ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ Η ΑΝΑΒΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ

Τελικά όπως προκύπτει από τις τελευταίες ειδήσεις, ο Καλλικράτης δεν πρόκειται να εφαρμοστεί μέχρι τις ερχόμενες δημοτικές εκλογές.

Είχαμε δηλώσει την αντίθεση μας στο σχέδιο σε προηγούμενη ανάρτηση.
Επειδή οι παρατάξεις του δήμου μας, δεν παίρνουν θέση με σαφήνεια για τον Καλλικράτη, θα το κάνουμε εμείς.

Την απίστευτη «συρρίκνωση» που ήθελε το σχέδιο διευρύνοντας τις διοικητικές περιφέρειες, σε ένα σχέδιο επί χάρτου, την έχουμε χαρακτηρίσει εδώ και καιρό σαν στραγκαλισμό της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Καταρχήν μιλάμε για έναν μη ρεαλιστικό σχέδιο, καθώς δεν υπολογίζονταν ο πραγματικός αριθμός των κατοίκων ανά δήμο, παρά μόνο ο πλασματικός αριθμός των εγγεγραμμένων στους εκλογικούς καταλόγους, γνωρίζοντας από το Ηράκλειο, ο αριθμός των εγγεγραμμένων είναι το 1/3 του πραγματικού πληθυσμού της πόλης μας. Άρα οι ανάγκες δεν αφορούν τους 35.000 εγγεγραμμένους δημότες αλλά τους 120.000 που κατοικούν και χρειάζονται καθημερινά τις υπηρεσίες του δήμου.

Όπως έχει αποδειχθεί όλα τα προηγούμενα χρόνια και είναι κάτι που δεν έχει αλλάξει μέχρι σήμερα, ο δήμος ως διοικητική περιφέρεια με τα σημερινά δεδομένα, δεν καταφέρνει να είναι επαρκής στις ανάγκες που απαιτούν καθημερινά οι δημότες. Κάθε τόσο αναφέρονται παράπονα για συγκεκριμένες συνοικίες ξεχασμένες, που δεν πληρούνται τα δέοντα στην καθαριότητα, που τα πεζοδρόμια βάζουν τρικλοποδιές, που οι δρόμοι είναι τίγκα στις λακκούβες…

Δε συζητάω για θέματα πολύ σοβαρότατα όπως το κυκλοφοριακό, σήμανση των δρόμων κ.α.
Προφανώς για κάποιες περιπτώσεις ο Καλλικράτης να ήταν χρήσιμο και λειτουργικό να εφαρμοστεί ιδίως στην περιφέρεια, οπού οι δήμοι απαριθμούν μικρό αριθμό μονίμων κατοίκων, που η διοικητική περιφέρεια και οι καθημερινές ανάγκες των πολιτών μπορούν να καλυφθούν εξ αρχής.

Ένας δήμος με τα διοικητικά όρια του Ηρακλείου με πληθυσμό πάνω από 60.000 σε καμία περίπτωση δεν θα ωφελούνταν από την όποια συνένωση θα προβλέπονταν από τον Καλλικράτη.
Σε ότι αφορά τον θεσμό της τοπικής αυτοδιοίκησης μια τέτοια προοπτική στραγγαλίζει την όποια δημοκρατική και σε τοπικό επίπεδο πολιτική δραστηριότητα, με αποτέλεσμα οι δήμαρχοι να εκλέγονται σύμφωνα με αυστηρά κομματικά κριτήρια.

Πρωτοβουλίες πολιτών χωρίς κομματική ταυτότητα ή που δεν θα στηρίζονται από τα 2 μεγάλα κόμματα κυρίως, δεν θα έχουν καμία τύχη ούτε καν να εκλέξουν σύμβουλο, καθώς θα είναι πολύ δύσκολο να ενημερώσουν και να κάνουν γνωστές τις θέσεις τους, να τους μάθουν έστω οι πολίτες.
Από την άλλη ο επικεφαλής των ψηφοδελτίων των δύο μεγάλων κομμάτων, δε θα είναι απαραίτητο να γνωρίζει τις ανάγκες της διοικητικής περιφέρειας που πολιτεύεται (π.χ. Ηράκλειο – Μεταμόρφωση – Λυκόβρυση, ή Ηράκλειο – Πεύκη) θα έχει φροντίσει το κόμμα του να ενεργοποιήσει τους μηχανισμούς ώστε να μαζέψει όσο το δυνατό περισσότερα κουκιά γίνεται προκειμένου να εκλεγεί.

Αντιστοίχως και με τους δημοτικούς συμβούλους, οι οποίοι θα είναι πολλοί περισσότεροι από πριν εκείνοι που θα διεκδικήσουν θέση στο δημοτικό συμβούλιο, οι οποίοι είναι πολύ πιθανό να ορίζονται από τα γραφεία των κομμάτων.

Η σχέση πρόσωπο με πρόσωπο δημότη με τον δήμαρχο ή με τους δημοτικούς συμβούλους, θα αλλάξει, ο έλεγχος της διαχείρισης της διοίκησης και των οικονομικών θα είναι λαβύρινθος στον οποίο δύσκολα κάποιος να μπορεί να βγάλει άκρη, οι καθημερινές ανάγκες των δημοτών θα βρίσκονται στην διακριτική ευχέρεια των αιρετών που ο καθένας θα θέλει να διευκολύνει και να φροντίσει την περιοχή από την οποία έχει την μεγαλύτερη δεξαμενή ψήφων…

Το να ενωθεί η Νέα με την Παλαιά Πεντέλη ίσως να είναι πολύ πιο χρήσιμο για τους δημότες των δύο δήμων που αυτή την στιγμή και οι δύο δήμοι μαζί έχουν 9016 εγγεγραμμένους δημότες!!, πιθανών να υπάρχουν τα περιθώρια της συνένωσης χωρίς κάτι τέτοιο να δημιουργήσει διοικητικά και λειτουργικά προβλήματα στην καθημερινότητα των δημοτών.

Φανταστείτε, με την άναρχη δόμηση που έχει καταστρέψει κυριολεκτικά πολλά από τα προάστια της αττικής, με τον όγκο των πολιτών που φιλοξενούνται, να υπάρχουν ακόμα χειρότερες δημοτικές υπηρεσίες από αυτές που έχουμε σήμερα.

Ένας Δήμαρχος και καμιά 20αρια δημοτικοί σύμβουλοι να είναι διαθέσιμοι για ανταποκριθούν στους δημότες του Ηρακλείου της Μεταμόρφωσης και της Λυκόβρυσης μαζί. (Οι 3 δήμοι αναφέρονται ενδεικτικά, μια και ήταν ένα από τα σενάρια που αφορούσε το Ηράκλειο)
Σε ότι αφορά την διοικητικές μεταρρυθμίσεις που προβλέπονται με την εφαρμογή του Καλλικράτη, το μόνο που έχω να σημειώσω και το οποίο αποτελεί γεγονός, είναι, η αδυναμία καθορισμού αρμοδιοτήτων της νομαρχίας και των δήμων, και μάλιστα με αρκετά χρόνια συγκεκριμένης λειτουργίας τους συστήματος.

Οι κεντρικές κυβερνήσεις έχουν κάνει τεράστια ζημιά με τις ευλογίες των δημάρχων τους… σε δήμους όπως στο Ηράκλειο, και καλό είναι να εφαρμόσουν τον Καλλικράτη εκεί που χρειάζεται και όχι να τον χρησιμοποιήσουν σαν ασπίδα για τους «αντάρτες» υποψήφιους δημάρχους.

Ξεκάθαρα, η άποψη μας είναι αρνητική για τον Καλλικράτη σαν μέτρο που αφορά τους ΟΤΑ της Αττικής, για την περιφέρεια ο Καλλικράτης μπορεί να φανεί χρήσιμος και πραγματικά λειτουργικός για τις ανάγκες των πολιτών, για την Αττική με εξαιρέσεις όπως το παράδειγμα της Πεντέλης, του Ψυχικού και κάποιων άλλων ελαχίστων περιπτώσεων, ο Καλλικράτης δε θα μπορεί να είναι λειτουργικός εκτός από τα 2 μεγάλα κόμματα που θα μπορούν να επιλέγουν τα πρόσωπα της αρεσκείας τους για δημάρχους.