ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ

Καλή χρονιά να έχουμε.
Θα ξεκινήσω λίγο επιθετικά με το πρώτο κείμενο για το 2014, αφού παρά τις δύσκολες στιγμές που βιώνουμε σαν έθνος και σαν πολίτες, παρά το γεγονός ότι σιγά σιγά διαπιστώνουμε το κουκλοθέατρο που παίζονταν όλα τα προηγούμενα χρόνια στην πολιτική σκηνή της χώρας, διαπιστώνοντας ότι οι «πολιτικές» βασίζονταν σε επικοινωνιακά τρικ και στην δημιουργική λογιστική, λίγες μέρες πριν τον ερχομό του 2014, «απολαύσαμε» από παράταξη του Ηρακλείου επικοινωνιακά τρικ με την βοήθεια τοπικού εκδότη σε μία προσπάθεια να παρουσιαστεί μία πλασματική έως ανύπαρκτη εικόνα με σκοπό να παραπλανήσει την κοινή γνώμη.

Αναφέρομαι σε παράταξη του δήμου που προσπαθεί να βγάλει την νεολαία μπροστά (την νεολαία της παράταξης?) που με την βοήθεια τοπικού εκδότη παραδοσιακά ταγμένου στην παράταξη, επιδιώκουν να παρουσιάσουν μια κινητικότητα, μια αποτελεσματικότητα ασύλληπτη για τα δεδομένα της πόλης. Μάλιστα ο εκδότης έγραψε «Η νεολαία της παράταξης έβαλε τα γυαλιά στους πολιτικούς της πόλης»

προφανώς για να επιστρατεύεται η νεολαία της παράταξης που δήθεν κάνει θαύματα, μάλλον τα δεδομένα που έχουν σχετικά με την απήχηση της στον κόσμο του Ηρακλείου δεν είναι ικανοποιητικά.

Αυτό βέβαια είναι κάτι που δε μας αφορά σαν δημότες, όσο η προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων με σκοπό να ξεγελάσουν τους πολίτες. Το μεμπτό είναι ότι για να πετύχει η παράταξη το επικοινωνιακό της κόλπο, επιστρατεύει 2 έννοιες που αγγίζουν ευαίσθητα σημεία της κοινωνίας, την νεολαία και την φιλανθρωπία.

Σε ότι αφορά την νεολαία, είναι εκείνη που έχει να αντιμετωπίσει ένα μέλλον άγνωστο και αφιλόξενο, που πλέον φαίνεται να καταλάβει την διαφορά της κομματικοποίησης από την πολιτικοποίηση. Με την κίνηση και τον θόρυβο που προσπάθησε να δημιουργήσει η παράταξη, είχε ως σκοπό την προβολή του έργου της νεολαίας της παράταξης (7-10 νεαρών) οι οποίοι σε σχέση με τους υπόλοιπους νεολαίους και κάτω από το λάβαρο της παράταξης σηκώθηκαν από τους καναπέδες, και ακολουθώντας το πνεύμα των ημερών, συγκέντρωσαν τρόφιμα τα οποία δεν τα πρόσφεραν στο κοινωνικό παντοπωλείο του δήμου που είναι μία κοινωνική δομή που ανακουφίζει περίπου 500 οικογένειες στον δήμο μας που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα, αλλά προτίμησαν να κάνουν την προσφορά, όπως γίνονταν παλαιότερα πριν δημιουργηθούν τα κοινωνικά παντοπωλεία στους δήμους, σε ναούς και μοναστήρια.

Έβαλαν τα γυαλιά έγραψε η τοπική εφημερίδα…
Το κοινωνικό παντοπωλείο δεν έχει εξασφαλισμένη την πληρότητα σε τρόφιμα, υπάρχουν εργαζόμενοι που καθημερινά προσπαθούν να βρουν χορηγούς για να εξασφαλίσουν τρόφιμα για τις 500 τουλάχιστο οικογένειες που δέχονται βοήθεια από την κοινωνική υπηρεσία του δήμου.
Φυσικά αυτή η προσπάθεια δεν γίνεται μία ή δύο φορές τον χρόνο αλλά 365 μέρες. Πόσο άδικο είναι για την υπηρεσία και τους ανθρώπους που την απαρτίζουν, που δεν εμφανίζονται σε φωτογραφίες όποτε βρίσκουν κάποιον χορηγό για να δείξουν το αποτέλεσμα της προσπάθειας τους… και να καμαρώνουν μπροστά σε 20 γεμάτες σακούλες από σουπερμάρκετ.

Σε ότι αφορά την φιλανθρωπία, και σε αυτή την περίπτωση έγινε εκμετάλλευση της έννοιας και του νοήματος, σε εποχή πραγματικά δύσκολη για όλους μας.

Η φιλανθρωπία δεν χρειάζεται πειστήρια, την κάνεις για να βοηθήσεις και όχι για να δημιουργήσεις εντυπώσεις ή να διαφημίσεις την πράξη σου. Την κάνεις ανώνυμα, σεμνά και ταπεινά, και δε περιμένεις χειροκροτήματα όπως έκανε η τοπική εφημερίδα.

Στις 27 Σεπτεμβρίου στο πολιτιστικό πολύκεντρο η ίδια νεολαία έκανε φιλανθρωπική συναυλία, εκεί βέβαια δεν είδαμε φωτογραφίες με το πόσες σακούλες τρόφιμα συγκέντρωσαν, αλλά είδαμε εντυπωσιακές φωτογραφίες από την απήχηση που είχε, όχι σε νεολαίους αλλά σε μεσήλικες και υπερήλικες!

Οι εποχή που διανύουμε είναι πολύ δύσκολη για την πλειοψηφία των δημοτών και καλό είναι παρατάξεις και φορείς να δείξουν σεβασμό σε αυτή την δυσκολία και να μην προσπαθούν να καρπωθούν για μικροκομματικό όφελος.