ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΣΤΟ ΣΙΡΙΑΛ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

Στο Πανεπιστήμιο Πατρών ανέθεσε τελικά την εκπόνηση ερευνητικού έργου με σκοπό τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών του Δήμου Ηρακλείου Αττικής το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης.
Όπως ήταν γνωστό, μέχρι πρότινος το έργο αυτό είχε ανατεθεί στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο το οποίο είχε κάνει τις σχετικές κυκλοφοριακές μετρήσεις και είχε ολοκληρώσει την πρώτη φάση, τα αποτελέσματα της οποίας  είχαν παρουσιαστεί σε ημερίδα που διοργάνωσε ο Δήμος.

Ωστόσο, φαίνεται πως η Δημοτική Αρχή δεν έμεινε ικανοποιημένη από την ανταπόκριση των υπεύθυνων του εκπαιδευτικού ιδρύματος και διέκοψε τη συνεργασία της αναθέτοντας το έργο στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, το οποίο έχει ήδη κάνει μια προεργασία. Ο Δήμαρχος, κ. Σταύρος Γεωργόπουλος, ανάφερε στο Δημοτικό Συμβούλιο πως θα εξεταστεί από τους ερευνητές του πανεπιστημίου και η πρόταση συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης. Ευθύνες στη Δημοτική Αρχή για την καθυστέρηση που παρατηρείται επέρριψε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Ηράκλειο-Ανθρώπινη Πόλη”, κ. Νίκος Μπάμπαλος, που μίλησε για “ανακολουθία” και “λάθος επιλογή” από την πλευρά της Διοίκησης. Ο κ. Μπάμπαλος θύμισε πως υπάρχει και μια άλλη κυκλοφοριακή μελέτη από το 2002, η οποία ποτέ δεν ελήφθη σοβαρά υπόψη και μάλιστα έκανε λόγο για παράλειψη και της προηγούμενης, αλλά και της νυν Διοίκησης (σ.σ. αναγνωρίζοντας και τις δικές του ευθύνες). Η ανάθεση του έργου στο Πανεπιστήμιο Πατρών και η έγκριση πίστωσης ποσού 50.000 ευρώ για αμοιβή εκπόνησης της μελέτης εγκρίθηκαν από την πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου παρόντων των κ.κ. Μπάμπαλου, Τσεκούρα, Ζούρου, Βλαντή και Λυκούρα.


Εντολή για “στεγανοποίηση” του Ηρακλείου
Το θέμα της κυκλοφοριακής μελέτης θίχτηκε και στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου από το Δημοτικό Σύμβουλο της Αντιπολίτευσης, κ. Κυριάκο Κουτρούλη. Ο Σύμβουλος είπε πως υπάρχουν αρκετοί δρόμοι στην πόλη που έχουν γίνει αδιάβατοι λόγω κυκλοφοριακών φορτίων και ανέφερε ως παραδείγματα την οδό Μαρίνου Αντύπα και τις οδούς Μικροπούλου, Παπαϊωάννου και Αγίου Νεκταρίου. “Δεν εμπιστεύομαι αυτές τις μελέτες και δεν έχω καταλάβει τι θα γίνει. Δεν υπάρχει σταθερή πολιτική απόφαση”, είπε ο κ. Κουτρούλης. Απαντώντας, ο Δήμαρχος τόνισε πως έχει δώσει εντολή στους μελετητές να “στεγανοποιηθεί” το Ηράκλειο, ενώ δεν παρέλειψε να ρίξει και ένα καρφί στο γειτονικό Δήμο της Νέας Ιωνίας. “Θα δυσαρεστηθεί η Νέα Ιωνία, αλλά μας είχε δυσαρεστήσει εκείνη προηγουμένως”, είπε, αναφερόμενος στην απόφαση του όμορου Δήμου να μονοδρομήσει την Κασταμονής πριν εφαρμοστούν και άλλες ρυθμίσεις σε Παναγούλη-Ιφιγενείας. Τέλος, ο Δήμαρχος είπε πως ο υπεύθυνος καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών θα έρθει στο Δημοτικό Συμβούλιο τον Ιανουάριο και θα ενημερώσει το Σώμα για τη μελέτη. 

ΤΟΠΙΚΙΣΤΙΚΕΣ ΛΟΓΙΚΕΣ
Αυτό που οφείλουμε να επισημάνουμε, από την πλευρά μας είναι ότι, ενώ στο πλαίσιο της διαδημοτικής συνεργασίας των πέντε δήμων της περιοχής μας (στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και το Ηράκλειο) υπάρχει πρόβλεψη για εκπόνηση κοινής κυκλοφοριακής μελέτης, ο Δήμος Ηρακλείου προχωράει σε δική του μελέτη, με ξεκάθαρο στόχο να μετατραπεί  η πόλη σε “φρούριο” (μια ελεύθερη μετάφραση της “στεγανοποίησης”), μια λογική που παραπέμπει σε στενές-τοπικιστικές λογικές (“διώχνω την κίνηση από εμένα και ας πάει όπου θέλει”), οι οποίες όχι μόνο δεν έχουν λύσει προβλήματα, αλλά έχουν δημιουργήσει και άλλα. Μάλλον δεν έχουν καταλάβει ότι η “στεγανοποίηση” πρέπει να γίνει σε ολόκληρο το σπίτι και όχι μόνο σε ένα “δωμάτιο” (Ηράκλειο).   Και δεν είναι η πρώτη φορά βέβαια που αυτού του είδους οι λογικές παρατηρούνται όχι μόνο στο Δήμο Ηρακλείου, αλλά και σε άλλους Δήμους της Αττικής. Μόλις πριν μερικούς μήνες είχαμε αναφερθεί στην περίπτωση του Ψαλιδίου (Μαρούσι-Πεύκη-Ηράκλειο) με το παγκόσμιο ρεκόρ των δέκα δρόμων στην ίδια κατεύθυνση.

Από το www.xtypos.gr

Σχόλιο δικό μας…
Μάλλον καρφώθηκε ο υπεύθυνος για την αντισυνταγματική μετατροπή δημόσιου δρόμου σε ιδιωτικό, καθώς και για την παγκόσμια πρωτοτυπία να μην υπάρχει άμεση πρόσβαση στον σταθμό του ΗΣΑΠ.




Αναφέρομαι στον Κ. Κουτρούλη που έσπευσε να αναφερθεί στην Μ. Αντύπα, ότι δήθεν συγκεντρώνει μεγάλο όγκο οχημάτων, βέβαια και πάλι καμία κουβέντα και από τον Κο Κουτρούλη για την πολυτεχνείου!

Η γνώμη είναι ότι, είναι χρήσιμες αφενός οι μελέτες επί χάρτου όμως, αφετέρου αν δεν γνωρίζει αυτός που κάνει την μελέτη τις ανάγκες που εξυπηρετούν καθημερινά οι δρόμοι της πόλης, τότε μάλλον άτοπη θα βγει η μελέτη και το αποτέλεσμα θα είναι δυσάρεστο για την καθημερινότητα των δημοτών.

Οι δημοτικοί μας σύμβουλοι μένουν στο Ηράκλειο, κυκλοφορούν στην πόλη, γνωρίζουν θέλω να πιστεύω τις ανάγκες για αλλαγές στο κυκλοφοριακό, μπορούν να προτείνουν και να καταλήξουν σε ρυθμίσεις που θα έχουν πρακτική βάση και δεν θα προέρχονται από θεωρητικό σχεδιασμό πάνω σε χάρτες…

Ας κάνουν και κάτι χρήσιμο οι δημοτικοί μας σύμβουλοι επιτέλους.