ΤΟ ΨΕΜΑ ΕΧΕΙ ΤΑΧΥΤΗΤΑ, ΑΛΛΑ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΧΕΙ ΑΝΤΟΧΗ.


Αρώνη αυτή η φωτογραφία είναι από το 1992 από το studio του 94FM όταν ήταν στο παλιό δημαρχείο... Εγώ ήμουν εκεί, εσύ που ήσουν, που είπες ότι ήμουν από το 2000?? Ακούς Μανώλη?

Πάμε να δούμε τι έγινε με την ΚΕΑΕΔΗΑ… 

Αν θυμάμαι καλά ήταν το 2011, όταν ήμουν στον 3ο όροφο του δημαρχείου, και ξαφνικά ανοίγει μία από τις πόρτες και έρχομαι απέναντι με τον Ν. Σταυρόπουλο.
Είχα να τον δω αρκετά χρόνια…

- Τι κάνεις εσύ εδώ, μου είπε…
- Είμαι στο ραδιόφωνο στον -1
- και τι κάνεις στο ραδιόφωνο, θα σε χρειαστώ στο γραφείο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης μου είπε.
ήταν μαζί η Γαλακτοπούλου νομίζω ο γενικός γραμματέας του δήμου και ο τότε δήμαρχος ο Βλασσόπουλος, στους οποίους είπε ο Σταυρόπουλος ότι στο παρελθόν ήμουν δάσκαλος του, (είχαμε κάνει κάποια μαθήματα για το Dreamweaver πρόγραμμα για κατασκευή δυναμικών ιστοσελίδων), και ότι με τις γνώσεις μου θα ήμουν περισσότερο χρήσιμος στο νέο κομμάτι του δήμου, το γραφείο ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. 

Φυσικά δε πάρθηκε άμεσα κάποια απόφαση, αφού μόλις είχε αναλάβει ο Σταυρόπουλος ως επιστημονικός σύμβουλος την διαχείριση του Γραφείου. 

Δεν πέρασε πολύ καιρός μέχρι να τη στιγμή που θα μιλούσαμε σε πιο στέρεα βάση για ενδεχόμενη εμπλοκή μου στο γραφείο.

Στον 94FM ήμουν υπεύθυνος μουσικού προγράμματος, υπεύθυνος μηχανοργάνωσης, συμπεριλαμβανομένου της ιστοσελίδας του 94FM, την λειτουργία της διαδικτυακής μετάδοσης, καθώς και την τεχνική υποστήριξη.

Σε περίπτωση προβλήματος στον υπολογιστή του studio του αέρα, αυτό έπρεπε να επιλυθεί άμεσα, και αν οι εργασίες απαιτούσαν ακόμα και format, αυτή η εργασία έπρεπε να γίνει μετά τις 12 το βράδυ, και να είναι όλα έτοιμα στις 8 το πρωί που ξεκινούσε το ζωντανό πρόγραμμα.
Να θυμίσω ότι για όλο αυτό το πακέτο που είχα αναλάβει…
ο μισθός όταν απολύθηκα ήταν 1000 ευρώ καθαρά, δεν απαίτησα ποτέ επίδομα υπεύθυνου τμήματος, και έκανα αφιλόκερδός ραδιοφωνική εκπομπή 9 ώρες εβδομαδιαίως.

Σήμερα ο υπεύθυνος προγράμματος ο οποίος αναφέρεται ως σύμβουλος λαμβάνει 1500-1800 ευρώ, και η υπάλληλος για την διαχείριση της ιστοσελίδας 500 ευρώ μηνιαίως. Σε περίπτωση βλάβης μάλλον θα ζητηθεί υπηρεσία ιδιωτικής εταιρίας που θα πληρωθεί με την ώρα.
Φεύγουμε από το ραδιόφωνο και πάμε στο γραφείο ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
Μιλώντας με τον Σταυρόπουλο, μου ανάλυσε τις αρμοδιότητες του γραφείο, οι οποίες ήταν πολύ χρήσιμες και ενδιαφέρουσες. (και ήταν γιατί μάλλον το κατάργησε ο Μπάμπαλος).

Οι αρμοδιότητες και η λειτουργία του γραφείου ήταν μεγάλη πρόκληση για μένα, καθώς θα είχα την δυνατότητα να συμβάλω στην δημιουργία ηλεκτρονικών υπηρεσιών που θα εξυπηρετούσε τόσο την λειτουργία των υπηρεσιών του δήμου, όσο και τους δημότες. 

Ιδέα και δημιουργία λογότυπο του δήμου για τα δημοτικά Ιατρεία και για την Ηλεκτρονική Διακυβερνήση

Όλο αυτό απαιτούσε καθημερινή απασχόληση και χωρίς ωράριο, όσο χρειάζονταν κάθε φορά. 
Τις αρμοδιότητες μου στο ραδιόφωνο δεν ήθελα να τις εγκαταλείψω, και ήταν βασική προϋπόθεση, εξαιτίας ότι είχα στήσει όλο το ηλεκτρονικό δίκτυο στο ραδιόφωνο, είχα την δυνατότητα ηλεκτρονικά να έχω την επίβλεψη και την διαχείριση του μουσικού προγράμματος που αφορούσε την κάλυψη 12 ωρών ημερησίως, την ανανέωση των τραγουδιών κ.α.

Σε περίπτωση ανάγκης που αφορούσε το κομμάτι της μηχανοργάνωσης, από τον 1ο όροφο θα έπρεπε να κατέβω στον -1.
Φυσικά η διαχείριση της ιστοσελίδας και η μετάδοση μέσω διαδικτύου μπορούσαν να γίνουν επίσης
ηλεκτρονικά.

Φτάνουμε στο ψητό του θέματος…
Εξήγησα στον Σταυρόπουλο και την Γαλακτοπούλου, ότι στο ραδιόφωνο πληρωνόμασταν 1 μισθό, κάθε 3 ή 4 μήνες. Το να αναλάβω μία δουλειά με τις απαιτήσεις του γραφείου ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, και να πληρώνομαι κάθε 3 ή 4 μήνες, δε με δελεάζει να μπλέξω, αν και είναι πρόκληση το όλο project. 

Γιατί να μπω σε τέτοια διαδικασία και να μην απασχολούμαι αποκλειστικά στο ραδιόφωνο, όπως μέχρι εκείνη την στιγμή, αφού θα πληρωνόμουν και πάλι κάθε 3 ή 4 μήνες. Για να καταλάβετε, όταν απολύθηκα το 2014, είχαν μαζευτεί 12 μισθοί, και για ακόμα μία φορά με τσάκισε η εφορία.
Δεν πρότεινα ποτέ να πληρώνομαι στην ώρα μου από το ραδιόφωνο, ενώ οι συνάδελφοι μου θα περίμεναν 3 ή 4 μήνες για να λάβουν ένα μισθό.
Στο παρελθόν με άλλες διοικήσεις υπήρχαν «συνάδελφοι» που είχαν βρει τρόπο να πληρώνονται τακτικότερα από τους υπόλοιπους, αυτοί είναι ακόμα εργαζόμενοι στον 94FM, και φυσικά με καθαρό «μητρώο» και δυστυχώς για τους ίδιους με καθαρή συνείδηση.


Μετά από ψάξιμο στο οποίο δεν είχα καμία συμμετοχή, βρέθηκε ένα νόμιμος τρόπος για να πληρώνομαι κάθε μήνα με απόδειξη δαπάνης μέσω της ΚΕΑΕΔΗΑ το ποσό των 600 ευρώ μηνιαίως, για την εργασία μου στο γραφείο ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
Η απόδειξη δαπάνης έγραφε το όνομα μου, και δεν ήταν σαν κάτι αποδείξεις σε άσχετα ονόματα για ποσά άνω των 3.000 ευρώ, από τα οποία πληρώνονται 3-4 άτομα που δήθεν παρέχουν τις υπηρεσίες τους αφιλόκερδός.

Όλη η διαδικασία έγινε χωρίς κρυφές συμβάσεις, χωρίς παπατζιλίκια, και συναλλαγές κάτω από τα τραπέζια…

Κάποια στιγμή επικαλούμενος λόγους ισονομίας απέναντι στους υπόλοιπους συναδέλφους μου στο ραδιόφωνο ο σημερινός δήμαρχος ο Μπάμπαλος μαζί με τον Κουτρούλη, έκαναν μεγάλη φασαρία για το θέμα της σύμβασης? (δεν υπήρχε καμία σύμβαση, στην ουσία ήταν αμοιβή έργου), εξετάζοντας όλα τα δεδομένα προκειμένου να αποδείξουν το παράτυπο της υπόθεσης. Φυσικά δεν υπήρχε τίποτα παράτυπο, και σε αντίθεση με τον θόρυβο που προκάλεσαν αρχικά για το θέμα, αποσύρθηκαν από την υπόθεση με ελαφρά πηδηματάκια.

Με την ευκαιρία να σας πω ότι από τα 4800 ευρώ τον χρόνο γιατί αυτό είναι το ετήσιο νόμιμο ποσό για απόδειξη δαπάνης, και μάλιστα έπρεπε να μεσολαβήσει ένας μήνας για να ανανεωθεί, ο οποίος ήταν από μένα δωρεάν… 
στην φορολογική δήλωση μου επειδή υπήρχαν για το ίδιο έτος 5-6 μισθοί από το ραδιόφωνο, η φορολογική μου κλίμακα άλλαζε και ο φόρος ήταν 1.500 – 2.000 ευρώ, αυτό βέβαια το διαπίστωσα αργότερα…


Δηλαδή αν είχα αποφασίσει να μην εμπλακώ στο γραφείο ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, και δεν εισέπραττα τα 4.800 ευρώ, θα ήμουν στο αφορολόγητο.
με τόσο κόπο και αφοσίωση τελικά το καθαρό που μου έμεινε ήταν 2.800 από 4.800.
Αυτό που ακούγονταν και ακούγεται ακόμα και σήμερα από ανθρώπους που το άκουσαν από άλλους ανθρώπους που τους το είπε κάποιος μέσα από τον δήμο που ξέρει πολλά… ήταν ότι είχα 3 και 4 συμβάσεις και τα τσέπωνα χοντρά.

Πάμε τώρα να δούμε τι ρόλο έπαιξα στο γραφείο ηλεκτρονικής διακυβέρνησης…
Για τις ανάγκες του γραφείου, αναγκάστηκα να φέρω δικό μου ηλεκτρονικό εξοπλισμό, γιατί ο διαθέσιμος από την μηχανογράφηση του δήμου δεν ήταν για τέτοιες δουλειές.
Από την στιγμή που ξεκίνησε την λειτουργία του το γραφείο ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, ο δήμος δεν πλήρωσε ούτε ένα ευρώ για το δημιουργικό αφισών, flyer, ακόμα και για τις αφίσες και το πρόγραμμα του κινηματογράφου νοσταλγία. 


Το δημιουργικό για μία αφίσα είναι από 50 ευρώ και πάνω (δε θα έφτιαχνα 50 αφίσες τον χρόνο? να άλλα 2.500), Το δημιουργικό για τα ενημερωτικά flyer ξεκινάει από 150 ευρώ (δε θα έφτιαξα 10 τον χρόνο, τσουπ 1μιση χιλιαρικάκι), το πρόγραμμα και οι αφίσες για την νοσταλγία σίγουρα κυμαίνονταν από 3.000 – 5.000 ευρώ τον χρόνο που γλίτωνε η επιχείρηση και ο δήμος μας. 

Το γραφείο είχε ως αποστολή την δημιουργία ηλεκτρονικών υπηρεσιών, και δυνατότητες που αφορούσαν νέες τεχνολογίες και που θα μπορούσε ο δήμος να αξιοποιήσει για όφελος των δημοτών. 

Όλα καλά μέχρι εδώ… αλλά ξαφνικά πρόβαλε ένας σκόπελος που δεν τον φανταζόμασταν… η μηχανογράφηση του δήμου… στην ανησυχία του τμήματος μήπως χάσει τον απόλυτο έλεγχο για ότι αφορούσε θέματα πληροφορικής, δεν καθόλου συνεργάσιμο. Δεν είναι τυχαίο ότι αναγκαστήκαμε να λειτουργεί η ιστοσελίδα στο e-irakleio.gr αντί της επίσημης διεύθυνσης (iraklio.gr) που εξακολουθούσε και εμφανίζονταν η πεπαλαιωμένη ιστοσελίδα, διότι ο υπεύθυνος μηχανογράφησης παρουσίαζε τεράστια εμπόδια, τα οποία με την εκλογή του Μπάμπαλου ξεπεράστηκαν και λίγες μέρες μετά, η νέα σελίδα, επιτέλους, εμφανίζονταν στην διεύθυνση iraklio.gr. 

Ελπίζω να λύθηκε η απορία στον φίλο μου Β. Στέφα που ψάχνονταν επιμόνως σχετικά με το e-irakleio.gr

Με τον Σταυρόπουλο θέλαμε να σχεδιάσουμε μία πρωτοποριακή εφαρμογή που θα αποτελούσε διαφήμιση για τον δήμο μας…

Πως θα μπορούσαν να συνδεθούν οι υπηρεσίες του δήμου που στεγάζονται σε διαφορετικά σημεία της πόλης?

πως μία εφαρμογή θα μπορούσε να βοηθούσε την καλύτερη λειτουργία των υπηρεσιών, την επίβλεψη τους από τους προϊστάμενούς, την ηλεκτρονική αρχειοθέτηση τους, ώστε να είναι πιο εύκολη και πιο άμεση η αναζήτηση…

Αυτά ήταν μερικά από τα αρχικά ερωτήματα που έπεσαν στο τραπέζι, για την δημιουργία μιας εφαρμογής που θα κάλυπτε και θα βελτίωνε τις υπηρεσίες. Τότε δεν υπήρχε κάποιο προηγούμενο, που θα μπορούσαμε να πάρουμε ιδέες, να το αντιγράψουμε μέχρις ενός σημείου και μετά να το προσαρμόσουμε σύμφωνα με τις ανάγκες μας, ουσιαστικά αλλάζοντας περιεχόμενο.

Η εφαρμογή δομήθηκε από το ΜΗΔΕΝ! Και ειδικά για τον δήμο Ηρακλείου.
Η εφαρμογή στήθηκε σε εξελισσόμενο κώδικα, όταν μελλοντικά θα ήταν απαραίτητες κάποιες τροποποιήσεις για την υποστήριξη νέων δυνατοτήτων, αυτές να καλύπτονταν με επιμέρους παρεμβάσεις στον κώδικα, χωρίς να ήταν αναπόφευκτες δομικές αλλαγές.

Από τον Οκτώβριο του 2012 μέχρι τον Μάιο του 2015 ολοκληρώθηκαν 20115 αιτήματα

Για την δημιουργία της ψηφιακής πλατφόρμας ήταν απαραίτητη η βοήθεια προγραμματιστή υψηλού επιπέδου. Έχοντας συνεργαστεί στο παρελθόν και γνωρίζοντας το επίπεδο των δυνατοτήτων του, πρότεινα τον Σ. Κοκοσιούλη ως εξωτερικό συνεργάτη. Ο Σταύρος για την προσφορά του κόστισε στον δήμο 15.000 ευρώ για την ψηφιακή πλατφόρμα και την νέα (τότε) ιστοσελίδα του δήμου.
Επειδή τα 15.000 μπορεί να φαίνονται πολλά, το σύστημα και η ιστοσελίδα, χρειάστηκαν 1 χρόνο περίπου μέχρι να παραδοθούν, δε συζητάω το ότι αποπληρώθηκε το ποσό καθυστερημένα και με χίλια ζόρια. 

Η νέα (τότε) ιστοσελίδα του δήμου, ήταν απαραίτητη για την υποστήριξη των ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Όπως και η ψηφιακή πλατφόρμα έτσι και η ιστοσελίδα δομήθηκε χωρίς κάποιο υπόδειγμα, ξεκίνησε από το μηδέν και ολοκληρώθηκε σύμφωνα με τις προδιαγραφές που προβλέψαμε αλλά και τις ανάγκες σύνδεσης με την ψηφιακή πλατφόρμα. 

Δυστυχώς ο Μπάμπαλος πριν χαιρετήσει την δημαρχεία, θεώρησε σκόπιμο να αλλάξει την ιστοσελίδα του δήμου και ακόμα χειρότερα να αντικαταστήσει την αυτόνομη ηλεκτρονική πλατφόρμα με πολλαπλάσιες δυνατότητες με ενοικιαζόμενο σύστημα διαχείρισης αιτημάτων που φιλοξενείται σε σέρβερ του πάροχου.
Το κόστος ήταν 24.552, για ένα template που στο ίντερνετ το αγοράζεις 17 δολάρια, και απλά σε εύκολο διαχειριστικό περιβάλλον μπορείς να κάνεις τροποποιήσεις και να προσαρμόσεις το περιεχόμενο. 

 Πατήστε ΕΔΩ σύνδεσμο θα δείτε το φασόν της νέας σελίδας του δήμου που κόστισε 24.000 δολάρια

Βέβαια αυτό που δεν γνωρίζουν οι φωστήρες της διοίκησης είναι ότι οι έτοιμες ιστοσελίδες όπως αυτή που στήθηκε το νέο portal του δήμου, περιέχουν κώδικα, που ο δημιουργός του template πάψει να ασχολείται με τις αλλαγές ώστε να προσαρμοστεί ο κώδικας με τα νέα δεδομένα των internet browsers, τότε φέξε μου και γλίστρησα. 
συνήθως φτιάχνουν αναβαθμίσεις για τις οποίες ενημερώνουν τους κατόχους των templates, αλλά στην περίπτωση του δήμου μας, σε ποιον θα πάει η ενημέρωση και ποιος θα κάνει την αναβάθμιση???

Αυτή η άγνοια είναι βούτυρο στο ψωμί των εταιριών, ο πελάτης να είναι αγκιστρωμένος στην συγκεκριμένη εταιρία, κάθε χρόνο θα πρέπει να ανανεώνει την τεχνική υποστήριξη η οποία κοστολογείται 2000 – 3000 ευρώ ετησίως, γιατί σε μία στραβή η σελίδα θα υπολειτουργεί και τότε ή θα δώσει τα 3.000 ή θα πρέπει να δώσει 24.000 για να συνεργαστεί με άλλη εταιρία.
Αυτά τα είχε λυμένα ο δήμος μας με την προηγούμενη ιστοσελίδα και την ψηφιακή πλατφόρμα, και αυτά που λένε οι άσχετοι ότι δεν ήταν ικανή να υποστηρίξει ηλεκτρονικές υπηρεσίες είναι κουραφέξαλα.
Μπορείτε και μόνοι σας να διαπιστώσετε ότι το σύστημα διαχείρισης αιτημάτων, είναι εξωτερικό λινγκ, και ανοίγει σε νέα σελίδα που βρίσκεται σε άλλον σέρβερ με τον οποίο ο δήμος και η ιστοσελίδα του δεν έχουν καμία σχέση. 


Το γραφείο ηλεκτρονικής διακυβέρνησης διοργάνωσε μέσω της ΚΕΑΕΔΗΑ μαθήματα για ECDL και εξετάσεις πιστοποίησης. Περίπου 200 άνθρωποι παρακολούθησαν τα σεμινάρια, το κόστος για την εκπαίδευση και την πιστοποίηση ήταν 120 ευρώ. Επειδή υπήρχαν κάποια λειτουργικά έξοδα, ενοικίαση χώρου για την εκπαίδευση και τις εξετάσεις σε ιδιωτικό ΚΕΚ (που διέθετε Η/Υ για κάθε εκπαιδευόμενο σε αίθουσα των 25 ατόμων), η εταιρία πιστοποίησης αξίωνε ένα ποσοστό για την υποστήριξη… χονδρικά η ΚΕΑΕΔΗΑ είχε κέρδος από αυτή την δραστηριότητα περίπου 15.000 ευρώ. 

Αυτά είναι μερικά από τις δράσεις του γραφείου ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, παρά τα εμπόδια, η ουσία είναι ότι ο δήμος γλίτωσε από έξοδα, κομμάτι που μου αναλογεί μεγάλο μερίδιο.
Αντί για αυτό, διάφορα μπαμπαγαλάκια διέδιδαν, πριν ακόμα τις εκλογές του 2014, για να δικαιολογήσουν την προαποφασισμένη απόλυση μου, (όταν ο Μπάμπαλος θα κέρδιζε τις εκλογές) ότι ήμουν ευεργετημένος από τον Βλασσόπουλο, ότι τα τσέπωνα από 10 μεριές, ότι ήμουν παράσιτο, άσχετος, μέχρι και μεταλά του κώλου έγραφαν κάποιοι σε σχόλια (για την ενασχόληση μου με την μουσική και το αποτέλεσμα, θα τα πούμε σε άλλο κεφάλαιο)… και πολλά άλλα απαράδεκτα ψεύδη.
Αυτό είναι το ήθος του Μπάμπαλου και των συνεργατών του, και δε δικαιολογείται κανένας να πει ότι δεν ήξερε, ότι παρασύρθηκε από τις διαδόσεις για το πρόσωπο μου… 

Το Ηράκλειο Αττικής το 2016 βραβεύτηκε για το σύστημα διαχείρισης αιτημάτων, δείτε όλη την είδηση

Ωραία λοιπόν… δε γνωρίζατε την πραγματική κατάσταση τότε…
τώρα που ενημερωθήκατε τι θα κάνετε??

Όσοι υποστηρίζετε τον Μπάμπαλο, και δεν γνωρίζατε τις πρακτικές του, (η περίπτωση μου είναι μία, σύμφωνα με τον νόμο των πιθανοτήτων θα υπάρχουν και άλλες) τώρα που τις μάθατε συμφωνείτε με την ΑΤΙΜΙΑ?

Θα εξακολουθείτε να στηρίζεται έναν τύπο με αυτό το ΗΘΟΣ?
Σήμερα μάθατε, αύριο δε δικαιούστε να πείτε ότι δεν γνωρίζατε…
αλλιώς είσαστε τα ίδια κουμάσια με τον οδηγό σας.