ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΦΟΥΜΑΡΑ Η ΜΕΡΙΜΝΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΩΝ


ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ

Αυτοί και αυτές που υπογράφουμε το παρόν κείμενο θεωρούμε πως:

- Στην σημερινή συγκυρία της διαρκούς υποβάθμισης των δημόσιων υπηρεσιών & του δημόσιου χώρου: σχολείων, νοσοκομείων, υποδομών, χώρων πρασίνου και χώρων άθλησης,

- Της διαρκής υποβάθμισης των κοινωνικών αναγκών & δικαιωμάτων, φαινομένων Μάνδρας, Τεμπών, Ρόδου, Αλεξανδρούπολης, Θεσσαλίας και Μαγνησίας. Με αφορμή την πραγματοποίηση των Δημοτικών – Περιφερειακών εκλογών, απαιτείται η ενεργοποίηση – κοινωνική συμμετοχή των Πολιτών που θα διεκδικήσουν και θα εξασφαλίσουν:

- Δημόσια, ασφαλή, συντηρημένα και στελεχωμένα σχολεία

- Δημόσιους χώρους άθλησης, πολιτισμού, κοινωνικής συνεύρεσης

- Λογοδοσία των τοπικών – δημοτικών αρχών

- Υπεράσπιση των συμφερόντων των πολιτών απέναντι στα επιχειρηματικά συμφέροντα.

Οι περισσότεροι από εμάς για περισσότερα από 10 χρόνια προσπαθήσαμε με πολλούς τρόπου να ενισχύσουμε τις κοινωνικές υποδομές και δράσεις της πόλης μας. Προσπαθήσαμε συστηματικά να βελτιώσουμε την κατάσταση των σχολείων της πόλης μας. Στην διαδρομή μας αυτή προσπαθήσαμε συστηματικά και επίμονα να συνεργασθούμε τόσο με τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, συλλόγους διδασκόντων, όσο και με τους υπευθύνους της δημοτικής αρχής, προέδρους πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τεχνική υπηρεσία, αντιδημάρχους, τον Δήμαρχο της πόλης.

Γνωρίζουμε πολύ καλά πως η πολιτεία καταχρηστικά και χωρίς κανέναν σχεδιασμό, παραχώρησε την ευθύνη συντήρησης & λειτουργίας των σχολικών μονάδων στις δημοτικές αρχές τις οποίες δεν χρηματοδοτεί με επάρκεια, δεν έχει καν επιλύσει και τα πιο απλά θέματα τίτλων ιδιοκτησίας και οικοδομικών αδειών των σχολικών συγκροτημάτων. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες στελεχών του Δήμου (τρανό παράδειγμα η Μίνα Παναγιωτακοπούλου, αλλά και άλλων) στην δεκάχρονη αυτή διαδρομή διαπιστώσαμε πως η παρούσα δημοτική αρχή και κύρια ο δήμαρχος της πόλης διαχειρίστηκε τα θέματα των σχολικών συγκροτημάτων με όρους δημοσίων σχέσεων και επικοινωνιακών σκοπιμοτήτων:

- Παρά τις επίμονες προσπάθειες συλλόγων αλλά και της Ένωσης Γονέων να υπάρξει μητρώο των σχολικών συγκροτημάτων ώστε να είναι καταστεί δυνατή η αξιολόγηση, ιεράρχηση και σχεδιασμός επίλυσης των προβλημάτων, ο δήμαρχος με τον πλέον αλαζονικό τρόπο επαναλαμβάνει: πως τα κτίρια είναι παλιά, οι δαπάνες λίγες και τα προβλήματα διαχρονικά με ευθύνη και όλων των προηγούμενων διοικήσεων.

- Η αντιμετώπιση των σχολικών συγκροτημάτων που χτυπήθηκαν από τον σεισμό του 2019, τραγική, τις υποσχέσεις για γρήγορη επίλυση των προβλημάτων ακολούθησε η μερική αποκατάσταση, σε τρία χρόνια, με περίσσια αλαζονεία και ψέματα: στο 1ο Γυμνάσιο ο Δήμαρχος της πόλης επαναλάμβανε στο Δημοτικό Συμβούλιο: «το στέγαστρο ήταν φυλασσόμενο, στο σπίτι του φύλακα δεν υπήρχε κανείς» κατά την πτώση του στεγάστρου.

Όταν ο Σύλλογος Γονέων βεβαιώνει πως κανένα σημείο του δεν ήταν φυλασσόμενο και η Πυροσβεστική υπηρεσία πως απεγκλώβισε 3 άτομα.

- Οι όποιοι πρωτοβάθμιοι έλεγχοι στατικής επάρκειας των σχολικών συγκροτημάτων, ανακοινώνονται ή και υλοποιούνται από την Δημοτική αρχή, είναι προσχηματικοί, ανεπαρκείς και ανακοινώνονται για να κουκουλώσουν και όχι να λύσουν τα προβλήματα, απόδειξη αποτελεί με τον τραγικότερο τρόπο η Μελέτη Στατικής Επάρκειας του κύριου συγκροτήματος (βόρειο κτίριο) στο 1ο Γυμνάσιο, πραγματοποιήθηκε με τον αντισεισμικό του 1959, ακριβώς γιατί με τον υφιστάμενο αντισεισμικό θα επιβεβαιώνονταν η ανεπάρκεια όπως ακριβώς έγινε για το ανατολικό συγκρότημα που ανακατασκευάσθηκε.

- Η Τεχνική υπηρεσία του δήμου αντί να προγραμματίζει ουσιαστικά και δημόσια σε συνεργασία με τις διοικήσεις των σχολείων και τους συλλόγους γονέων τρέχει να λύσει αυτά που σπάνε ή διαλύονται. Το ατύχημα των Τεμπών αλλά και όσων προηγήθηκαν σε σχολεία και ολόκληρες περιοχές (Μάτι) μας πείθουν πως είναι απόλυτα αναγκαίο οι πολίτες γονείς & οι Σύλλογοί τους να αναλάβουν ενεργό ρόλο στην ασφαλή λειτουργία των σχολικών συγκροτημάτων της πόλης. Τα παιδιά μας είναι πολύ σοβαρή υπόθεση ώστε να τα αναθέσουμε απλά, την ασφαλή λειτουργία των σχολείων στην παρούσα ή στην επόμενη δημοτική αρχή. Εμείς από την μεριά μας, θα στηρίξουμε κάθε προσπάθεια που θα έχει τους παρακάτω άξονες:

1. Δημιουργία Μητρώου Σχολικών Συγκροτημάτων της πόλης με στόχο την δημόσια και με διαβούλευση ιεράρχηση των προβλημάτων και επίλυσής τους. Η διαβούλευση της Δημοτικής αρχής – Τεχνικής Υπηρεσίας πρέπει να περιλαμβάνει των σύνολο των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας: διευθυντές σχολείων, Συλλόγους εκπαιδευτικών, Ένωση Γονέων, Συλλόγους Γονέων. Οι διαθέσιμοι πόροι απαιτείται να διατίθενται με κριτήριο την σπουδαιότητα των προβλημάτων και όχι την πολιτική δημοσίων σχέσεων της δημοτικής αρχής.

2. Οργάνωση προγράμματος συντηρήσεων των σχολικών συγκροτημάτων. Μελέτες Στατικής Επάρκειας που να ξεκινούν από τα παλαιότερα σχολεία προς τα νεότερα. Μονώσεις, ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, δίκτυα δομημένης καλωδίωσης – WiFi, ενεργειακά συστήματα (αλουμίνια, θερμοπροσόψεις), δημοσιοποίηση των προγραμμάτων συντήρησης στο δημοτικό συμβούλιο,

Μανώλας Γιάννης, πρόεδρος Συλλόγου Γονέων 1ου Λυκείου Ηρακλείου

Κουτρουμάνος Κώστας, Σύλλογος Γονέων 10ου Δημοτικού

Αγγελοπούλου Μαρία, ΔΣ Συλλόγου Γονέων 1ου Λυκείου Ηρακλείου

Κώνστας Βαγγέλης, ΔΣ Συλλόγου Γονέων 1ου Λυκείου Ηρακλείου

Νατάσα Σκλάβου, ΔΣ Συλλόγου Γονέων 1ου Λυκείου Ηρακλείου

Τσίντα Νατάσσα, Σύλλογος Γονέων 1ου Λυκείου Ηρακλείου

Παντελοπουλος Σπύρος Σύλλογος Γονεων 1ου Λυκείου

Οριετας Κώστας Σύλλογος Γονεων 1ου Λυκείου