ΑΚΕΠ: ΣΕΝΑΡΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ Η ΔΙΑΠΛΑΤΥΝΣΗ ΤΗΣ ΛΕΩΦΟΡΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Στο πλαίσιο της εκάστοτε προεκλογικής προπαγάνδας παρουσιάζονται στα προγράμματα των κομματικών Δημοτικών Συνδυασμών μεγάλα ανέφικτα έργα που χρησιμεύουν μόνο και μόνο για να προσδίδουν την αίγλη μεγάλων οραματισμών που επαναλαμβάνονται ανά τετραετία χωρίς φυσικά να πραγματοποιούνται ποτέ. Προγράμματα που αποτελούν τυπική υποχρέωση στο πλαίσιο της προεκλογικής καμπάνιας, αφού οι συντάκτες τους συνειδητά και έντεχνα αγχώνονται να περιορίσουν το κέντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης στο κομματικό χρίσμα των υποψηφίων Δημάρχων. Μακριά από τα καθημερινά προβλήματα των πολιτών, μακριά από εφαρμόσιμες λύσεις στα καίρια προβλήματα της πόλης.

Εξέχουσα θέση κατέχει εδώ και τετραετίες στους ψηφοθηρικούς μεγαλοϊδεατισμούς, το όνειρο της διαπλάτυνσης της Λεωφόρου Ηρακλείου. Η Διοίκηση του Δήμου, το 2009 μάλιστα, έφερε το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά κάτω από την πίεση των πολιτών που θίγονταν οι περιουσίες τους και κατέθεσαν σωρηδόν ενστάσεις, αφού υπολόγισε και το πολιτικό κόστος, «ανέκρουσε πρύμνα».

Είναι γεγονός ότι η Λεωφόρος Ηρακλείου διασχίζει κάθετα την πόλη και αποτελεί τον βασικό άξονα διέλευσης των οχημάτων προς τους όμορους Δήμους. Είναι λογικό λοιπόν σε ώρες κυκλοφοριακής αιχμής να υπάρχει μια δυσκολία προσπέλασης της λεωφόρου. Η ιδεατή λύση είναι μία και μοναδική για να μην υπάρχει πρόβλημα, σύμφωνα με την γνώμη των εξειδικευμένων επιστημόνων που συμπίπτει με την κοινή λογική. Διαπλάτυνση όλης της λεωφόρου από το φανάρι της οδ. Ιφιγενείας μέχρι το φανάρι του κτήματος Φιξ, με πλάτος, όσο έχει το πιο φαρδύ κομμάτι της, στην γέφυρα της Αττικής Οδού, ώστε η κυκλοφορία να γίνεται με συνεχή ροή χωρίς να υπάρχουν σημεία που ο δρόμος θα στενεύει και θα συσσωρεύονται τα οχήματα. Δυστυχώς αυτή η λύση είναι ανέφικτη. Το κόστος της τεράστιο και εξ ίσου επώδυνη η κοινωνική αναστάτωση. Δεν είναι δυνατόν να ξεσπιτωθούν και να στερηθούν οι πολίτες την επαγγελματική τους στέγη και να συρρικνωθούν οι περιουσίες τους, από την Καναπίτσα μέχρι και το Παλιό Ηράκλειο.

Ο μόνος εφικτός τρόπος να πάρει ανάσα η Λεωφόρος Ηρακλείου είναι να βρεθεί τρόπος να αποκατασταθεί η διαμπερής κυκλοφορία από την οδ. Μελ. Μερκούρη προς την οδ. Μαρ. Αντύπα και το Ολυμπιακό Στάδιο. Έργο απαραίτητο για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση και της οδ. Πολυτεχνείου. Αυτή είναι και η μοναδική αξιόπιστη λύση για σημαντική βελτίωση της κυκλοφοριακής ρύθμισης στην πόλη, κατά την γνώμη μας, που αξίζει τον κόπο να υποστούμε την ταλαιπωρία και τις επιπτώσεις κατά την διάρκεια της υλοποίησής της.

Οι προτάσεις της μερικής διαπλάτυνσης δεν είναι τίποτα άλλο παρά πρόχειρες προεκλογικές υποσχέσεις για δημιουργία εντυπώσεων, που ενέχουν μάλιστα τον κίνδυνο να φέρουν σε αντιπαράθεση γειτονιές της πόλης .Περισσότερα προβλήματα λοιπόν δημιουργούν παρά βοηθούν την κατάσταση.

Η Λεωφόρος Ηρακλείου όμως, όπως και όλοι οι δρόμοι, πρέπει να είναι εύκολα προσπελάσιμη και από τους πεζούς. Μιλάμε για έναν δρόμο που δεν είναι εξ ολοκλήρου πεζοδρομημένος, για έναν δρόμο με ελλιπή φωτισμό, για έναν δρόμο που δεν έχει την υποδομή να απορροφήσει τα νερά της βροχής και μετατρέπεται σε ποτάμι όταν βρέχει. Σ΄ αυτόν ακριβώς τον δρόμο βρίσκονται τα ιατρεία του Ι.Κ.Α., τα οποία επισκέπτονται καθημερινά οι πολίτες, στην πλειοψηφία τους ηλικιωμένοι, super markets, εμπορικά καταστήματα, που σημαίνει ότι η διέλευση των πεζών είναι προβληματική και επικίνδυνη στο μεγαλύτερο κομμάτι του δρόμου.

Προτείνουμε λοιπόν πεζοδρόμηση και επαρκή φωτισμό σε όλο το μήκος της λεωφόρου, διαρκή συντήρηση και καθαρισμό των εισόδων των αγωγών οβριών και όποια άλλη ήπια παρέμβαση κριθεί αναγκαία, ώστε να μετατραπεί σε δρόμο φιλικό στους πεζούς, σε όλη του την έκταση.
Στο μοναδικό κομμάτι της λεωφόρου που ίσως είναι αναγκαία μια εντελώς περιορισμένη διαπλάτυνση, είναι από το σημείο της διασταύρωσης με την οδ. Ζεφύρου και πενήντα μέτρα περίπου προς την άνοδο, όπου οι μάντρες δύο μονοκατοικιών εφάπτονται με το οδόστρωμα, στενεύει ο δρόμος σημαντικά και η διέλευση των πεζών είναι πολύ επικίνδυνη έως αδύνατη, σ΄ ένα σημείο με έντονη εμπορική δραστηριότητα.

Για να τελειώνουμε λοιπόν, εμείς καταθέτουμε τις προτάσεις μας στους πολίτες, τις οποίες θεωρούμε ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες, γιατί κουραστήκαμε ν΄ ακούμε και να βλέπουμε αυτούς που ευθύνονται για το κυκλοφοριακό κομφούζιο στην πόλη να μας προτείνουν σενάρια επιστημονικής φαντασίας για τα προβλήματα που οι ίδιοι με τις αποφάσεις τους δημιούργησαν.

Για την Συντονιστική Επιτροπή της Α.Κ.Ε.Π.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΠΑΝΤ. ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΣ 

Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΝΔΡ. ΔΑΥΙΔ