ΚΟΥΦΙΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΥΦΙΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ

H δημοτική αρχή του Ηρακλείου, έφερε προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο το κολοσσιαίο θέμα για την πόλη, της κατασκευής υπόγειου γκαράζ στην πλατεία των ΗΣΑΠ στο κέντρο της πόλης, καθώς και αυτό, της υπογειοποίησης της διαμπερούς κυκλοφορίας, χωρίς… εισήγηση!
Και όχι μόνο αυτό, αλλά ο δήμαρχος της πόλης Στ. Γεωργόπουλος ζήτησε να ψηφιστεί (τι άραγε;) το θέμα, χωρίς να αναφέρει ούτε καν προφορικά αφενός που θα κατασκευαστεί το γκαράζ, και αφετέρου που θα γίνουν οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις για την διαμπερή (με στόχο την υπογειοποιημένη, όπως τόνισε ο κ. Γεωργόπουλος) κυκλοφορία, έστω και πολύ γενικά. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος «σήμερα ψηφίσουμε σαν… ιδέα, την πολιτική πρόταση»! Ο Στ. Γεωργόπουλος, προσπάθησε να δικαιολογήσει το γεγονός της ολοκληρωτικής έλλειψης ενημέρωσης, με τρία επιχειρήματα:
Πρώτον, ότι η διαμπερής κυκλοφορία αποτελούσε βασική προεκλογική δέσμευση της παράταξής του, δεύτερον ότι επιθυμεί το Ηράκλειο να προλάβει άλλους Δήμους που ενδιαφέρονται για παρόμοιες παρεμβάσεις από τους ΗΣΑΠ και τρίτον ότι για να έρθουν οι ΗΣΑΠ να ενημερώσουν το Δημοτικό Συμβούλιο, θα πρέπει να υπάρχει μία καταρχήν θετική γνώμη απ’ αυτό, εξ’ ου και η συγκεκριμένη πρόταση της δημοτικής αρχής. Βέβαια, συνολικά η αντιπολίτευση, τόνισε πως μια στοιχειώδης ενημέρωση δεν αναιρεί τίποτα από αυτά τα τρία στοιχεία. Ωστόσο, ο δήμαρχος ήταν αμετάπειστος, στο ότι το Δημοτικό Συμβούλιο έπρεπε να ψηφίσει απλώς την… ιδέα, χωρίς κανένα απολύτως άλλο στοιχείο και τελικά αυτό έγινε με τις ψήφους της πλειοψηφίας.
Από την εφημερίδα "ΖΩ"

Για ακόμα μια φορά οι δημοτικοί σύμβουλοι στηρίζουν την αστεία εισήγηση του Γεωργόπουλου για κάτι ασαφές, χωρίς να υπάρχει τεχνικό – οικονομική μελέτη, μια μελέτη τέλος πάντων που να αναφέρει τα υπέρ και τα κατά της υπογειοποίησης της κυκλοφορίας και της δημιουργίας γκαράζ!
Που θα γίνει το γκαράζ ρε παιδιά? Υπόγειο, ισόγειο, κρεμαστό? Πως και που? Πως θα διαμορφωθεί ο σταθμός του τρένου αν γίνει υπόγεια η κυκλοφορία των οχημάτων? Μήπως θα χρειάζονταν μια μελέτη για να δούμε τα υπέρ και κατά αν αντί να γίνει υπόγεια η κυκλοφορία των οχημάτων, μήπως θα ήταν πιο λειτουργικό να γίνονταν υπόγειος ο σταθμός του ΗΣΑΠ?

Το λέω και θα το ξαναπώ όποτε χρειαστεί… Δεν φταίει ο Γεωργόπουλος, ο Σταύρος έχει δείξει ο άνθρωπος τις αδυναμίες του, γνωρίζουμε ρε αδελφέ με τι τύπο έχουμε να κάνουμε… αλλά δε μπορώ να δεχθώ ότι μετά από την παραπάνω απόφαση – ανέκδοτο την οποία τελικά ψήφισαν άπαντες της πλειοψηφίας, ότι για όλα φταίει ο Σταύρος.

ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ?

Έτσι παίρνονται οι αποφάσεις? Με ούτε καν θεωρητική τοποθέτηση, ούτε καν μια μακέτα που να απεικονίζει την πρόταση. Δεν μπορώ να καταλάβω μετά από τόσες παραφωνίες του Γεωργόπουλου από τότε που ανέλαβε τον Δήμο, ούτε ένας δε βρέθηκε να πει, ότι δεν συμφωνεί με μια πρόταση που δε συνοδεύεται από καμία μελέτη?

Σε ότι αφορά τα επιχειρήματα του Κου Γεωργόπουλου:
1ο στις προεκλογικές του δηλώσεις ανάφερε επακριβώς
ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ - ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ - Εφαρμογή ΝΕΑΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ
- Δημιουργίας ΧΩΡΟΥ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ οχημάτων
- Διαμπερής κυκλοφορία οχημάτων από τη Μελίνας Μερκούρη στη Μαρίνου Αντύπα

Που είναι η μελέτη?
Υποτίθεται ότι αυτή ήδη είχε γίνει και βάση της μελέτης προέκυψαν οι προτάσεις που αφορούσαν το συγκοινωνιακό – κυκλοφοριακό.

Προεκλογικά ο Στ. Γεωργόπουλος μιλούσε για διαμπερή κυκλοφορία οχημάτων από τη Μελίνας Μερκούρη στη Μαρίνου Αντύπα. Δεν είδα τώρα που ξαναδιάβασα το πρόγραμμα να λέει πουθενά για υπογειοποιημένη διέλευση οχημάτων, και όλοι θεωρώ πιστεύαμε ότι ο Σταύρος εννοούσε να γίνουν κάποιες παρεμβάσεις στην πλατεία, πχ. Να μπαζωθεί το θεατράκι και να ξαναγίνεται η διέλευση των αυτοκινήτων όπως παλιά
Άρα καταλήγουμε ότι αυτό με την υπογειοποιημένη διέλευση δε το είχε αναφέρει ποτέ, και το εμφάνισε στο Δημοτικό Συμβούλιο δήθεν σαν προεκλογική δέσμευση της παράταξης του.

2ο «δεύτερον ότι επιθυμεί το Ηράκλειο να προλάβει άλλους Δήμους που ενδιαφέρονται για παρόμοιες παρεμβάσεις από τους ΗΣΑΠ» σωστό, αλλά για να προλάβει ο Δήμος μας άλλους Δήμους δεν πρέπει να έχει μελέτη με προτάσεις και εναλλακτικές που θα έπρεπε πρώτα να μελετηθούν προσεκτικά από το Δημοτικό Συμβούλιο που θα καταλήξει σε μια απόφαση που θα έχει νόημα για το Ηράκλειο, τι θα πει ο Στ. Γεωργόπουλος στον ΗΣΑΠ? Ότι πείρε την έγκρισή από το Δημοτικό Συμβούλιο όποτε προχωράμε? ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΜΕ ΠΟΥ ΣΤΑΥΡΟ ΜΟΥ?

3ο «τρίτον ότι για να έρθουν οι ΗΣΑΠ να ενημερώσουν το Δημοτικό Συμβούλιο, θα πρέπει να υπάρχει μία καταρχήν θετική γνώμη απ’ αυτό, εξ’ ου και η συγκεκριμένη πρόταση της δημοτικής αρχής» Ο ΗΣΑΠ θα τον φτιάξει τον δρόμο? Αυτό νομίζω έχει να κάνει με το ΥΠΕΧΩΔΕ, για πιο πράμα θα ενημερώσει ο ΗΣΑΠ το Δημοτικό Συμβούλιο?

Είναι αστεία και μόνο που τα αναφέρουμε σαν κείμενο συζήτησης, δεν θεωρώ τόσο βλάκα τον εαυτό μου ώστε να θεωρήσω τα παραπάνω επιχειρήματα όπως είπε ο Δήμαρχος, πόσο δε μάλλον ότι μόνο πρόταση δεν ήταν αυτό που τελικά ψηφίστηκε, ίσως θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε «κούφια πρόταση» γιατί η πρόταση πρέπει να έχει και κάποια υποστήριξη από επιχειρήματα, μελέτη, παρουσίαση κ.α. Η μόνη υποστήριξη που είχε η κούφια πρόταση του Γεωργόπουλου ήταν εκείνη των δημοτικών του Συμβούλων.

Από τον Ιανουάριο Αξίζει να σημειωθεί πως το συγκεκριμένο θέμα, είχε αποτελέσει την αφορμή για να υπάρξει κοινή ανακοίνωσης των παρατάξεων «Δημοκρατική Συνεργασία» του Γ. Μαστοράκου της παράταξης «Ηράκλειο – Ανθρώπινη πόλη» του Νίκου Μπάμπαλου, τον περασμένο Ιανουάριο Μάλιστα, τότε υπήρχε και
σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», όπου γινόταν εκτενή αναφορά για τα σχέδια των ΗΣΑΠ.
Όπως σημείωναν οι δύο παρατάξεις «θέλουμε να ενημερώσουμε τον Ηρακλειώτικο Λαό ότι οι πρωτοβουλίες του Η.Σ.Α.Π. σε συνεργασία με την δημοτική αρχή του Δήμου Ηρακλείου, λαμβάνονται ερήμην του και ερήμην του Δημοτικού Συμβουλίου, μας βρίσκουν δε κατηγορηματικά αντίθετους. Θα παλέψουμε με όλες τις δυνάμεις μας, για να μην υλοποιηθούν τα σχέδια των ιδιωτών γιο οικονομική εκμετάλλευση του κέντρου του Ηρακλείου.
Καλούμε τον κ. Γεωργόπουλο να συγκαλέσει άμεσα και σε κοινή σύσκεψη το Δημοτικό Συμβούλιο με τους φορείς της πόλης, τους επαγγελματίες και τους κατοίκους για να μας ενημερώσει και να λάβουμε αποφάσεις προς το συμφέρον της πόλης και των κατοίκων της. Καλούμε τη δημοτική αρχή να συστρατευθεί μαζί μας, για να αποτρέψουμε την κατασκευή του έργου αυτού. Καλούμε όλες τις δημοτικές παρατάξεις και τα κόμματα να
αντισταθούμε, όλοι μαζί, για την αποτροπή των σχεδίων του Η.Σ.Α.Π. και του κ. Γεωργόπουλου. Καλούμε τους πολίτες να προστατεύσουν το κέντρο και την παραδοσιακή πλατεία της πόλης μας από την υποβάθμιση, που αναπόφευκτα συνεπάγονται η ημερήσια προσέλευση και αποχώρηση χιλιάδων αυτοκινήτων από τους γειτονικούς Δήμους. Παράλληλα πρέπει να ξαναδούμε σήμερα και το θέμα της υπογειοποίησης του σταθμού του Η.Σ.Α.Π., για να αποκατασταθεί ο κοινωνικός ιστός της πόλης. Το απαιτούμε από τον Η.Σ.Α.Π., που αποτελεί έργο ουσίας αντί για το υπόγειο parking. Φτάνει πια η υποβάθμιση της ποιότητας της ζωής μας!».
Από την εφημερίδα "ΖΩ"