Στο προσκήνιο βρίσκεται το τελευταίο διάστημα για μια ακόμα φορά η πολύπαθη Λεωφόρος Ηρακλείου, το έργο διαπλάτυνσης της οποίας έχει μετατραπεί σε ένα σύγχρονο “γεφύρι της Άρτας” για το Δήμο Ηρακλείου τα τελευταία είκοσι χρόνια.
Μετά το κόλλημα της διαδικασίας τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου λόγω των ισχυρών αντιδράσεων κατοίκων και ιδιοκτητών, νέο ενδιαφέρον στην υπόθεση έδωσε η δημόσια αποκάλυψη του Δημάρχου της πόλης, κ. Σταύρου Γεωργόπουλου, στο Δημοτικό Συμβούλιο πως η Δημοτική Αρχή προωθεί ένα σχέδιο βιοκλιματικής ανάπλασης του δρόμου.
Πρόκειται για μια μελέτη που εκπονεί το Πανεπιστήμιο Αθηνών (Τμήμα Φυσικής και Περιβάλλοντος) έπειτα από πρωτοβουλία του Δημάρχου που φαίνεται ότι έχει χειριστεί προσωπικά το ζήτημα. Μάλιστα ο Δήμαρχος τόνισε στο Δημοτικό Συμβούλιο πως η μελέτη είναι σχεδόν έτοιμη, ενώ δεν έκρυψε την αισιοδοξία του για τη χρηματοδότηση του έργου από τη Νομαρχία. “Αν προχωρήσει η χρηματοδότηση από τη Νομαρχία, θα γίνει ένας από τους καλύτερους δρόμους της Αθήνας”, προέβλεψε ο κ. Γεωργόπουλος. Βέβαια, το ερώτημα που προκύπτει είναι αν τελικά θα προχωρήσει αυτό το φιλόδοξο σχέδιο σε μια περίοδο δύσκολη λόγω των επερχόμενων δημοτικών εκλογών, αλλά και της γενικότερης λιτότητας που ασκείται στη δημόσια διοίκηση. Και για να μην ξεχνιόμαστε η Νομαρχία Αθηνών, ελέω Καλλικράτη, έχει... ημερομηνία λήξης. Πάντως, μέσα στις προθέσεις της διοίκησης του Δήμου, σύμφωνα με τις πληροφορίες του www.xtypos.gr είναι η παρουσίαση της μελέτης στην τοπική κοινωνία του Ηρακλείου σε ανοιχτή ημερίδα.
Οι περιβαλλοντικοί στόχοι της βιοκλιματικής ανάπλασης
Μια βιοκλιματική μελέτη για την ανάπλαση ενός δρόμου προβλέπει τη χρησιμοποίηση υλικών φιλικών προς το περιβάλλον χωρίς άσφαλτο και τσιμέντο και με έντονη φύτευση πρασίνου. Βασικοί περιβαλλοντικοί στόχοι με την κατασκευή ενός τέτοιου έργου είναι η μείωση της θερμοκρασίας, αλλά και της ρύπανσης. Σίγουρα, πάντως, θα είμαστε σε θέση να δώσουμε περισσότερες λεπτομέρειες για τη βιοκλιματική μελέτη επί της Λ. Ηρακλείου, όταν αυτή παρουσιαστεί επίσημα από το Δήμο.
Άμεσες παρεμβάσεις ζήτησε ο Νίκος Μπάμπαλος
Η δήλωση του Δημάρχου στο Δημοτικό Συμβούλιο έγινε έπειτα από παρέμβαση του επικεφαλής της παράταξης “Ηράκλειο-Ανθρώπινη Πόλη”, κ. Νίκου Μπάμπαλου ο οποίος ενημέρωσε το Σώμα για την επίσκεψη που πραγματοποίησαν ο ίδιος και συνεργάτες του στην Λ. Ηρακλείου και τις συζητήσεις που είχαν με κατοίκους και καταστηματάρχες για τα χρονίζοντα προβλήματα του οδικού άξονα. “Πρέπει να δοθεί λύση. Ακόμα και αν πήρατε πίσω τη μελέτη (σ.σ. για την τροποποίηση του ρυμοτομικού) θα πρέπει με άμεσες παρεμβάσεις να διασφαλίσετε την ασφαλή διέλευση των πεζών”, είπε ο κ. Μπάμπαλος που κάλεσε τη Δημοτική Αρχή να απομακρύνει από το δρόμο και τις διαφημιστικές πινακίδες. Σχετικά, πάντως, με το ζήτημα των παράνομων πινακίδων ο Δήμαρχος είπε πως έχει τη διαβεβαίωση του Περιφερειάρχη, κ. Λιακόπουλου ότι η Περιφέρεια θα ξεκινήσει το ξήλωμα από το Ηράκλειο.
Πεζοί... χωρίς προζοδρόμια
Και ενώ η Δημοτική Αρχή Ηρακλείου εξετάζει τη δυνατότητα βιοκλιματικής ανάπλασης στην Λ. Ηρακλείου μόνο ως τραγική μπορεί να χαρακηριστεί η κατασταση την οποία αντιμετωπίζουν οι πεζοί (εδώ και χρόνια βέβαια) στην προσπάθειά τους να διασχίσουν τον οδικό άξονα και τους κάθετους και παράλληλους δρόμους της.
Σε μια αυτοψία που έκανε ο Χ-τύπος πριν λίγες ημέρες διαπίστωσε ότι τα πεζοδρόμια, όπου υπάρχουν βέβαια, έχουν εξαφανιστεί, εξαιτίας των παρακαρισμένων αυτοκινήτων τα οποία στην κυριολεξία τα έχουν καβαλήσει, όπως δείχνει και ο φακός του www.xtypos.gr.
Όλοι αντιλαμβάνονται βέβαια ότι υπάρχει προβλημα στάθμευσης στην περιοχή ενώ πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι τα πεζοδρόμια στη Λ. Ηρακλείου ουσιαστικά αποτελούν πρασιές ιδιοκτησιών, όπως είχαμε γράψει και παλαιότερα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι οι οδηγοί των οχημάτων έχουν το δικαίωμα να σταθμεύουν όπου βρούνε, να κλείνουν τα πεζοδρόμια και στην ουσία να μη σέβονται τους πεζούς.
Από το www.xtypos.gr
Μετά το κόλλημα της διαδικασίας τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου λόγω των ισχυρών αντιδράσεων κατοίκων και ιδιοκτητών, νέο ενδιαφέρον στην υπόθεση έδωσε η δημόσια αποκάλυψη του Δημάρχου της πόλης, κ. Σταύρου Γεωργόπουλου, στο Δημοτικό Συμβούλιο πως η Δημοτική Αρχή προωθεί ένα σχέδιο βιοκλιματικής ανάπλασης του δρόμου.
Πρόκειται για μια μελέτη που εκπονεί το Πανεπιστήμιο Αθηνών (Τμήμα Φυσικής και Περιβάλλοντος) έπειτα από πρωτοβουλία του Δημάρχου που φαίνεται ότι έχει χειριστεί προσωπικά το ζήτημα. Μάλιστα ο Δήμαρχος τόνισε στο Δημοτικό Συμβούλιο πως η μελέτη είναι σχεδόν έτοιμη, ενώ δεν έκρυψε την αισιοδοξία του για τη χρηματοδότηση του έργου από τη Νομαρχία. “Αν προχωρήσει η χρηματοδότηση από τη Νομαρχία, θα γίνει ένας από τους καλύτερους δρόμους της Αθήνας”, προέβλεψε ο κ. Γεωργόπουλος. Βέβαια, το ερώτημα που προκύπτει είναι αν τελικά θα προχωρήσει αυτό το φιλόδοξο σχέδιο σε μια περίοδο δύσκολη λόγω των επερχόμενων δημοτικών εκλογών, αλλά και της γενικότερης λιτότητας που ασκείται στη δημόσια διοίκηση. Και για να μην ξεχνιόμαστε η Νομαρχία Αθηνών, ελέω Καλλικράτη, έχει... ημερομηνία λήξης. Πάντως, μέσα στις προθέσεις της διοίκησης του Δήμου, σύμφωνα με τις πληροφορίες του www.xtypos.gr είναι η παρουσίαση της μελέτης στην τοπική κοινωνία του Ηρακλείου σε ανοιχτή ημερίδα.
Οι περιβαλλοντικοί στόχοι της βιοκλιματικής ανάπλασης
Μια βιοκλιματική μελέτη για την ανάπλαση ενός δρόμου προβλέπει τη χρησιμοποίηση υλικών φιλικών προς το περιβάλλον χωρίς άσφαλτο και τσιμέντο και με έντονη φύτευση πρασίνου. Βασικοί περιβαλλοντικοί στόχοι με την κατασκευή ενός τέτοιου έργου είναι η μείωση της θερμοκρασίας, αλλά και της ρύπανσης. Σίγουρα, πάντως, θα είμαστε σε θέση να δώσουμε περισσότερες λεπτομέρειες για τη βιοκλιματική μελέτη επί της Λ. Ηρακλείου, όταν αυτή παρουσιαστεί επίσημα από το Δήμο.
Άμεσες παρεμβάσεις ζήτησε ο Νίκος Μπάμπαλος
Η δήλωση του Δημάρχου στο Δημοτικό Συμβούλιο έγινε έπειτα από παρέμβαση του επικεφαλής της παράταξης “Ηράκλειο-Ανθρώπινη Πόλη”, κ. Νίκου Μπάμπαλου ο οποίος ενημέρωσε το Σώμα για την επίσκεψη που πραγματοποίησαν ο ίδιος και συνεργάτες του στην Λ. Ηρακλείου και τις συζητήσεις που είχαν με κατοίκους και καταστηματάρχες για τα χρονίζοντα προβλήματα του οδικού άξονα. “Πρέπει να δοθεί λύση. Ακόμα και αν πήρατε πίσω τη μελέτη (σ.σ. για την τροποποίηση του ρυμοτομικού) θα πρέπει με άμεσες παρεμβάσεις να διασφαλίσετε την ασφαλή διέλευση των πεζών”, είπε ο κ. Μπάμπαλος που κάλεσε τη Δημοτική Αρχή να απομακρύνει από το δρόμο και τις διαφημιστικές πινακίδες. Σχετικά, πάντως, με το ζήτημα των παράνομων πινακίδων ο Δήμαρχος είπε πως έχει τη διαβεβαίωση του Περιφερειάρχη, κ. Λιακόπουλου ότι η Περιφέρεια θα ξεκινήσει το ξήλωμα από το Ηράκλειο.
Πεζοί... χωρίς προζοδρόμια
Και ενώ η Δημοτική Αρχή Ηρακλείου εξετάζει τη δυνατότητα βιοκλιματικής ανάπλασης στην Λ. Ηρακλείου μόνο ως τραγική μπορεί να χαρακηριστεί η κατασταση την οποία αντιμετωπίζουν οι πεζοί (εδώ και χρόνια βέβαια) στην προσπάθειά τους να διασχίσουν τον οδικό άξονα και τους κάθετους και παράλληλους δρόμους της.
Σε μια αυτοψία που έκανε ο Χ-τύπος πριν λίγες ημέρες διαπίστωσε ότι τα πεζοδρόμια, όπου υπάρχουν βέβαια, έχουν εξαφανιστεί, εξαιτίας των παρακαρισμένων αυτοκινήτων τα οποία στην κυριολεξία τα έχουν καβαλήσει, όπως δείχνει και ο φακός του www.xtypos.gr.
Όλοι αντιλαμβάνονται βέβαια ότι υπάρχει προβλημα στάθμευσης στην περιοχή ενώ πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι τα πεζοδρόμια στη Λ. Ηρακλείου ουσιαστικά αποτελούν πρασιές ιδιοκτησιών, όπως είχαμε γράψει και παλαιότερα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι οι οδηγοί των οχημάτων έχουν το δικαίωμα να σταθμεύουν όπου βρούνε, να κλείνουν τα πεζοδρόμια και στην ουσία να μη σέβονται τους πεζούς.
Από το www.xtypos.gr