ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ

Οι κυκλοφοριακές προτάσεις της ερευνητικής ομάδας του Πανεπιστημίου Πάτρας για την περιοχή του Δήμου Ηρακλείου που βρίσκεται κάτω από τις γραμμές του ΗΣΑΠ παρουσιάστηκαν σε κατοίκους της περιοχής κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που έγινε στο Δημαρχείο της πόλης την Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου.

Αυτή ήταν η τρίτη συνάντηση της ερευνητικής ομάδας με κατοίκους του Ηρακλείου από την αρχή του έτους όταν και ξεκίνησε από το Δήμο η διαδικασία της διαβούλευσης με τους κατοίκους για την πρώτη φάση της κυκλοφοριακής μελέτης που υλοποιεί το Πανεπιστήμιο. Η πρώτη φάση αφορά την περιοχή του ιστορικού κέντρου της πόλης καθώς και τις περιοχές κάτω από τις γραμμές, δηλαδή την Αγία Τριάδα και το Κάτω Ψαλίδι.

Στην εκδήλωση έδωσαν το παρών ο Δήμαρχος της πόλης, κ. Σταύρος Γεωργόπουλος, ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Ηράκλειο-Ανθρώπινη Πόλη”, κ. Νίκος Μπάμπαλος, ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Δημοκρατική Ενότητα”, κ. Βασίλης Λυκούρας, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, κ. Γιώργος Παπαδημητρίου, και Δημοτικοί Σύμβουλοι συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης και κάτοικοι της υπό εξέταση περιοχής.

Ο Δήμαρχος ανοίγοντας την εκδήλωση μίλησε και πάλι για τον (αμφιλεγόμενο) στόχο της “στεγανοποίησης” του Ηρακλείου, δηλαδή της αποκοπής της διαμπερούς κυκλοφορίας που έρχεται από όμορες περιοχές μέσα από το Ηράκλειο. Ο κ. Γεωργόπουλος φάνηκε πρόθυμος να προχωρήσει στην υλοποίηση της μελέτης  ανεξαρτήτως πολιτικού κόστους και κάλεσε τους κατοίκους να καταθέσουν προτάσεις και παρατηρήσεις επί των προτάσεων των μελετητών προκειμένου να δοθούν οι καλύτερες δυνατές λύσεις.

Οι προτεινόμενες παρεμβάσειςΟ επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, κ. Ευάγγελος Ματσούκης παρουσίασε στους κατοίκους τα προβλήματα που παρατηρούνται στην περιοχή κάτω από τις γραμμές του τρένου, καθώς και τις βασικές προτάσεις της ομάδας.

Η σημαντικότερη προτεινόμενη παρέμβαση στην περιοχή αφορά την αντιδρόμηση των οδών Ωραιοπούλου (να γίνει άνοδος προς το σταθμό ΗΣΑΠ και τη γέφυρα Ρούμελης) και Σ. Καραγιώργη (κάθοδος προς Κασταμονής). Επίσης, προτείνεται η αντιδρόμηση των οδών Μικροπούλου και Παπαιωάννου έπειτα και από αιτήματα κατοίκων καθώς συγκεντρώνουν υπερτοπική και βαριά κυκλοφορία. Βέβαια για την Παπαιωάννου διευκρινίστηκε πως επειδή είναι διαδημοτική οδός θα χρειαστεί τη συναίνεση του Δήμου Νέας Ιωνίας.

Ένα άλλο σημείο που προτείνεται παρέμβαση είναι στο τμήμα της οδού Κασταμονής από την Ανδριανού έως την Ωραιοπούλου. Εδώ στόχος τωβ μελετητών είναι να υπάρξει μια ασφαλής είσοδος των οχημάτων που έρχονται από τη γέφυρα της Παναγούλη στο Ηράκλειο. Αυτή η κίνηση σήμερα γίνεται παρανόμως στη νησίδα που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Κασταμονής και Αδριανού. Για αυτό οι προτάσεις της ομάδας εδώ είτε να γίνει διπλής κατεύθυνσης το κομμάτι του οδικού άξονα Κασταμονής-Παναγούλη μεταξύ Αδριανού και Ωραιοπούλου ούτως ώστε τα αυτοκίνητα να βρίσκουν μια διέξοδο προς το Ηράκλειο από την Ωραιοπούλου (σε συνδυασμό με την αντιδρόμηση της) είτε να τοποθετηθούν φανάρια στη διασταύρωση της Κασταμονής με την Αδριανού. Και εδώ βέβαια χρειάζεται η σύμφωνη γνώμη του Δήμου Νέας Ιωνίας όπως και των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών για να προχωρήσουν αυτές οι προτάσεις.

Μια άλλη παρέμβαση αφορά τη διασταύρωση των οδών Ερμού, Ομήρου  και της γέφυρας Ρούμελης όπου σήμερα συναντιούνται οχήματα από τρεις διαφορετικές κατευθύνσεις. Εδώ η πρόταση είναι να αντιδρομήθεί η οδός Ομήρου (προς την Ερμού) και τα οχήματα που έρχονται από τη γέφυρα να εισέρχονται στην περιοχή στρίβοντας δεξιά μέσω των οδών Ερμού και Ζέρβα (να κάνουν έναν κύκλο δηλαδή ). 

Παρατηρήσεις αλλά και... παράποναΗ διάθεση των περισσότερων κατοίκων της περιοχής ήταν θετική προς τις ρυθμίσεις οι οποίες χαρακτηρίστηκαν σε γενικές γραμμές λειτουργικές. Δεν έλλειψαν ωστόσο κάποιες παρατηρήσεις, επισημάνσεις και προτάσεις τόσο από τους κατοίκους όσο και από τους Δημοτικούς Συμβούλους.  Κάποιοι έθεσαν και γενικότερα ζητήματα υποβάθμισης της περιοχής λόγω της δυσκολίας εξεύρεσης θέσεων στάθμευσης και των κυκλοφοριακών φορτίων.

Στην εκδήλωση έδωσαν το παρών και αρκετοί κάτοικοι της οδού Ελ. Βενιζέλου οι οποίοι παραπονέθηκαν πως δεν ενημερώθηκαν για τη διαβούλευση που έγινε σχετικά με την περιοχή τους. Μάλιστα σε κάποιο σημείο δημιουργήθηκε και ένταση μεταξύ του Δημάρχου, κατοίκων αλλά και της Δημοτικής Συμβούλου, κας Μαίρης Ιγγλέση η οποία διαμαρτυρήθηκε πως η Δημοτική Αρχή δεν δίνει σε όλους ίσα δικαιώματα και ευκαιρίες για επαρκή ενημέρωση. Μια άλλη ένσταση που κατέθεσε η Δημοτική Σύμβουλος, κα Μαριάννα Ζούρου, αφορούσε το γεγονός πως η μελέτη γίνεται τμηματικά και όχι συνολικά για ολόκληρη την πόλη.

Πάντως, πρόθεση της Δημοτικής Αρχής είναι να φέρει γρήγορα τις προτεινόμενες ρυθμίσεις για τις περιοχές του κέντρου, της Αγίας Τριάδος και του Κάτω Ψαλιδίου στο Δημοτικό Συμβούλιο προς ψήφιση.

“Χρειάζεται να συμφωνήσει και ο Δήμος Ηρακλείου για την οδό Βύρωνος”Ένα άλλο θέμα που έχει προκύψει το τελευταίο διάστημα αφορά στην πρόθεση των Δήμων Αμαρουσίου και Πεύκης να παρέμβουν κυκλοφοριακά στη διαδημοτική οδό Βύρωνος. Το θέμα έθεσε ο κ. Νίκος Μπάμπαλος στο Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης ζητώντας ενημέρωση από τη διοίκηση.

Από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής τόσο ο Δήμαρχος όσο και ο Αντιδήμαρχος, κ. Παπαδημητρίου τόνισαν πως στο θέμα εμπλέκεται και ο Δήμος Ηρακλείου χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του οποίου δεν μπορεί να προχωρήσει καμία ρύθμιση. Ο κ. Παπαδημητρίου είπε πως οι Δήμοι Αμαρουσίου και Πεύκης έχουν καταθέσει την πρόταση τους προς το Δήμο Ηρακλείου ο οποίος ακόμα δεν έχει απαντήσει και μελετάει το θέμα. “Δεν πρόκειται να επιτρέψουμε να αδειάσουν οι δύο Δήμοι την κίνηση τους προς εμάς” τόνισε ο κ. Παπαδημητρίου. 


ΠαραλειπόμεναΣωστή πρωτοβουλία η μέθοδος της διαβούλευσης αλλά η γνώμη μας είναι πως γίνεται βιαστικά και χωρίς να έχει προηγηθεί επαρκή ενημέρωση των κατοίκων. Όπως είχε συμβεί και την πρώτη φορά, οι κάτοικοι από την Αγία Τριάδα και το Ψαλίδι που βρέθηκαν στην ανωτέρω εκδήλωση δεν ήταν πολλοί!

Είναι χαρακτηριστικό πως οι τοπικές εφημερίδες δεν έχουν ειδοποιηθεί επίσημα για καμία από τις συναντήσεις των ερευνητών με τους κατοίκους ώστε να μπορέσουμε και εμείς με τη σειρά μας να πληροφορήσουμε τον κόσμο.

Διακρίνουμε μια διάθεση “κυκλοφοριακής εκδίκησης” από την πλευρά του διοίκησης του Δήμου Ηρακλείου προς το Δήμο Νέας Ιωνίας, καθώς είναι πολλές οι αναφορές (και με έντονο ύφος) για αποκοπή της κίνησης που έρχεται από τη Νέα Ιωνία. Αφού καμία φορά έχουμε την αίσθηση πως μιλάμε για άλλα κράτη!!  

Και για να εφαρμοστούν κάποιες από τις ρυθμίσεις που προτείνει το Πανεπιστήμιο χρειάζεται και η συναίνεση του Δήμου Νέας Ιωνίας.

Από το www.xtypos.gr