπάρχει διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό». Αν δηλαδή δεν υπάρχει διαθέσιμος, δεν υπάρχει ολοήμερο.

• «Το ολοήμερο πρόγραμμα, θα λειτουργήσει με τις διαθέσιμες ώρες των εκπαιδευτικών ΠΕ 70, καθώς και των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων». Δηλαδή αν δεν περισσεύουν ώρες στους εκπαιδευτικούς, δε θα λειτουργήσει ολοήμερο. Αν πάλι περισσεύουν, τότε θα λειτουργήσει με ωράριο … ό,τι νάναι. Ο δάσκαλος που δε συμπληρώνει το ωράριό του στην πρωινη ζώνη, θα τρέχει και μια βόλτα στο ολοήμερο για να συμπληρώνει. Όλη μέρα … «γαλέρα».

• Κάνει την ενισχυτική διδασκαλία κάθε είδους, υπόθεση μόνο του ΕΣΠΑ.

• Kaι για να μην έχει κανείς αμφιβολία για το πού το πάνε, «ανοίγει» και … θέμα υπερωριών. Σα να λέει «κι αν δε σας βγαίνει το έργο … (που πουθενά δε «βγαίνει» αυτό το σενάριο) … ξέρετε εσείς : υπερωρίες, υποχρεωτικές κι απλήρωτες».

Μ΄ αυτό τον τρόπο, ουσιαστικά καταργεί και το ολοήμερο και το ωράριό μας.

Δεν υπάρχει χρόνος για άλλα λόγια.

Δε θα γίνουμε εμείς νεκροθάφτες του διπλανού μας.

Προστατέψτε το σχολείο, τη δουλειά σας και το μέλλον των παιδιών σας

Αντισταθείτε - Σταματήστε τους.

Συσπειρωθείτε στο σωματείο σε συντονιοσμό με τους άλλους κλάδους εργαζομένων

Αυτή η άθλια κυβερνητική πολιτική πρέπει να ανατραπεί τώρα.

Από το www.zonews.gr