ΤΟΥ ΗΣΑΠ ΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ...

Μάλλον πρόχειρη και σίγουρα κατώτερη των προσδοκιών των Δημοτικών Συμβούλων του Ηρακλείου μπορεί να χαρακτηριστεί η ενημέρωση που έκανε η διοίκηση του ΗΣΑΠ προς το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης για τα δύο μεγάλα έργα που σχεδιάζει να εκτελέσει στην πόλη: το σταθμό στο Ψαλίδι και το υπόγειο πάρκινγκ στην κεντρική πλατεία.

Η ενημέρωση έγινε στο ξεκίνημα της τελευταίας, πριν τις θερινές διακοπές, συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΗΣΑΠ, κ. Χαράλαμπο Αραπατσάκος, τον Διευθυντή Έργων, κ. Νικόλαο Αλεξαντωνάκη και την αρχιμηχανικό, κα Ιουλία Καμπάνη. Πρέπει να αναφέρουμε εξάλλου ότι στην ημερήσια διάταξη του Δημοτικού Συμβουλίου υπήρχε και θέμα για παροχή γνωμοδότησης από το Σώμα επί της προμελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το σταθμό στο Ψαλίδι.

Πριν ξεκινήσει η ενημέρωση ο Δήμαρχος, κ. Σταύρος Γεωργόπουλος ευχαρίστησε τη διοίκηση του ΗΣΑΠ για την θετική ανταπόκριση της στα αιτήματα της Δημοτικής Αρχής. Το λόγο πήρε έπειτα ο κ. Αραπατσάκος, ο οποίος είπε, αρχικά, πως το γραφείο του είναι ανοιχτό για όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους. Για το σταθμό στο Ψαλίδι θύμισε πως είχε λειτουργήσει επιτυχημένα πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας όταν είχε κλείσει λόγω έργων ο σταθμός του Ηρακλείου. Ο Διευθύνων Σύμβουλος διαβεβαίωε πως οι διαδικασίες και για τα δύο έργα δεν θα καθυστερήσουν καθώς για το μεν Ψαλίδι έχει ήδη εγκριθεί από το Δ.Σ. του ΗΣΑΠ η προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ενώ έχει εκπονηθεί και κυκλοφοριακή μελέτη, ενώ για το πάρκινγκ ο φάκελος του έργου είναι στη Γενική Γραμματεία των ΣΔΙΤ. Εδώ πρόσθεσε πως αν το έργο δεν ενταχθεί τελικά στα ΣΔΙΤ εξετάζεται το ενδεχόμενο χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ.

Η κα Καμπάνη έδωσε τεχνικές λεπτομέρεις για τα δύο έργα. Ο σταθμός στο Ψαλίδι θα κατασκευαστεί στο πρότυπο των περισσότερων σταθμών του δικτύου. Θα έχει δύο αποβάθρες 119 μέτρων η καθεμία με βοηθητικούς χώρους 80 τ.μ., ενώ θα κατασκευαστεί πεζογέφυρα που συνδέει τις δύο πλευρές. Επίσης, θα υπάρχουν ασανσέρ και κυλιόμενες σκάλες.

Το πάρκινγκ στην κεντρική πλατεία, όπως ανέφερε η κα Καμπάνη θα έχει τρία υπόγεια επίπεδα με 330 θέσεις στάθμευσης που θα διαθέτουν ασανσέρ (το ασανσέρ του δεύτερου ορόφου θα συνδεθεί με το σταθμό του ΗΣΑΠ). Η είσοδος του σταθμού θα είναι από την οδό Πρασίνου Λόφου και η έξοδος στην οδό Κηφισίας. Η κα Καμπάνη υπογράμμισε πως προβλέπεται να γίνει αποκατάσταση, επιγείως, της οδού Μελίνας Μερκούρη και σύνδεση της με την οδό Κηφισιάς. Επιπρόσθετα, προβλέπεται η φύτευση της πλατείας ενώ ο χώρος της πλατείας που θα χρησιμοποιηθεί θα φτάσει τα 3 στρέμματα.

“Περιμέναμε κάτι καλύτερο”
Πάντως, η ενημέρωση των εκπροσώπων του ΗΣΑΠ ήταν σε προφορικό επίπεδο και δεν επεισήλθε σε λεπτομέρειες ενώ δεν δόθηκαν γραπτώς στοιχεία ή σχέδια των έργων, κάτι που επισημάνθηκε από αρκετούς Συμβούλους της αντιπολίτευσης. Ο πρώην Δήμαρχος, κ. Γιώργος Μαστοράκος αλλά και ο επικεφαλής της παράταξης “Ηράκλειο-Ανθρώπινη Πόλη”, κ. Νίκος Μπάμπαλος τόνισαν πως δεν μπορεί να γίνει ουσιαστική συζήτηση για το θέμα του πάρκινγκ καθώς το Σώμα δεν είχε τίποτα στη διάθεση του.
“Περιμέναμε κάτι καλύτερο, μια πληρέστερη ενημέρωση. Έχουμε μια αρχική ιδέα αλλά θα έπρεπε να είχαμε μια πιο αναλυτική παρουσίαση” είπε ο επικεφαλής της παράταξης “Ηράκλειο-Η Επόμενη Μέρα” κ. Γιώργος Βλαντής.

Ο κ. Κυριάκος Κουτρούλης στάθηκε στην προεκλογική δέσμευση του Δημάρχου για την υπογειοποίηση του δρόμου (Μελ. Μερκούρη). “Αυτό που ετοιμάζετε δεν καλύπτει και δεν ικανοποιεί τους Ηρακλειώτες...η πόλη επιθυμεί να έχει μια ενιαία πλατεία που να μην διακόπτεται και η κυκλοφορία να είναι υπόγεια” είπε ο κ. Κουτρούλης που ρώτησε αν η Δημοτική Αρχή έχει θέσει το θέμα της υπογειοποίησης και αν εξετάζεται αυτό το ενδεχόμενο από τη διοίκηση του ΗΣΑΠ. Τέλος ο κ. Κουτρούλης ζήτησε ό,τι εγκρίνεται από το Δ.Σ. του ΗΣΑΠ να αποστέλλεται στο Δημοτικό Συμβούλιο και κατέληξε προειδοποιώντας ότι για να συναινέσει το Σώμα με το υπόγειο πάρκινγκ πρέπει να υπάρξουν ανταποδοτικά οφέλη (υπογειοποίηση δρόμου, ενιαία πλατεία).

Σχετικά με την παροχή γνωμοδότησης για την προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στο νέο σταθμό ο κ. Μαστοράκος ζήτησε να αναβληθεί το θέμα και να δοθεί μια συνοπτική περίληψη στους Δημοτικούς Συμβούλους καθώς ο σχετικός φάκελος ήταν ογκωδέστατος και ήρθε καθυστερημένα στο Δήμο. “Από μια παρουσίαση δεν μπορούμε να έχουμε σαφή άποψη” είπε ο πρώην Δήμαρχος.

Σύμφωνος με το αίτημα παρουσιάστηκε και ο Δήμαρχος που ζήτησε και αυτός να δοθούν οι περιλήψεις από τον ΗΣΑΠ και μετά να γίνει η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο ώστε το Σώμα να μπορέσει να δώσει τις παρατηρήσεις του. Πάντως, φάνηκε ότι κάποιοι Σύμβουλοι είχαν διαβάσει το φάκελο και δεν δίστασαν να εκφράσουν τις επιφυλάξεις τους όπως ο κ. Μαστοράκος κ. Βλαντής και ο κ. Κουτρούλης με τον τελευταίο να ζητάει να τεθεί υπόψη του Σώματος και η κυκλοφοριακή μελέτη.

Τελικά το θέμα αναβλήθηκε και αναμένεται να έρθει ξανά σύντομα προς συζήτηση αφού βεβαίως έχουν ενημερωθεί οι Δημοτικοί Σύμβουλοι

Τρία βασικά στοιχεία θέτει η διοίκηση για το πάρκινγκ
Ο Δήμαρχος, κ. Σταύρος Γεωργόπουλος, είπε πως ο ΗΣΑΠ δεν ικανοποιεί προεκλογικές δεσμεύσεις ενώ υπογράμμισε πως η διοίκηση έχει καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την πραγματοποίηση του έργου (υπογειοποίηση) προς τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Μεταφορών. Τελικά, όμως, η Δημοτική Αρχή έχει δεχτεί τη λύση της μερικής υπογειοποίησης καθώς υπάρχουν προβλήματα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους. Σε αυτό το σημείο ο Δήμαρχος δεν έκρυψε προς το Διευθύνοντα Σύμβουλο και την ενόχλησή του, γιατί, όπως υποστήριξε, ακούστηκε ότι ο δρόμος θα είναι επίγειος, ενώ έχει δοθεί διαβεβαίωση για μερική υπογειοποίηση. Σχετικά με το σταθμό στο Ψαλίδι ο Δήμαρχος σημείωσε πως είναι ένα έργο που διεκδίκησε η Δημοτική Αρχή αν και δεν ήταν μέσα στο προεκλογικό της πρόγραμμα.

Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, κ. Γιώργος Παπαδημητρίου τόνισε πως στις επαφές που έχουν γίνει μεταξύ Δήμου και ΗΣΑΠ για το υπόγειο πάρκινγκ έχουν υπογραμμιστεί 3 στοιχεία: η αποκατάσταση της διαμπερούς κυκλοφορίας, η μικρότερη δυνατή επιβάρυνση των δημοτών από τα κυκλοφοριακά φορτία και η πλήρης αποκατάσταση του πρασίνου της πλατείας. “Έχουμε επισημάνει αυτά τα στοιχεία έτσι ώστε η τελική μελέτη να είναι προς το συμφέρον της πόλης” είπε ο κ,. Παπαδημητρίου.

“Το έργο μας δεν βασίζεται σε πολιτικές εξαγγελίες”
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΗΣΑΠ τόνισε κατηγορηματικά πως η διοίκηση δεν γνωρίζει προεκλογικές εξαγγελίες και πως ο ΗΣΑΠ δεν αποτελεί πολιτικό γραφείο. Επανέλαβε πως ο ίδιος και οι συνεργάτες του είναι διαθέσιμοι για παρατηρήσεις και συμβουλές και δεσμεύτηκε να στείλει τους πλήρεις φακέλους των μελετών στο Δήμο ούτως ώστε να ενημερωθούν οι Σύμβουλοι. “Ήρθαμε για μια πρώτη γνωριμία. Όλα τα στοιχεία θα είναι στη διάθεση σας. Δεν κάνουμε πολιτικές εξαγγελίες και το έργο μας δεν βασίζεται σε αυτές. Το έργο μας απορρέεται από τις ανάγκες σας. Είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε. Δεν κάνουμε προεκλογικό αγώνα” είπε μεταξύ άλλων ο κ. Αραπατσάκος ο οποίος δεν απέκλεισε τη λύση της υπογειοποίησης.

Η πλατεία αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του ΗΣΑΠ
Ο Δημοτικός Σύμβουλος της “Δημοκρατικής Συνεργασίας”, κ. Στάθης Παπουτσής ρώτησε πως γίνονται μελέτες σε έναν χώρο, του οποίου το ιδιοκτησιακό καθεστώς δεν έχει ξεκαθαρίσει. Αρχικά οι εκπρόσωποι του ΗΣΑΠ φάνηκαν απρόθυμοι να απαντήσουν ξεκάθαρα αλλά ο κ. Παπουστής επέμενε αναγκάζοντας τον κ. Αραπατσάκο να παραδεχτεί πως ο ΗΣΑΠ έχει περιουσία στο χώρο. Προς το τέλος της συζήτησης η κα Καμπάνη μπορεί η πλατεία να είναι επί πολλά χρόνια στη χρήση του Δήμου αλλά ανήκει στον ΗΣΑΠ και μάλιστα έχει δηλωθεί στο Κτηματολόγιο ως περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας.

Κάλεσμα σε αντίσταση από την παράταξη “Ηράκλειο-Ανθρώπινη Πόλη”
Η παράταξη “Ηράκλειο-Ανθρώπινη Πόλη” εξέδωσε ανακοίνωση λίγες ημέρες μετά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με την οποία απευθύνει κάλεσμα στους πολίτες να αντισταθούν απέναντι στα σχέδια του κ. Γεωργόπουλου και του ΗΣΑΠ. Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:

“Κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 28ης Ιουλίου 2009, μετά από αίτημα της αντιπολίτευσης προσήλθαν ο διευθύνων σύμβουλος του ΗΣΑΠ και μηχανικοί, προκειμένου να ενημερώσουν το Δημοτικό Συμβούλιο για την κατασκευή, από ιδιώτες, υπόγειου χώρου στάθμευσης (PARKING) στην κεντρική πλατεία της πόλης μας και την επαναφορά της διαμπερούς κυκλοφορίας της οδού Μελίνας Μερκούρη μέσω της υπόγειας διάβασης της οδού Κηφισίας, προς την οδό Μαρίνου Αντύπα.

Οι εκπρόσωποι της εταιρείας ΗΣΑΠ ΑΕ επιβεβαίωσαν τις ανησυχίες μας για τις πληροφορίες που είχαμε, ότι προγραμματίζονται από τον Η.Σ.Α.Π., μετά από αίτημα του κου Γεωργόπουλου, «έργα», χωρίς σχεδιασμό, χωρίς μελέτες για τις σοβαρότατες επιπτώσεις που θα προκύψουν σε βάρος των κατοίκων και της Πόλης, απλά και μόνο για να εξυπηρετήσουν τη Δημοτική Αρχή. Δεν προσκόμισαν μία μελέτη, έστω ένα σχέδιο, το μόνο που είπαν, ότι θα γίνει PARKING 330 θέσεων και ότι απαιτούνται 3.000 μ2 χώροι μπετόν.

Θέλουμε να ενημερώσουμε τους πολίτες, ότι οι πρωτοβουλίες του ΗΣΑΠ σε συνεργασία με την δημοτική αρχή, λαμβάνονται ερήμην του και μας βρίσκουν δε κατηγορηματικά αντίθετους.

Επειδή το κέντρο της πόλης μας είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένο και υποβαθμισμένο, η ίδια η Πόλη έχει φτάσει στα όρια της ελάχιστης αξιοπρεπούς λειτουργίας της δηλώνουμε κατηγορηματικά αντίθετοι με την κατασκευή του έργου αυτού, που θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την ήδη κακή εικόνα της πόλης και θα καταστρέψει, ό,τι έχει απομείνει. Οι συνέπειες θα είναι εγκληματικές.

Θα παλέψουμε με όλες τις δυνάμεις μας, για να μη υλοποιηθούν τα σχέδια των ιδιωτών για οικονομική εκμετάλλευση του κέντρου του Ηρακλείου.

Καλούμε τον κο Γεωργόπουλο να συγκαλέσει άμεσα και σε κοινή σύσκεψη το Δημοτικό Συμβούλιο με τους φορείς της πόλης, τους επαγγελματίες και τους κατοίκους για να γίνει επιτέλους μια ουσιαστική συζήτηση τόσο για τα προβλήματα του κέντρου της Πόλης, όσο και για την κατάθεση προτάσεων για τη επίλυση των.

Καλούμε όλες τις Δημοτικές Παρατάξεις του Ηρακλείου, συλλόγους, ομάδες πολιτών, φορείς κυρίως τους ίδιους τους πολίτες να αντισταθούμε, όλοι μαζί, για την ανατροπή των σχεδίων του Η.Σ.Α.Π. και του κου Γεωργόπουλου. Φτάνει πια η υποβάθμιση της ποιότητας της ζωής μας!”

Από το www.xtypos.gr