ΤΕΛΙΚΗ ΕΥΘΕΙΑ...

Στην τελική ευθεία μπαίνει το σημαντικό ζήτημα της τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου της Λεωφόρου Ηρακλείου, προκειμένου να γίνει το μεγάλο έργο της διαπλάτυνσης του δρόμου στα όρια του Δήμου Ηρακλείου Αττικής. Σε προηγούμενο φύλλο της εφημερίδας μας είχαμε γράψει ότι η Διοίκηση του Δήμου είχε δώσει παράταση στην κατάθεση εντάσεων από ιδιοκτήτες, μετά τα παράπονα και τις διαμαρτυρίες κάποιων εξ αυτών πως δεν είχαν ενημερωθεί. Αρχικά, δόθηκε η εντύπωση πως το θέμα θα ερχόταν προς συζήτηση στη συνεδρίαση της 19ης Μαΐου, αλλά τελικά αποφασίστηκε να αποσταλούν κανονικά και πάλι ειδοποιήσεις στους ιδιοκτήτες.

Αυτή η διαδικασία ξεκίνησε στις 7 Μαΐου και, όπως ενημερωθήκαμε, οι ειδοποιήσεις πήγαν πόρτα-πόρτα σε διαμερίσματα και μαγαζιά. Μετά την παραλαβή των ειδοποιήσεων οι ενδιαφερόμενοι είχαν δικαίωμα υποβολής ενστάσεων εντός 15 ημερών με την προθεσμία να λήγει πριν λίγες ημέρες. Ήδη έχουν παραληφθεί κάποιες νέες ενστάσεις από την Τεχνική Υπηρεσία (σ.σ. ήταν 43 πριν την παράταση) και εδώ πρέπει να αναφερθεί πως η υπηρεσία θα χρειαστεί ένα εύλογο διάστημα για να τις μελετήσει και να αποφανθεί επ΄ αυτών. Άρα η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο μεταφέρεται κατά πάσα πιθανότητα για μετά τις Ευρωεκλογές. Αναμένεται δε να είναι καυτή, καθώς υπάρχουν πολλές αντιδράσεις και άγριες διαθέσεις ιδιοκτητών, οι οποίες είχαν φανεί και στη συνεδρίαση της 5ης Μαΐου, όταν το θέμα είχε αναβληθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας μας, το μεγαλύτερο και ουσιαστικότερο πρόβλημα υπάρχει στο στενό τμήμα της Λεωφόρου πάνω από την Αττική Οδό, μεταξύ της οδού Δωδεκανήσου και της πλατείας του Αγίου Λουκά, όπου θίγονται ιδιοκτησίες.

Δήμαρχος: “Μέσα από το διάλογο θα βρούμε λύσεις”
Όπως γίνεται αντιληπτό, για να προχωρήσει το θέμα θα πρέπει επιδειχτεί η ανάλογη πολιτική βούληση από τη Δημοτική Αρχή, αλλά και το Δημοτικό Συμβούλιο, γενικότερα. Και βέβαια, εκτός από τις διαμαρτυρίες και αντιδράσεις των ιδιοκτητών και των καταστηματαρχών, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η απαίτηση των δημοτών να δοθεί τέλος στην απαράδεκτη και τριτοκοσμική εικόνα του κεντρικότερου δρόμου της πόλης. Ο Χ-τύπος αρκετές φορές έχει καταγράψει παράπονα και διαμαρτυρίες κατοίκων για την κατάσταση των πεζοδρομίων, τις λακκούβες, τον ελλιπή φωτισμό, καθώς και την απουσία αγωγών και φρεατίων ομβρίων που καθιστά “ποτάμι” το δρόμο στις δυνατές νεροπο­ντές. Εμείς ακούσαμε το Δήμαρχο, κ. Σταύρο Γεωργόπουλο, να δηλώνει δημοσίως πριν λίγες ημέρες στο ΚΑΠΗ της Καναπίτσας πως αυτό το έργο (που μετράει πάνω από 20 χρόνια... συζητήσεων) θα προχωρήσει πάση θυσία, παρά τις αντιδράσεις που υπάρχουν. Την περασμένη Τετάρτη, 20 Μαΐου ο Δήμαρχος είχε ενημερωτική συνάντηση με κατοίκους της Λ. Ηρακλείου στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου.

O X-τύπος ζήτησε και πήρε δήλωση του Δημάρχου της πόλης για το μείζον αυτό θέμα. “Εμείς στον κοινωνικό διάλογο που έχουμε ξεκινήσει συμπεριλάβαμε την Λ. Ηρακλείου. Κουβεντιάζουμε με τους ενδιαφερόμενους δημότες για την καλύτερη δυνατή λύση. Στόχος μας δεν είναι να δημιουργήσουμε προβλήματα αλλά να τα λύσουμε και μέσα από το διάλογο θα βρούμε λύσεις”, μας είπε ο κ. Γεωργόπουλος. Ο Δήμαρχος αποκάλυψε πως οι ιδιοκτήτες αντιδρούν, έχοντας υπόψη τους το ρυμοτομικό σχέδιο της Νομαρχίας και όχι το σχέδιο που έχει κάνει ο Δήμος και το οποίο είναι διαφοροποιημένο. Σχετικά με τη συνάντηση που είχε με τους κατοίκους την περασμένη Τετάρτη, μας είπε πως έγινε σε πολιτισμένο και αξιοπρεπές κλίμα με το συμπέρασμα, σύμφωνα με τον ίδιο, να είναι η προώθηση του έργου της Λ. Ηρακλείου αλλά με τις λιγότερες δυνατές επιβαρύνσεις.

«Καταστροφικό το έργο για τις επιχειρήσεις»
Ο Χ-τύπος μίλησε με καταστηματάρχες που δραστηριοποιούνται στην Λ. Ηρακλείου (μεταξύ των οδών Νεότητος και Πολυτεχνείου), αρκετοί εκ των οποίων είναι και ιδιοκτήτες ακινήτων. Όλοι τους ήταν αντίθετοι με το έργο, καθώς θεωρούν ότι θα καταστραφούν επαγγελματικά. Ο κ. Στέλιος Καρδάρας θύμισε το αντίστοιχο έργο που έγινε πριν αρκετά χρόνια στη Νέα Ιωνία (μεταξύ Τροχονόμου και Ιφιγενείας) και το οποίο κράτησε 2,5 χρόνια, “καταστρέφοντας” τα μαγαζιά. Επίσης, υπογραμμίζει πως αρκετά καταστήματα χρησιμοποιούν σήμερα τις πρασιές τους για την φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν θα μπορεί να γίνεται, όταν γίνει το έργο, δημιουργώντας μεγάλο πρόβλημα στα μαγαζιά.

Η κα Ανθή Φιλιππίδου καταγγέλλει πως το έργο απειλεί με κλείσιμο τα μαγαζιά σε μια δύσκολη περίοδο και αναρωτιέται πώς θα κλείσει ο κεντρικός οδικός άξονας της πόλης. Αντίθετη με το έργο ήταν και η κα Αλεξάνδρα Τρωιάνου, που δουλεύει σε κάβα, καθώς πιστεύει ότι θα πληγεί η εμπορική κίνηση (και μιλάει για τους πελάτες που σταματούν με το αυτοκίνητο τους) και θα υπάρξει πρόβλημα με το φορτοεκφόρτωση. Ως απαράδεκτο και καταστροφικό, θεωρούν το έργο τα αδέλφια Θωμάς και Δημήτρης Βασιλείου, που διατηρούν τα καταστήματά τους απέναντι από τον κινηματογράφο “Τρία Αστέρια” και ως ιδιοκτήτες έχουν καταθέσει ένσταση κατά της τροποποίησης. “Η νησίδα θα επιφέρει ολική καταστροφή της εμπορικής γραμμής των 5 χιλιομέτρων”, είναι η άποψη του κ. Θωμά Βασιλείου, που αναρωτιέται πώς θα γίνεται η τροφοδότηση των μαγαζιών. Ο ίδιος υποστηρίζει πως οι επιχειρήσεις της Λ. Ηρακλείου θα υποστούν μεγάλη οικονομική ζημιά και θα αναγκαστούν να διώξουν υπαλλήλους. “Ας φτιάξουν το δρόμο και τα φρεάτια... Γιατί να γίνει αυτή η νησίδα;” ρωτάει ο Δημήτρης Βασιλείου.

Καταστροφικό θεώρησε το έργο και ο κ. Μαργαρίτης, ενώ ο κ. Γιάννης Δημητρίου εκφράζει και αυτός την αντίθεση του με τη νησίδα, καθώς με αυτήν χάνεται 1,5 μέτρο από την πρασιά των μαγαζιών. Αντίθετοι δηλώνουν και δύο άνθρωποι που δουλεύουν σε φούρνους της Λ. Ηρακλείου, ο κ. Στέφανος Σιούλης και η κα Καλλιόπη Παναγιωτοπούλου. “Όταν ξεκινούν τα έργα στην Ελλάδα χρειάζονται 15 χρόνια... Θα πέσει η δουλειά σε όλους... Θα είμαστε μέσα στη βρώμα και τη σκόνη”, μας λέει η κα Παναγιωτοπούλου, που ζητάει να μείνει ο δρόμος ως έχει.

Από το www.xtypos.gr