ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ... ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα του Ηρακλείου απασχόλησε για ακόμη μια φορά τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης με αφορμή την απόφαση της δημοτικής αρχής να αναβάλλει το θέμα για την έγκριση της κυκλοφοριακής μελέτης και των συμπληρωματικών προτάσεων για το κέντρο (πλατεία, γύρω δρόμοι κ.τ.λ.)
Συγκεκριμένα στο πλαίσιο της τελευταίας συνεδρίασης του σώματος ο δήμαρχος Σταύρος Γεωργόπουλος αιτιολόγησε την απόφαση του να αναβάλει το θέμα λέγοντας ότι «ήδη έχουμε φέρει το θέμα της κυκλοφοριακής μελέτης για τις περιοχές που βρίσκονται από την κάτω πλευρά των γραμμών του ΗΣΑΠ, τα αποτελέσματα της οποίας έχουν ήδη αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου. 

Προτείναμε όμως την αναβολή του συγκεκριμένου θέματος επειδή είμαστε υπέρ της πληρέστερης ενημέρωσης των δημοτών δεδομένου ότι το κυκλοφοριακό είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα. Δεν αποκλείεται να προηγηθεί δημόσια διαβούλευση στο Πολιτιστικό Πολύκεντρο με τη συμμετοχή όσο το δυνατόν περισσότερων φορέων και έπειτα να ξαναφέρουμε το θέμα προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο».

Τοποθετήσεις υπήρξαν και από την αντιπολίτευση. Η δημοτική σύμβουλος της «Δημοκρατικής Συνεργασίας» Μ. Ιγγλέση παρατήρησε ότι «είναι προεκλογική περίοδος και τα ανοικτά ζητήματα στο χώρο της αυτοδιοίκησης ενόψει και της ψήφισης του σχεδίου Καλλικράτης είναι πολλά. Παρά το γεγονός ότι το Ηράκλειο παραμένει μόνο του, οι αλλαγές που θα επέλθουν είναι σημαντικές. Το θέμα του κυκλοφοριακού πρέπει να το δούμε μετά τις εκλογές με όποιον επιλέξουν οι δημότες να είναι δήμαρχος. Δεν μπορούμε να ανοίγουμε τώρα τέτοιου είδους μέτωπα». Από τον ίδιο δημοτικό συνδυασμό ο δημοτικός σύμβουλος Στάθης Παπουτσής έθιξε και το θέμα του κόστους και της αποτελεσματικότητας που έχουν οι συγκεκριμένες μελέτες λέγοντας χαρακτηριστικά: «Έχουμε ζητήσει πολλές φορές στο παρελθόν να κάνουμε θεματικά δημοτικά συμβούλια αλλά ουσιαστική απάντηση δεν πήραμε. 

Ξαφνικά 6,5 μήνες πριν από τις εκλογές θίγουμε ζητήματα τεράστιας σημασίας για τα οποία όλο το προηγούμενο διάστημα δεν έχει γίνει κάτι επί της ουσίας. Θα επιβαρυνθούν οι δημότες για μια κυκλοφοριακή μελέτη που όπως όλα δείχνουν δεν θα ολοκληρωθεί ιδιαίτερα από τη στιγμή που έχετε αλλάξει ήδη τον φορέα της μελέτης. Είναι μείζον κοινωνικό θέμα το οποίο δεν μπορεί να επιλυθεί μέσα σε μια προεκλογική περίοδο γιατί πρέπει να συνυπολογίσετε και τις ενστάσεις των κατοίκων από τις αλλαγές που προωθούνται».

Από την πλευρά του ο επικεφαλής του δημοτικού συνδυασμού «Ηράκλειο – Ανθρώπινη πόλη» Νίκος Μπάμπαλος ζήτησε να ενημερωθεί από τη δημοτική αρχή για τις αντιδράσεις και την προσφυγή του Δήμου Νέας Ιωνίας στο άκουσμα της κυκλοφοριακής μελέτης για το Κάτω Ηράκλειο (σ.σ. περιοχές που βρίσκονται από την κάτω πλευρά του ΗΣΑΠ). Ο ίδιος ζήτησε να μάθει πως εξελίσσεται η πορεία της συγκεκριμένης μελέτης και τι αναμένεται να ισχύσει με τις μονοδρομήσεις και τις κυκλοφοριακές αλλαγές στην ευρύτερη περιοχή. Ο Νίκος Μπάμπαλος κάλεσε τη δημοτική αρχή να προβεί σε άμεσες παρεμβάσεις και στη Λεωφόρο Ηρακλείου προκειμένου να διευκολυνθεί η διέλευση των πεζών.

Ο δήμαρχος της πόλης Σταύρος Γεωργόπουλος απαντώντας τόνισε ότι «η απόκρυψη της αλήθειας αποτελεί ένα είδος παθητικής διαφθοράς» και συμπλήρωσε: «Κάποιοι προσπαθούν να απενοχοποιήσουν τον εαυτό τους από τις ευθύνες και τα προβλήματα που δημιούργησαν στο Δήμο Ηρακλείου για πάρα πολλά χρόνια. Κάποιοι επιμένουν να εμφανίζουν ενώπιον του δημοτικού συμβουλίου την κατάσταση ως κόλαση. Δεν μας είπαν όμως ποτέ προς τα πού πέφτει ο παράδεισος. Η Νέα Ιωνία πράγματι προσέφυγε στην περιφέρεια αλλά οι αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου δεν αναστέλλονται με προσφυγές. Αύριο (σ.σ. προηγούμενη Τετάρτη) θα πάρω από τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών ολοκληρωμένη μελέτη για κατασκευή βιοκλιματικού δρόμου στη Λεωφόρο Ηρακλείου. Αν η μελέτη αυτή προχωρήσει και ολοκληρωθεί από το Νομάρχη όπως ο ίδιος μου έχει υποσχεθεί, τότε μέσα στα όρια του Δήμου μας θα γίνει ένα από τα καλύτερα έργα της Αττικής».

Από την τοπική εφημερίδα ΖΩ