ΠΕΡΙΒΑΝΤΟΛΟΓΙΚΟΣ - ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ: ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ

Από το καλοκαίρι του 2011 εγκαταστάθηκε στην Μεταμόρφωση στην οδό Αμαλιάδος 20, η υπηρεσία περιβάλλοντος του Δήμου Ηρακλείου. Στα φανταχτερά εγκαίνια παραστάθηκε και ο Δήμαρχος Μεταμόρφωσης κ. Μιλτιάδης Καρπέτας.

Το μισθωτήριο μίσθωσης του χώρου, το οποίο έχει υπογράψει ο ίδιος ο Δήμαρχος Ηρακλείου κ. Παντελής Βλασσόπουλος, αναφέρει ότι "Στο εν λόγω ακίνητο θα στεγαστεί το αμαξοστάσιο και οι υπηρεσίες της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος (συμπεριλαμβανομένου του συνεργείου επισκευής οχημάτων και πλυντηρίου), ενώ θα πραγματοποιείται και η διαδικασία μεταφόρτωσης των απορριμμάτων." 

Το γκαράζ λειτουργεί χωρίς άδεια λειτουργίας, χωρίς μελέτη πυρασφάλειας, χωρίς μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων, βρέθηκαν να σταθμεύουν απορριμματοφόρα που δεν ήταν πλυμένα, υπάρχουν πολεοδομικές παραβάσεις και έχουν επιβληθεί πρόστιμα, δεν βρέθηκε άδεια εγκαταστάσεως και λειτουργίας της αντλίας καυσίμων, δεν βρέθηκαν στοιχεία βάσει των οποίων χορηγήθηκε τριφασικό ρεύμα από την ΔΕΗ και οι φερόμενοι ιδιοκτήτες από έρευνα που έγινε στα Υποθηκοφυλακεία Ν. Ιωνίας και Ν. Φιλαδέλφειας δεν αποδεικνύεται ότι έχουν την πλήρη κυριότητα 100% του χώρου τον οποίο μίσθωσαν στον Δήμο Ηρακλείου.

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα τοπικής εφημερίδας από το μέχρι προ ολίγου αμαξοστάσιο του Δήμου Ηρακλείου στην Λεωφ. Κύμης απομακρύνθηκαν βαρέα οχήματα που ήταν σταθμευμένα επί 18 χρόνια στον χώρο αυτό και ήταν παροπλισμένα. Όλοι σας μπορείτε να αντιληφθείτε σε ποια κατάσταση σκουριάς και αποσύνθεσης βρίσκονται τα οχήματα αυτά και ποιες περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις στον Κηφισό ποταμό θα επιφέρει η εγκατάσταση των οχημάτων αυτών στο γκαράζ της οδού Αμαλιάδος αρ. 20, στην Μεταμόρφωση.

Εκτός από τα προβλήματα νομιμότητας λειτουργίας του γκαράζ υπάρχει τεράστιο πολιτικό και κοινωνικό πρόβλημα. Ο Δήμαρχος Ηρακλείου Αττικής φρόντισε τις ρυπογόνες δραστηριότητες του στάθμευσης, πλυσίματος και συντήρησης των απορριμματοφόρων οχημάτων του καθώς και την δυνατότητα μεταφόρτωσης των σκουπιδιών των κατοίκων και Δημοτών του, να τα απομακρύνει από την πόλη του και να τα φέρει στην πόλη της Μεταμόρφωσης. Είναι Δήμαρχος που αγαπά την πόλη του και φροντίζει ότι είναι βλαπτικό γι΄ αυτή, να το μεταφέρει σε άλλη πόλη.

Όσον αφορά όμως τον Δήμαρχο της Μεταμόρφωσης, είναι τουλάχιστον αντιδεοντολογική η στάση του, να παρίσταται στα λαμπερά εγκαίνια του έργου, συνηγορώντας με την παρουσία στην εγκατάσταση αυτή. Γιατί παραστάθηκε αδιαμαρτύρητα;; Για να συμφωνήσει στην εγκατάσταση μιας ρυπογόνου εστίας στην πόλη του; Γιατί δέχτηκε την λειτουργία του γκαράζ; Γιατί δεν φρόντισε να μην λειτουργήσει στην πόλη του άλλη μια εστία μόλυνσης;

Είναι προσβολή για τον λαό της Μεταμόρφωσης, μια ρυπογόνα εστία να φεύγει από κάποιον άλλο Δήμο, συγκεκριμένα τον Δήμο Ηρακλείου Αττικής και να εγκαθίσταται στην πόλη μας. Όλοι οι κάτοικοι και Δημότες της Μεταμόρφωσης αισθανόμαστε αγανακτισμένοι.

Όλοι γνωρίζουμε ότι στην Μεταμόρφωση υπάρχει και λειτουργεί από δεκαετίες το Κέντρο Βιολογικού Καθαρισμού Λυμάτων, η γνωστή σε όλους «Χαβούζα». Όταν φυσά βοριάς οι αναθυμιάσεις από τα λύματα έρχονται σχεδόν μέχρι το κέντρο της πόλης μας.

Όλοι γνωρίζουμε ότι την Μεταμόρφωση διασχίζουν δύο μεγάλοι άξονες με τεράστιο κυκλοφοριακό φόρτο: Η Εθνική οδός Αθηνών Λαμίας και η Αττική οδός. Καθημερινά η πόλη μας δέχεται τόνους ρύπων από την κυκλοφορία στους δρόμους αυτούς.

Όλοι γνωρίζουμε ότι από την πόλη μας περνά ο Κηφισός ποταμός, ο οποίος σήμερα αντί για πηγή ζωής είναι εστία μόλυνσης.

Όλοι γνωρίζουμε ότι η πόλη μας συγκαταλέγεται στις πόλεις της πατρίδας μας με το λιγότερο πράσινο.

Τώρα μας ήρθε και το γκαράζ του Δήμου Ηρακλείου. Απορριμματοφόρα γεμάτα με σκουπίδια των κατοίκων του Ηρακλείου διασχίζουν τους δρόμους της πόλης μας. Λάδια από τις μηχανές των αυτοκινήτων να στάζουν στους δρόμους μας κηλιδώνοντας το οδόστρωμα και φυσικά το μποτιλιάρισμα και το καυσαέριο έφυγαν από το Ηράκλειο ήλθαν στην Μεταμόρφωση. Για τα ακάθαρτα νερά γεμάτα λάδια, γράσα, πετρέλαια και βρωμιές από το πλύσιμο των αυτοκινήτων στο γκαράζ, ποια εγγύηση έχουμε ότι δεν μολύνουν ακόμη περισσότερο την ήδη μολυσμένη κοίτη του Κηφισού ;;; Ποιος μας διαβεβαιώνει για το αντίθετο ;;;

Στις 11-4-2012 (ημέρα Μεγάλη Τετάρτη), ύστερα από αίτημα του συλλόγου «ΗΛΕΚΤΡΟΝ» με τις υπογραφές 36 συμπολιτών μας, συζητήθηκε το θέμα του γκαράζ στο Δημοτικό Συμβούλιο. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο τότε Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Ευάγγελος Γαρούφος στην πρόσκληση για την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, έχει κατατάξει το θέμα τελευταίο (10ο ), αναγράφοντας ως το ως «Το με αριθμό πρωτ. 7296/4-4-2012 έγγραφο συλλόγου», χωρίς καν να αναφέρει ότι πρόκειται για τον σύλλογο «ΗΛΕΚΤΡΟΝ». Προφανώς για να μην δοθεί δημοσιότητα στο θέμα και προσέλθουν στην συζήτηση κάτοικοι και φορείς της πόλης μας. Η υποβάθμιση αυτή σχολιάστηκε δυσμενώς στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Στην ίδια συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ο Δήμαρχος Μεταμόρφωσης απαντώντας σε τοποθέτηση συμβούλου της αντιπολίτευσης δήλωσε ότι το «ΗΛΕΚΤΡΟΝ» ή ο καθένας μπορεί να κάνει ότι θέλει και ο ίδιος δεν θα ανοίξει πόλεμο με τον Δήμο Ηρακλείου. Συμπερασματικά η πολιτική βούληση και τοποθέτηση του Δημάρχου Μεταμόρφωσης, ο οποίος σημειωτέον ότι κατοικεί στην Αγία Παρασκευή, είναι υπέρ της λειτουργίας του γκαράζ, ασχέτως των βλαπτικών συνεπειών που έχει για τον Δήμο μας η λειτουργία του

Υπάρχουν πολλά θέματα σχετικά με την νομιμότητα της λειτουργίας του γκαράζ και συγκεκριμένα:
Α.- ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ.
Στο από 16-6-2011 συμφωνητικό μίσθωσης του χώρου, που υπογράφηκε μεταξύ των φερομένων ιδιοκτητών του ακινήτου και του Δημάρχου Ηρακλείου, υπάρχει ρητή δήλωση ότι ο χώρος ανήκει κατά "απόλυτη κυριότητα, νομή και κατοχή" στους ιδιοκτήτες – εκμισθωτές.

Από έρευνα που έγινε στα Υποθηκοφυλακεία Ν. Ιωνίας και Ν. Φιλαδέλφειας, έχει προκύψει ότι οι ιδιοκτήτες – εκμισθωτές κατέχουν νόμιμα ποσοστά εξ αδιαιρέτου των εξής αγροτεμαχίων :

1) Ποσοστό 100 % αγροτεμαχίου 429 τ.μ. Είναι εκτός σχεδίου της πόλεως Μεταμόρφωσης, δεν είναι άρτιο, ούτε οικοδομήσιμο.

2) Ποσοστό 100 % αγροτεμαχίου 454 τ.μ. Είναι εκτός σχεδίου της πόλεως Μεταμόρφωσης, δεν είναι άρτιο, ούτε οικοδομήσιμο.

3) Ποσοστό 40/48 εξ αδιαιρέτου αγροτεμαχίου 2.136 τ.μ. Είναι εκτός σχεδίου της πόλεως Μεταμόρφωσης, δεν είναι άρτιο, ούτε οικοδομήσιμο.

4) Ποσοστό 40/48 εξ αδιαιρέτου αγροτεμαχίου 306 τ.μ. Είναι εκτός σχεδίου της πόλεως Μεταμόρφωσης, δεν είναι άρτιο, ούτε οικοδομήσιμο.

Όλα τα παραπάνω ακίνητα είναι όμορα και αθροιζόμενα έχουν επιφάνεια 3.325 τ.μ. όπως και στο μισθωτήριο. Είναι εκτός σχεδίου και δεν είναι ούτε άρτια ούτε οικοδομήσιμα. Σύμφωνα με τον ΓΟΚ απαγορεύεται η συνέννοση αγροτεμαχίων που είναι εκτός σχεδίου πόλεως και κανείς δεν μπορεί να χτίσει σε αγροτεμάχιο μικρότερο των 4 στρεμμάτων.

Κατά τον χρόνο της έρευνας δεν προέκυψε από έγγραφα μεταγεγραμμένα στα υποθ/κεία Ν. Ιωνίας και Ν. Φιλαδέλφειας ότι τα υπόλοιπα 8/48 των αγροτεμαχίων έχουν περιέλθει στην κυριότητα των φερόμενων ιδιοκτητών.

Στην πράξη με την οποία αποκτήθηκαν τα αγροτεμάχια από τους ιδιοκτήτες, το 2004 δεν περιγράφονται κτίσματα ή εγκαταστάσεις σ΄ αυτά.

Ποία υπηρεσία του Δήμου Ηρακλείου δέχτηκε στο μισθωτήριο την δήλωση των ιδιοκτητών ότι ο χώρος φέρεται να ανήκει κατά "απόλυτη κυριότητα, νομή και κατοχή" στους εκμισθωτές, όταν από τους τίτλους κτήσεως δεν προκύπτει ότι τους ανήκει το 100 % των αγροτεμαχίων ;; Ποιος έκανε την έρευνα στα Υποθηκοφυλακεία και εισηγήθηκε την μίσθωση του χώρου;; Ποιες οι ευθύνες των νομικών που έκαναν την έρευνα ;;; Έχει συντελεστεί ή όχι το αδίκημα της ψευδούς βεβαίωσης;;;;

Ποιες οι ευθύνες των υπηρεσιών του Δήμου Ηρακλείου, οι οποίες δέχτηκαν τα αγροτεμάχια ως ενιαίο χώρο χωρίς να υπάρχει πράξη συνένωσης τους που να έχει μεταγραφεί στο Υποθηκοφυλακείο;; Ποιες οι ευθύνες που τα αγροτεμάχια χαρακτηρίζονται ως ενιαίο οικόπεδο;; Ποια υπηρεσία του Δήμου Ηρακλείου δέχτηκε να περιγράφονται κτίσματα στο μισθωτήριο συμβόλαιο, όταν στους τίτλους κτήσεως δεν υπάρχουν κτίσματα στα εκτός σχεδίου αγροτεμάχια;; Ζητήθηκαν ή όχι οι τυχόν οικοδομικές άδειες;;; Ερευνήθηκε εαν το μίσθωμα θα ήταν το ίδιο αν γινόταν σωστή αναφορά στην έκταση κάθε αγροτεμαχίου και δεν υπήρχε δήλωση ότι δήθεν πρόκειται για ενιαίο οικόπεδο ;;; Μήπως πρέπει να ερευνηθεί αν έχει συντελεστεί το αδίκημα της απιστίας και από ποιους;;;

Τι ποσοστό ιδιοκτησίας αναφέρει ο Δήμος Μεταμόρφωσης στο ΤΑΠ για τα παραπάνω αγροτεμάχια;;; Έχουμε ζητήσει από τον Δήμο Μεταμόρφωσης αντίγραφο του ΤΑΠ, αλλά δεν έχουμε λάβει καμιά απάντηση.

Όπως αναλύθηκε με λεπτομέρεια παραπάνω οι φερόμενοι ιδιοκτήτες δεν έχουν στην ιδιοκτησία τους το 100% του χώρου. Ο Δήμος Μεταμόρφωσης οφείλει και πρέπει να γνωστοποιήσει αν βεβαιώνει ή όχι ΤΑΠ, στην περίπτωση θετικής απάντησης κατά ποίων προσώπων βεβαιώνεται το ΤΑΠ, αν εισπράττεται το ΤΑΠ του συγκεκριμένου ακινήτου και ποιος το πληρώνει.

Β.- ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ:
Σύμφωνα με το έγγραφο της Ν.Α. Αθηνών – Πειραιώς/Νομαρχία Αθηνών/Δ/ση Υπηρεσίας Δόμησης/Τμήμα αυθαιρέτων με αριθ. Πρωτ. 1297/411/2012, 1310/406/2012, 2533/851/2012, 1296/412/2012 της 29-11-2012, το οποίο παρέλαβε πρόσφατα ο σύλλογός μας, στον παραπάνω χώρο έχουν γίνει αυθαίρετες κατασκευές. Έχει συνταχθεί η με αριθμό 1358/387/6-3-2012 έκθεση αυτοψίας της υπηρεσίας, δεν έχει υποβληθεί ένσταση και έχει καταστεί τελεσίδικη. Τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης έχουν βεβαιωθεί στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. και με το έγγραφο της ίδιας υπηρεσίας με αριθ. Πρωτ. 5098/1887/12 προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, έχει κοινοποιηθεί η εντολή κατεδάφισης των αυθαιρέτων.

Με το έγγραφο της ίδιας υπηρεσίας με αριθμό πρωτ. οικ/1358/387/12 σχετ. 21417/1626/11 572/189/2012 της 7-3-2012 πληροφορηθήκαμε ότι η ίδια υπηρεσία επέβαλε πρόστιμα ύψους 41.517 και 6.844,55 ευρώ για την ανέγερση και διατήρηση κτίσματος χωρίς οικοδομική άδεια στο ακίνητο της οδού Αμαλιάδος 20.

Από το μισθωτήριο προκύπτει ότι τα αγροτεμάχια:
α. Είναι περιφραγμένα με εξωτερικό περιμετρικό μαντρότοιχο ύψους 1,50 μ.

β. Στον ακάλυπτο χώρο περιλαμβάνεται παροχή τριφασικού ηλεκτρικού ρεύματος, υπάρχει παροχή ύδρευσης, ΟΤΕ, λυόμενο κτίσμα 60 τ.μ.

γ. Υπάρχει γεώτρηση με αντλία, δεξαμενή πετρελαίου 10.000 λίτρων με αντλία, δεξαμενή νερού 20.000 λίτρων και αποθήκη 15 τ.μ.

Εφ΄ όσον σύμφωνα με τον τίτλο κτήσεως (16-6-2004) τα αγροτεμάχια χαρακτηρίζονται ως εκτός σχεδίου πόλεως μη άρτια και μη οικοδομήσιμα και δεν αναφέρεται η ύπαρξη κτισμάτων και εγκαταστάσεων σ΄ αυτά, με ποιες άδειες έχουν κτιστεί οι εγκαταστάσεις που υπάρχουν σ΄ αυτά ;;; Με ποιες άδειες της πολεοδομίας δημιουργήθηκαν από το 2004 μέχρι σήμερα όλες οι παραπάνω εγκαταστάσεις, σε αγροτεμάχια μη άρτια και μη οικοδομήσιμα ευρισκόμενα εκτός σχεδίου ;;

Εάν παρουσιαστούν άδειες στο όνομα του προκτήτορα με ημερομηνία προγενέστερη του τίτλου κτήσεως, τότε υπάρχει θέμα ως προς την αλήθεια και ακρίβεια όσων αναφέρονται στον τίτλο και θα πρέπει από τις αρμόδιες υπηρεσίες να αναζητηθούν οι ευθύνες που ενδεχομένως υπάρχουν, ευθύνες του συμβολαιογράφου, του αρχιτέκτονα που έκανε το σχεδιάγραμμα, αν στον τίτλο κτήσεως υπάρχει συνημμένο σχεδιάγραμμα και βεβαίως ευθύνες των κληρονόμων. (ποινικές, αστικές, φορολογικές, διοικητικές). Ποιες υπηρεσίες του Δήμου Ηρακλείου ευθύνονται για την αποφυγή διενέργειας ελέγχων για τα παραπάνω ;;;

Ποια είναι η ευθύνη των αρμοδίων οργάνων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής γιατί μέχρι σήμερα δεν έχουν κατεδαφιστεί τα αυθαίρετα κτίσματα;;

Για τις ίδιες παραβάσεις έχουν επιβληθεί πρόστιμα και έχουν βεβαιωθεί στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. Δεδομένης της σημερινής οικτρής οικονομικής κατάστασης της χώρας υπάρχει ευθύνη των αρμοδίων υπηρεσιών αν δεν έχουν εισπραχθεί μέχρι σήμερα τα πρόστιμα και να δεν έχουν καταλογιστεί από τον Δήμο Ηρακλείου σ΄ αυτούς που ατομικά ευθύνονται για τις παράνομες αυτές πράξεις;;; Ζητήσαμε πληροφορίες από την Δ.Ο.Υ. Ηρακλείου, αλλά δεν μας έδωσε.

Γ.- ΜΗ ΝΟΜΙΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Η εγκατάσταση στερείται κάθε απαιτούμενης άδειας για την νόμιμη λειτουργία της, όπως επισημαίνουν οι αρμόδιες υπηρεσίες σε έγγραφά τους:

Η εγκατάσταση λειτουργεί χωρίς την απαιτούμενη άδεια λειτουργίας. (Το με αριθμό πρωτ. 58/19825 Σχετ. 58/19825/11, 58/20127/11 30-11-2011 έγγραφο της Περιφέρειας Αττικής/Γενική Δ/ση Μεταφορών – Επικοινωνιών/ Περιφερειακή Ενότητα Βόρειου Τομέα Αθηνών/Τεχνικό Τμήμα).

Ο χώρος ενοικιάστηκε για να λειτουργήσει μεταξύ άλλων δραστηριοτήτων ως συνεργείο επισκευής οχημάτων και πλυντηρίου και θα πραγματοποιείται η διαδικασία μεταφόρτωσης των απορριμμάτων. Για τις δραστηριότητες αυτές δεν υπάρχει άδεια λειτουργίας. (Το από 16-6-2011 Α.Π. ΟΙΚ 6020 Συμφωνητικό μίσθωσης ακινήτου).

Ο χώρος δεν έχει εγκεκριμένη μελέτη πυροπροστασίας και ως εκ τούτου δεν έχει χορηγηθεί πιστοποιητικό πυροπροστασίας. (Το με αριθ. Πρωτ. Κ 1150/11/11/4867/16-12-2011 έγγραφο του Αρχηγείου Πυρ/στικού Σώματος/Περ/κή Δ/ση Πυρ/κων Υπηρεσιών Αττικής/ Διοίκηση Πυρ/κων Υπηρεσιών Αθηνών/Θ΄ Γραφείο Πυρασφάλειας.)

Εδώ έχουμε ευθεία παράβαση της διάταξης (άρθρο 38 παραγ. 4 του Ν. 4053/2012) και η συνέχιση λειτουργίας του χώρου συνιστά παράβαση καθήκοντος, για όλα τα όργανα διοίκησης που επιτρέπουν την παράνομη λειτουργία του γκαράζ, ενώ γνωρίζουν ότι στερείται πιστοποιητικού πυρασφάλειας.
Η εγκατάσταση στερείται εγκεκριμένης μελέτης περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων. Δεν βρέθηκε πουθενά να υπάρχει αυτή η μελέτη. Βρέθηκαν όμως να σταθμεύουν βρώμικα απορριμματοφόρα.

Για το συνεργείο επισκευής οχημάτων και το πλυντήριο των αυτοκινήτων δεν βρέθηκε μελέτη διάθεσης – διαχείρισης των αποβλήτων (βρώμικα νερά, καμένα ορυκτέλαια, υπολείμματα πετρελαίου κλπ). Η εγκατάσταση γειτνιάζει με τον Κηφισό ποταμό και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα τα λύματα από το πλύσιμο των αυτοκινήτων να καταλήγουν στο ποτάμι. Από πού προκύπτει ότι λειτουργεί νόμιμα η εγκατάσταση παραπλεύρως του προστατευόμενου ποταμού Κηφισού ;;;

Στο τμήμα εφοδιασμού καυσίμων οχημάτων υπάρχει δεξαμενή 10.000 λίτρων και αντλία καυσίμων. Δεν βρέθηκε να υπάρχει εγκεκριμένη άδεια λειτουργίας της αντλίας υγρών καυσίμων. Η αντλία καυσίμων έχει τις προδιαγραφές που ισχύουν σήμερα για την νόμιμη λειτουργία της ;;;

Δεν βρέθηκαν έγγραφα κάποιας υπηρεσία από τα οποία να προκύπτει το νόμιμο της λειτουργίας των εγκαταστάσεων ως χώρου μεταφόρτωσης των απορριμμάτων. (Το από 16-6-2011 Α.Π. ΟΙΚ 6020 Συμφωνητικό μίσθωσης ακινήτου).

Δεν βρέθηκαν έγγραφα από την οποία να προκύπτει ότι οι εγκαταστάσεις που βρίσκονται εκεί σήμερα, χρησιμοποιούν νόμιμα την τυχών υπάρχουσα τριφασική παροχή του ηλεκτρικού ρεύματος και ότι υπάρχει πρόσφατο πιστοποιητικό, που να έχει εκδοθεί στο όνομα του Δήμου Ηρακλείου και να περιλαμβάνει όλες τις εγκαταστάσεις που σήμερα λειτουργούν. Η ΔΕΗ στην οποία υποβάλαμε σχετικά ερωτήματα δεν μας απάντησε.

Δ.- ΝΟΜΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΓΚΑΡΑΖ.
Με το άρθρο 38 παραγ. 4 του Ν. 4053/2012 (ΦΕΚ 44/Α/7-3-2012), τροποποιήθηκε η παράγραφος 2 του άρθρου 12 του Ν. 3897/2010 που έχει προστεθεί στην παραγ. 6 του άρθρου 1 του Ν.Δ. 511/1970. Σύμφωνα με την παραπάνω διάταξη «Οι εγκαταστάσεις διάθεσης υγρών και αερίων καυσίμων, συνεργείων οχημάτων, πλυντηρίων – λιπαντηρίων και χώρων στάθμευσης που εξυπηρετούν ….. και των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) και των επιχειρήσεων τους που χωροθετούνται εντός του αμαξοστασίου τους, κατά παρέκκλιση των σχετικών διατάξεων, παραμένουν και λειτουργούν ως έχουν επί πέντε (5) έτη από την ισχύ του παρόντος, εφ όσον διαθέτουν πιστοποιητικό πυρασφάλειας.»

1. Ο συγκεκριμένος χώρος όμως στερείται πιστοποιητικού πυρασφάλειας, όπως βεβαιώνει η αρμόδια πυροσβεστική υπηρεσία. Η λειτουργία του ευθέως παραβιάζει την παραπάνω διάταξη.

2. Το Π.Δ. 511/1970 αναφέρεται στην ίδρυση και λειτουργία πρατηρίων υγρών καυσίμων δηλαδή αφορά εγκαταστάσεις οι οποίες για κύριο έργο τους έχουν τον ανεφοδιασμό αυτοκινήτων με καύσιμο και δευτερεύον έργο τους είναι η ολιγόωρη στάθμευση αυτοκινήτων, το πλύσιμο και η αλλαγή λαδιών. Αντιθέτως στην παραπάνω εγκατάσταση της οδού Αμαλιάδος 20 έχουμε ως κύριο έργο την στάθμευση απορριμματοφόρων και φορτηγών αυτοκινήτων του Δήμου καθώς και το πλύσιμό και την λίπανση και την επισκευή τους τους.

Εξ άλλου στην ίδια εγκατάσταση υπάρχει η πρόβλεψη λειτουργίας σταθμού μεταφόρτωσης απορριμμάτων, δραστηριότητα η οποία απαγορεύεται από το ΠΔ 511/1970, να υπάρχει στα πρατήρια υγρών καυσίμων.

Συγκεκριμένα το παραπάνω Π.Δ. 511/1970 αφορά τους όρους και τις προυποθέσεις ίδρυσης πρατηρίων υγρών καυσίμων, κατηγορίες πρατηρίων, υπόγειες δεξαμενές κλπ και καμία σχέση δεν έχει με την τις εγκαταστάσεις της οδού Αμαλιάδος 20, πλην μια παλιάς αντλίας καυσίμων που υπάρχει στον χώρο. Αφορά μέτρα και μέσα προστασίας των πρατηρίων καυσίμων και τέλος αναφέρεται στις αρμόδιες υπηρεσίες που είναι υπεύθυνες για την χορήγηση των αδειών λειτουργίας των πρατηρίων καυσίμων, καθώς και στα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

3. Ρητά αναφέρει ή ανωτέρω διάταξη (38 παραγ. 4 του Ν. 4053/2012) ότι αφορά εγκαταστάσεις διάθεσης υγρών καυσίμων κλπ …. που χωροθετούνται εντός του αμαξοστασίου.
Απαραίτητο προαπαιτούμενο για την εφαρμογή της παραπάνω διάταξης είναι η προγενέστερη νόμιμη λειτουργία προυπάρχοντος αμαξοστασίου. Στην προκειμένη περίπτωση ούτε προϋπάρχον αμαξοστάσιο υφίσταται, πολύ δε περισσότερο δεν υπάρχει νόμιμη λειτουργία.

4.- Όπως μας ενημέρωσε το Αστυνομικό Τμήμα Μεταμόρφωσης έχει κατατεθεί μηνυτήρια αναφορά για το θέμα Ενώπιον του κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών.
5.- Κηφισός Ποταμός. Ο χώρος βρίσκεται στην προστατευόμενη περιοχή του ποταμού. Η τυχών κατάληξη λυμάτων το πλύσιμο των αυτοκινήτων στο ποτάμι είναι έγκλημα κατά του περιβάλλοντος.

6.- Πουθενά η παραπάνω διάταξη (άρθρο 38 παραγ. 4 του Ν. 4053/2012) δεν αναφέρει ότι συγχωρούνται οι παραβάσεις που δεν αφορούν την εγκατάσταση και λειτουργία του γκαράζ, αλλά πράξεις και παραλείψεις που άπτονται του Κοινού Ποινικού Δικαίου και οι οποίες ενδεχομένως να έχουν συντελεστεί, όπως τυχών ψευδείς βεβαιώσεις στο μισθωτήριο, αυθαίρετες κατασκευές, μη κατεδάφιση αυθαιρέτων, έλλειψη πυρασφάλειας, ρύπανση περιβάλλοντος, ενδεχόμενη διασπάθιση δημοσίου χρήματος, ενδεχόμενη μη βεβαίωση και μη είσπραξη προστίμου για αυθαίρετες κατασκευές, ενδεχόμενη μη επιβολή κάθε μήνα προστίμου διατήρησης αυθαιρέτου και μη είσπραξής του κλπ, ενδεχόμενες παραβάσεις καθήκοντος κλπ.

Ζητάμε από όλες τις αρμόδιες Υπηρεσίες και Αρχές στις οποίες αποστέλλεται η παρούσα και από όλους τους παραλήπτες να συμβάλλουν ώστε :
Α.- Να σταματήσει αμέσως, το αργότερο μέσα σε ένα μήνα από την πρωτοκόλληση της παρούσης στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, στην Περιφέρεια Αττικής και στον Δήμο Μεταμόρφωσης, η λειτουργία του γκαράζ στην οδό Αμαλιάδος 20 στην Μεταμόρφωση και να μεταφερθούν όλες οι δραστηριότητες της εγκατάστασης εκτός του Δήμου Μεταμόρφωσης.

Β.- Να επιβληθούν οι νόμιμες Διοικητικές κυρώσεις και πρόστιμα κατά των νομικών προσώπων και των φυσικών προσώπων που ευθύνονται.
Γ.- Να γίνει έλεγχος για τυχόν τέλεση ποινικών αδικημάτων και να παραπεμφθούν οι υπεύθυνοι, δράστες και ηθικοί αυτουργοί στον Εισαγγελέα. Να ελεγχθούν με ιδιαίτερη αυστηρότητα οι πράξεις των οργάνων διοίκησης οι οποίοι γνώριζαν τα συμβάντα και δεν έπραξαν το καθήκον τους. Σε κάθε περίπτωση να κληθεί ο σύλλογος «ΗΛΕΚΤΡΟΝ» να καταθέσει ότι γνωρίζει, να προσκομίσει τα έγγραφα που έχει στην διάθεσή του και να δηλώσει παράσταση πολιτικής αγωγής υπέρ των μελών του συλλόγου και των κατοίκων της Μεταμόρφωσης.

Δ.- Ζητάμε από το Αστυνομικό Τμήμα Μεταμόρφωσης να προβαίνει σε συνεχής και αυστηρούς ελέγχους και σε περίπτωση που διαπιστώνει οποιαδήποτε παράβαση να εφαρμόζει την αυτόφωρη διαδικασία κατά των παραβατών και κατά των ηθικών αυτουργών οι οποίοι με τις πράξεις και παραλείψεις τους ανέχονται την παράνομη λειτουργία του γκαράζ. Για κάθε περιστατικό να ενημερώνεται και ο σύλλογος «ΗΛΕΚΤΡΟΝ».

Ε.- Για όλες τις παραπάνω ενέργειες να τηρείται ενήμερος ο σύλλογος «ΗΛΕΚΤΡΟΝ».

Όλοι στους οποίους στέλνουμε αυτό το έγγραφο παρακαλούνται ο καθένας στα πλαίσια των δυνατοτήτων του να βοηθήσει είτε στην δημοσιοποίηση του προβλήματος, είναι να συνδράμει τον σύλλογό μας στο δύσκολο έργο που αναλάβαμε να απομακρύνουμε την ρυπογόνα εστία από την πόλη μας. Ζητάμε την βοήθεια και την συμπαράσταση όλων ώστε αυτή η προσβολή των κατοίκων της πόλης μας, από τον γείτονά μας, να γυρίσει πίσω, από εκεί που ήλθε.

Είμαστε στην διάθεση κάθε ενδιαφερομένου να προσκομίσουμε τα στοιχεία που βρίσκονται στην διάθεσή μας, τα έγγραφα των Δημοσίων Υπηρεσιών, που υπάρχουν στο αρχείο του συλλόγου και όλη τη σχετική αλληλογραφία.

Με την ελπίδα ότι επί τέλους κάποιοι αρμόδιοι θα φροντίσουν ώστε να πάψει να λειτουργεί αυτή η εγκατάσταση στην πόλη μας, ότι θα επιβληθούν κυρώσεις σε όλους τους άμεσα ή έμμεσα υπεύθυνους οι οποίοι είτε ευθέως παρανόμησαν, είτε ανέχθηκαν τις παρανομίες, είτε συγκάλυψαν τις παρανομίες, είτε δεν έπραξαν στο ακέραιο το καθήκον τους