ΣΥΜΒΑΣΗ “ΣΚΑΝΔΑΛΟ” ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ ΜΕ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΩΝ ΕΝ ΟΨΕΙ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ


Δεκάδες ερωτήματα φέρουν το δήμαρχο Νίκο Μπάμπαλο προ των ευθυνών του
Με απευθείας ανάθεση σύμβαση 21.000€ σε εταιρεία δημοσκοπήσεων από τον Νίκο Μπάμπαλο
Η διάρκειά της είναι για όλη την προεκλογική περίοδο από τον Οκτώβριο του 2018 έως τον Μάιο του 2019

Μετά από ρεπορτάζ που διενεργήθηκε από την εφημερίδα ΧΤΥΠΟΣ έρχεται στο φως της δημοσιότητας σύμβαση του Δήμου Ηρακλείου Αττικής με απευθείας ανάθεση από το δήμαρχο Νίκο Μπάμπαλο προς εταιρεία “δημοσκοπήσεων”(!)

Το Θέμα : Έγκριση διενέργειας της υπηρεσίας με τίτλο «Υπηρεσία κατάρτισης στρατηγικού σχεδίου για την ενημέρωση και συμμετοχή των πολιτών για έργα και παρεμβάσεις μείζονος σημασίας», με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης και έγκριση της υπ’ αριθ…….. μελέτης”.

Επειδή αυτό προξενεί μεγάλη εντύπωση, καθώς είναι κάτι που δημιουργεί ανάμεικτες σκέψεις, προχωρήσαμε το ρεπορτάζ ένα βήμα παρακάτω και διαπιστώσαμε τα εξής πολύ ενδιαφέροντα:

Ο Δήμαρχος Ηρακλείου Αττικής, Νίκος Μπάμπαλος έλαβε απόφαση και σύναψε σύμβαση, για λογαριασμό του Δήμου, με γνωστή εταιρεία δημοσκοπήσεων και πολιτικής επικοινωνίας για συνολικό ποσό 20.869,20 ευρώ.

Επίσης, βρήκαμε ένταλμα πληρωμής αυτής, προκαταβολής της υπηρεσίας για το 30% του ποσού ήτοι 6956,40€. Το Χρηματικό Ένταλμα Πληρωμής εξεδόθη στις 21/12/2018, ημέρα Παρασκευή, πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων.

Αντικείμενο της σύμβασης, όπως ακριβώς περιγράφεται σε αυτή, είναι το εξής: « … η εκτέλεση εργασιών, που αφορούν στην κατάρτιση στρατηγικού σχεδίου επικοινωνίας για την ενημέρωση και συμμετοχή των πολιτών στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης και του συμμετοχικού προγραμματισμού για έργα και παρεμβάσεις μείζονος σημασίας όπως, Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, Λεωφόρος Ηρακλείου, Υπογειοποίηση Μελίνας Μερκούρη, Κτήμα ΦΙΞ, Αξιοποίηση Ο.Τ. 216…»

Δηλαδή ότι πιο αόριστο, ακατάληπτο και σκόπιμα ασαφές μπορεί να υπάρξει, και είναι φυσικά κάτι που δεν έχει ξαναγίνει…

Η χρονική διάρκεια της σύμβασης είναι για επτά (7) μήνες, ήτοι από 18/10/2018 έως 17/05/2019 (Δηλαδή όλη η προεκλογική περίοδος).

Συνεχίζοντας το ρεπορτάζ ψάξαμε να δούμε το αντικείμενο εργασιών της εν λόγω εταιρείας, μέσα από το καταστατικό της και διαπιστώσαμε ότι ασχολείται αποκλειστικά με δημοσκοπήσεις, έρευνες αγοράς, στρατηγική επικοινωνίας και οργάνωση επιχειρήσεων, σχεδιασμό μελέτη και έρευνα προεκλογικών εκστρατειών κομμάτων και μεμονωμένων ατόμων, παροχή υπηρεσιών δημοσίων σχέσεων, σύνταξη, έκδοση και διάθεση εντύπων… κ.α.

Καμία μα καμία σχέση με αυτό που λέει η σύμβαση με απευθείας ανάθεση από το δήμαρχο Ηρακλείου Νίκο Μπάμπαλο, οπότε πρέπει να απαντηθεί για πιο λόγο επιλέγει την εταιρεία για αυτή την υπηρεσία, όταν αυτές τις εργασίες μπορεί να τις κάνουν οι υπηρεσίες του δήμου.

Πλέον, με μια τέτοια σύμβαση και με αυτόν τον τρόπο και για το χρονικό διάστημα που συμβαίνει αλλά και τους λόγους που γίνεται, τίθεται τεράστιο θέμα ηθικής τάξης να συνάπτει ο δήμαρχος για λογαριασμό του Δήμου, κυρίως μέσα στην προεκλογική περίοδο σύμβαση με εταιρεία δημοσκοπήσεων, δημοσίων σχέσεων και πολιτικής επικοινωνίας και μάλιστα για αντικείμενο ασαφές και απροσδιόριστο. Εφόσον αυτή η υπηρεσία είναι αναγκαία για να γίνει με απευθείας ανάθεση ποιο ρόλο έχουν και γιατί αδυνατούν να την πραγματοποιήσουν οι υπηρεσίες του δήμου.

Τα ερωτήματα που τίθενται είναι πολλά και ο δήμαρχος είναι υποχρεωμένος να απαντήσει:
Τι ακριβώς θα κάνει η συγκεκριμένη εταιρεία για τον Δήμο;
Γιατί δεν μπορούν να το κάνουν αυτό οι υπηρεσίες του Δήμου;
Γιατί πρέπει να πληρώσει ο Δήμος 21.000 ευρώ για να καταρτίσει ο Δήμαρχος στρατηγικό σχέδιο επικοινωνίας, μέσα στην προεκλογική περίοδο;
Τι ακριβώς σημαίνει, για παράδειγμα, «συμμετοχικός προγραμματισμός για την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, την Υπογειοποίηση Μελίνας Μερκούρη ή το Κτήμα ΦΙΞ»;

Αυτά είναι τεχνικά έργα… Τι ακριβώς πληρώνει ο Δήμαρχος από το Ταμείο του Δήμου; Μήπως πληρώνει την διενέργεια ερευνών ως προς το τι απήχηση έχουν αυτά σε συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών ή σε συγκεκριμένες γειτονιές για να δει πως θα διαμορφώσει τον προεκλογικό του σχεδιασμό και πως θα τα πλασάρει επικοινωνιακά;
Αν είναι έτσι, μήπως αυτά θα έπρεπε να τα πληρώσει από την τσέπη του ο κ. Μπάμπαλος, ως υποψήφιος δήμαρχος και όχι ο Δήμος;
Και αυτός ο “συμμετοχικός προγραμματισμός” κοστίζει 21.000 ευρώ;
Μήπως πρέπει να γνωρίζουμε αν μαζί με τον “συμμετοχικό προγραμματισμό” παρέχονται και άλλες υπηρεσίες από την εταιρεία δημοσκοπήσεων και πολιτικής επικοινωνίας;
Και στο κάτω κάτω, είναι δουλειά του Δήμου να αναθέτει σε ιδιώτες τον “συμμετοχικό προγραμματισμό” ;
Ο Δήμος δεν διαθέτει Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας, δεν διαθέτει Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων, δεν διαθέτει Τμήμα Προγραμματισμού για να κάνει αυτήν την δουλειά; Μπορούν ή δεν μπορούν να το κάνουν;

Όλα αυτά τα διαθέτει. Άρα τι άλλο συμβαίνει;

Ο δήμαρχος, λοιπόν, είναι για ακόμα μια φορά εκτεθειμένος και μάλιστα πρόκειται για απολύτως δικές του – προσωπικές ενέργειες και αποφάσεις (όχι της δημοτικής του ομάδας όπως για το θέμα των LED, όπου ο ίδιος δεν είχε βάλει καμμία υπογραφή πουθενά).

Η ευθύνη βαραίνει πλέον προσωπικά και ατομικά τον ίδιο και μόνο και οφείλει να δώσει πλήρεις, σαφείς και συγκεκριμένες απαντήσεις στους πολίτες του Ηρακλείου, για ποιον συγκεκριμένο σκοπό δαπανά, εν προκειμένω, τα χρήματά του…

Να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις ως προς το ποια θα είναι η συγκεκριμένη ωφέλεια του δημότη από αυτήν την δαπάνη των 21.000 ευρώ…

Προφανώς και το ρεπορτάζ δεν ασχολείται με επιχειρήσεις που πουλάνε τις υπηρεσίες τους και καλά κάνουν. Όμως, όποιος θέλει να πάρει υπηρεσίες για δικό του όφελος μπορεί να προσλάβει όσες εταιρείες θέλει και όσους επιστημονικούς συνεργάτες επιθυμεί και να τα πληρώσει ο ίδιος. Όταν όμως διαχειρίζεται δημόσιο χρήμα πρέπει να προσέχει για πιο λόγο το αναθέτει αβίαστα και αν αυτό είναι προς όφελος των δημοτών.

Αναμένουμε απαντήσεις από το δήμαρχο Νίκο Μπάμπαλο.

Από το xtypos.gr