ΟΝΕΙΡΟ ΘΕΡΙΝΗΣ ΝΥΧΤΟΣ

Το θέμα της διάνοιξης της λεωφόρου Κύμης προς την εθνική οδό έφερε για μια ακόμη φορά στο Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης ο πρώην δήμαρχος Γιώργος Μαστοράκος, υπογραμμίζοντας ότι ο Δήμος Ηρακλείου πρέπει να διεκδικήσει με όλες του τις δυνάμεις την πραγματοποίηση του έργου που θα δώσει ανάσα σ’ ολόκληρη την περιοχή της Πλαπούτα και γύρω απ’ αυτήν. Ωστόσο δεν παρέλειψε να κάνει και μία ρεαλιστική ανάλυση της σημερινής κατάστασης, τονίζοντας με έμφαση ότι όλα δείχνουν πως το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν έχει διάθεση να πραγματοποιήσει το έργο και γι’ αυτόν τον λόγο πρέπει να δραστηριοποιηθεί άμεσα ο Δήμος Ηρακλείου. Με τον πρώην δήμαρχο συμφώνησαν και άλλες παρατάξεις της αντιπολίτευσης, καθώς και μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, προτείνοντας δυναμικές κινητοποιήσεις (όπως ο αποκλεισμός της πρόσβασης προς την Πλαπούτα, εξαιτίας και των αντιπλημμυρικών έργων που γίνονται στην περιοχή) κάτι το οποίο αποδέχθηκε και ο δήμαρχος με την δημοτική αρχή, προαναγγέλλοντας μάλιστα άμεσα σχετικές κινήσεις.

Ο Γ. Μαστοράκος Ο πρώην δήμαρχος σημείωσε στην παρέμβασή του ότι στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που εξήγγειλε πρόσφατα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ για το λεκανοπέδιο, «με θλίψη είδαμε ότι για μία ακόμη φόρα δεν περιλαμβάνεται η διάνοιξη της Κύμης, ενώ τακτοποιείται κυκλοφοριακά η νοτιοανατολική και η βορειοανατολική Αττική με την επέκταση της Αττικής Οδού, έως την Γλυφάδα και από την άλλη πλευρά προς της Ραφήνα. Αυτά προβλέπονται μέχρι το 2014, όπου θα εξαντληθούν και τα σχετικά κονδύλια και η Κύμης πάει στις καλένδες. Δηλαδή η πόλη μας έχει μια διαφορετική αντιμετώπιση. Προτείνω λοιπόν να έχουμε μια κοινή συνεδρίαση με τα υπόλοιπα Δημοτικά Συμβούλια των όμορων Δήμων. Δεν μπορεί η Κύμης να μένει φραγμένη στο Ηράκλειο. Δυναμικές κινητοποιήσεις πρότειναν από την πλευρά τους ο Ν. Μπάμπαλος και ο Κ. Κουτρούλης, όπως το κλείσιμο της Πλαπούτα, ενώ από την πλευρά του ο δήμαρχος Ηρακλείου Στ. Γεωργόπουλος τόνισε ότι το έργο θα έπρεπε να είχε γίνει πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ενώ συμφώνησε στο κλείσιμο της Πλαπούτα παραπέμποντας στην τρέχουσα εβδομάδα (σ.σ. την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου).

Κυκλοφοριακά Εξάλλου ο Γ. Μαστοράκος τοποθετήθηκε και γενικότερα για το κυκλοφοριακό του Ηρακλείου, τονίζοντας ότι υπάρχει πολύ μεγάλη καθυστέρηση στο να κατατεθούν οι σχετικές προτάσεις και μελέτες. Όπως είπε «έχουν περάσει 6 μήνες από τότε που το Πολυτεχνείο παρουσίασε την πρώτη φάση, η οποία με τη σειρά της δεν χρειαζόταν και 6 μήνες για να ολοκληρωθεί. Δεν αμφισβητώ το Πολυτεχνείο, αλλά μέχρι τώρα μας έχουν στείλει μόνο κυκλοφοριακά φορτία. Η δημοτική αρχή μας παρουσίασε μόνο το τι επικρατεί σήμερα στην πόλη, δεν μας παρουσίασε προτάσεις. Έχουν περάσει 26 μήνες από τότε που ανέλαβε η σημερινή δημοτική αρχή, μία πρόταση έπρεπε να είχε έρθει στο Δημοτικό Συμβούλιο. Εμείς κριθήκαμε από τους πολίτες, πήγαμε στην αντιπολίτευση και τιμάμε αυτήν την απόφαση. Τι γίνεται με την Ιφιγενείας; Τι γίνεται με το γκαράζ στο κέντρο; Τι γίνεται με όλα τα άλλα κυκλοφοριακά;». Από την πλευρά του ο επικεφαλής της παράταξης «Ηράκλειο – Επόμενη Μέρα» Γ. Βλαντής συμφώνησε με τις παρατηρήσεις του Γ. Μαστοράκου, λέγοντας ότι «δεν μπορεί η πόλη να βρίσκεται κάτω από μία διαρκή μελέτη, πρέπει να γίνουν προτάσεις». Επίσης για τα κυκλοφοριακά του Ηρακλείου και σχετικές αποφάσεις που είχε πάρει στο παρελθόν το Δημοτικό Συμβούλιο για σημειακές και συγκεκριμένες παρεμβάσεις (σ.σ. οδός Ήρας) τόνισε ότι «αυτό μας θυμίζει μία κακή εποχή για το Δημοτικό Συμβούλιο, όπου τότε το ΔΣ κυριολεκτικά ήγετο και εφέρετο ανάλογα με τις διαθέσεις του πλήθους των συμπολιτών μας ανά περίπτωση. Το πλήθος εκβίαζε αποφάσεις, τις οποίες λαμβάναμε κάτω από την λαϊκή πίεση εντός εισαγωγικών και παρουσιάστηκε το φαινόμενο αυτό. Τελικά η «μπίλια» είχε κάτσει στην τελευταία τροποποίηση και στους τελευταίους που είχαν φωνάξει τότε. Αυτό θα πρέπει να μας θυμίσει ότι κάπου πρέπει να είμαστε πιο σοβαροί και να μην υποκύπτουμε στην πρόσκαιρη πίεση».